59. "IMDB"

709 97 130
                                    

Bugünde bölüm yazacağım ama önce çok fena alay edesim geldi. Aslında alay etmek yerine utanmalıyım, hepimiz utanmalıyız. Türk sineması zaten yeni yeni gelişen bir sektör ama bazen gençler öyle şeyler yapıyorlar ki kalkındırmak yerine daha  geri geri itiyorlar bizi.

Sen kalk watty de kitap yaz. Onu milyonlarca ergen okusun. Sonra git kitap diye bastır birde yetinme film yaptır. Ergenlerin gücü milyonlarla birleşince tüm ülkeyi etkileyebilir, geri dönülemez sonuçlara yol açabilir. Ben bir kitabı seviyorum, filmi çıktı ona da gittim diyebilirsiniz ama dememelisiniz. Çünkü bu sadece sizinle kalmıyor. Ülkemizi dünyaya rezil ediyor. Kişisel zevkiniz olmaktan çıkıyor.

Milyonlar olarak el ele verip bir watty kitabını ilahlaştırdınız. Evet günah ama farkında değilsiniz. Sonra kötü kodamanlar geldi. Sizleri sömürmek için o kitabı bastı ve film yaptı. Sevenleri sinema salonları doldurdu. Kendi kazanmadıkları babalarının alın teri taşıyan  paralarını saçma sapan yerlere harcadılar. Umurlarında mıydı? Hayır, çünkü bu en temel haklarıydı.

Diğer tarafta ise çoğunluğun gazına gelmiş garibanlar vardı, haçlıklarını verip pişman oldular. Onlara da kızıyorum, sinema hakkında bir şey bilmeyen arkadaşınızın görüşü kişiseldir, bir filmin değerini anlamak için ımdb puanına bakmalısınız.

**Imdb puanı tüm dünyada gerçekli olan ve filmin gerçek değerini belirleyen puanlarındır.

Imdb puanı yerlerde olan bir filme gidip şunu diyorlar.

Ay film berbattı kaybettiğim zamana yazık.

Eeee ne bekliyordun ki? Tabi ki kötü.

Watty de çok okunduğu için gittim, zor dayandım.

Watty de çok okunan kitabın güzel olduğunu kim söyledi? Belki okumayada dayanamayacaktın?

Ben bu filme watty de olsa da olmasa da, sinema salonunda gitmeyecektim. Prensip olarak Türk filmlerini izlemek için sinemaya para vermem. Para verdiğim zaman birkaç görsel efekt görmek isterim. Bir filmi beyaz ekranda izlemekle tv de izlemek arasında hiç fark yoksa parama yazık. Türk şirket sırf daha çok kar etmek için kısıtlı bütçeyle çekip milyonlarca gişe yapıyor, ooo gelsin mangırlar. Yabancı filmde ise milyonlarca dolar harcayıp her saniye ekranda gözlerimizi fırdır fıldır döndürüyorlar.

Bende para vermek istemediğim filmleri evde izliyorum ve film seçerken imdb puanına bakıyorum. Online bir film sitesini açtığınızda bulduğunuz filmin izleme sayfasında filmin afişi, konusu, oyuncuları ve ımdb puanı olur. Bir baktım bizim filme ımdb puanı 8

Oha! dedim kabaca. Titanik, avatar halt etmiş. Harry Potteri bile geçmişiz! Tüm dünya adımızı duydu as bayrakları as!

Ani şoku üzerimden attıktan sonra her boka inanan biri olmadığımdan açtım ımdb kendi sitesini, baktım puanına

2.1

Kör değiliz, aptal hiç değiliz. Koskoca yazıyı görüyoruz. Ama internete bir kampanya başlatmışlar, insanları kandırarak filmin gerçek puanını saklıyorlar. Bir çok site 7 yada 8 küsuratlı puan yazıyor. Yalancılar! Altı üstü ımdb sitesine girip oradan puanına bakıp filmin sayfasına yazacaksın. Ama yemiyor değil mi? Sende utanıyorsun ama o kadar izleyen varken para kazanmaktan da vazgeçemiyorsun. Oyun sadece watty de değil her yerde. Mail attım bir çok siteye, insanları kandırıyorsunuz değiştirin diye ama tabi ki umursamadılar. Çünkü 2 puan almış bir filmi kimse izlemez. Film için güzel beklentilere girmez. Ayy berbattı yazmaz. Çünkü bilir ne olduğunu.

Keşke bu kadarla kalsaydı, ama dünyanın en kötü filmlerinin olduğu bottom 100 listesine de girdik. Tüm dünyaya rezil olduk sayenizde. Ergenlerin istekleri dünyayı yerinden bile oynatabilir bunu anladım. Film çok izlendi de ne oldu? Her şeyden habersiz anaların babaların paraları oraya verildi de ne geçti elinize?  Sadece rezillik.

Ülkemizi gururlandırmak yerine, üç kuruş para kazanmak, ıpad almak, marka giymek için bunu yapmaya değer miydi? Orada 2 puan almış bir Türk filmini gören yabancı, diğer filmlerimizi izlemeden önyargıya kapılıyor. Tüm sinemamız karalanıyor, umarım yazarın aldığı o paraya değişmiştir. Prestijimizi ne kadara sattı acaba?

Yabancılar yeterince alay ettiği için ben utanacağım sadece. Filmde oynayanların ve yönetenlerinde utandığına eminim ama ellerinde ki mal belliydi. Oyuncular sayesinde 1 puan almaktan kurtulduğumuz  için şükretmeliyiz sanırım.

Çoğunuz bunu bilmiyordunuz ve isteyerek yapmadınız. Ama para hırsına kapılıp ülkemizi yerin dibine sokan yazarlar ve gözü dönmüş yapım şirketleri oldukça biz daha çok rezil oluruz. Bir kitabın çok okunması ya da bir filmin gişe rekorları kırması onun kötü olduğu gerçeğini değiştirmez.  Maksimum 10 puan alınan, en vasat filmlerin bile 4 -5 aldığı yerde 2 alır otururuz. Imdb bizi ilgilendirmez demeyin, bu dünyada yaşıyorsak ilgilendirir ve bir filme cidden tam hak ettiği puanı verir.

Kitap sektörünü batırdıkları gibi şimdi de sinemaya el attılar ama film sektörü farklıdır, düşük puan alan bir film alnımızda bir karar leke gibi kalır. Bilmem durumun ciddiyetini anlatabildim mi?

Kızgınım ve sitemliyim. Sakinleşince devam edeceğim. Görüşürüz!

SAKIN DENEME(Tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin