Her gün.
Elimde olsa ben her gün yazardım ama bir romandan söz ediyorsak bu mümkün değildir çünkü zaman emek ve sabır gerektirir. Önceden yazdığınız bir kitap varsa şanslısınız, yoksa önce yazın biriktirin. Daha sonra watty de hızlı hızlı paylaşın ve hızlı hızlı yükselin. Size verebileceğim en sağlam tavsiye bu. Bana inanmıyorsanız kötü çocuğa inanın. O kitabın keşfedilme sebebi her gün bölüm gelmesiydi.
Yazarlar ayy ben bu kadar okunacağını tahmin etmemiştim ehe ehe diye sevindirik oluyor ya işte ben açıkça söylüyorum. Bir kitap sıralamada yükseldiğinde keşfedilir. Sıralama yükselen kitap çöp olsa bile milyonlarca okunur.
ayy bu kitap milyon trilyon okunmuş kesin bir şaheserdir diye atılan milyoncu okuyucuları da göz ardı etmemek lazım. Milyonları, milyonlara katlıyorlar. Bu konuya da bir ara el atmalıyım sanırım :)
...
Her gün bölüm yazmak mümkün değilse mümkün olduğu kadar sık bölüm atmalısınız. Bir bölüm yayınlayıp diğer bölümü taaa 1 ay sonra yayınlayan hikayeler hiç yeni bölüm yayınlamayın daha iyi. Bir bölüm yazdınız çok güzel bir etki oluşturdu, hikayenizin popülerliği arttı. Ama yeni bölüm gelene kadar o etki solup gidiyor. Attığınız bir sonra ki bölümde, önce ki emekleriniz hiç var olmamış gibi oluyor. Yeni baştan başlıyor her sefer yerinizde sayıyorsunuz. Oysa merdiven çıkar gibi bir basamağın üzerine diğerini eklemelisiniz, ama bacağınız yarıda kalıp hop geri düşüyor.
**Bu kadar uzun aralıklara bölüm yazmak yerine yazdıklarını biriktirip programlı olarak paylaşın. Hem okuyucuyu yıldırmamış olursunuz.
Belli bir bölüm gününüz olsun. Bölüm sonlarında yb tarihi ile ilgili bilgilendirme yapın. Örneğin yb pazartesi gelecek!
Hangi günler bölüm atmalıyım? Bana kalsa bölümü tamamlar tamamlamaz atın ve okuyucunuzu mağdur etmeyin. Ama --->>>
** Sıralamanın en çok oynadığı günlerin pazartesi ve perşembe olduğunu düşünüyorum. Kendi tecrübelerime göre böyle, lakin bana inanmıyorsanız çok okunan popi yazarların hangi günler bölüm paylaştığına dikkat edin. Gecenin kötü bölüm atmasının sebebi sizi çok sevdiğinden değil, hikayesini sıralamaya yetiştirmek istediğinden.
Şu güne bölüme yetiştirmeliyim diye kendinizi motive edin. Bu hem okuyucu heyecanlandırır hem de sorumluluk duygusu size kamçılar. Yani öyle umuyorum :))
İyi kötü her kitap emek içerir. Bazen hayat tüm emeklerimizi çaldığında ne kadar sevsek ve istesekte bölüm yazamayabiliriz... Masum yazar ve okuyucuları tüm yazdıklarımdan muaf tutuyorum, suçsuz olanın çekineceği hiç bir şey yok.
Benim saydırdığım, tamamen kötü amaçlarla bölüm yazmayan, yazmasada bir şey kaybetmeyen kibirli olan keşfedilmiş yazarlar...
Bu tip yazarlara sorulan o malum soruyu cevaplıyorum.
Yb ne zaman gelecek?
Bakıyorum hikaye genel kurguda 8. Sırada. Hemen eski bölümleri karıştırmayı, hikayeye tık vermeyi, güncelde tutmayı kes. Oylarını geri çek hatta.
Sen ona destek olarak iyi bir şey yaptığını sanıyorsun ama o 60lı sıralara düşmeden hayatta bölüm vermez. Bölüm yazsa bile böyle kenarda tutar, sıralamadan biraz düştüğü vakit bölümü atarak tekrar zirveye yükselir. Kısaca döngü şu şekildedir.
- Bölüm atma
- Koşup gelen okuyucular ile sıralamada uçma
- Popülerleşme
- Yb diye ağlaşma, yalvarma ve sevgi dilekleri
- Daha da popülerleşme
- Biraz kızma ama sonra pişman olup yb diye tekrar ağlaşma
- Israrın yorumlara ve oylara dönüşmesi, hikayenin daha da popülerleşmesi
- Aylarca uzun ve sancılı bir süreçten sonra zamandan dolayı sıralamada çok hafif geri düşme.
- yb verme
Ve tekrar aynı şeyler.
...
Keşfedilmemiş yazarlarda ise döngü
- Yb yazma
- Koşup gelen okuyucuyu bekleme
- Okunmuyor diye ağlaşma
- Gelen biraz okuyucuyla popülerleşip sıralamada yükseliyor gibi olma
- Okuyucuya trip atma
- Beklenen oy ve yorumun gelmemesi
- Panikleyip tekrar bölüm yayımlama
Ve tekrar ayni şeyler... Bu döngü sıklıkla tekrar edildiğinde gerçekten sonuç verir. Her tekrarda sıralamada biraz daha yükselir ve en sonunda keşfedilirsiniz. Ama pek çok yazar bu döngünün yarısında pes eder. Ya kitabı bırakır ya da yeterinde sık tekrar edemez.
...
Söyleyecek daha çok şeyim var.
Yeni bölümlerde dırlamaya devam edeceğim. Düşüncelerinizi ve mümkünse oylarınızı bekliyorum. En azından devam etmemi isteyenler oylasın...
Aklınıza takılanları sorabilirsiniz...
Görüşürüz...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SAKIN DENEME(Tamamlandı)
No FicciónNasıl popüler olunur? Okuyucu çekme ve keşfedilme yollarını anlatan wattpad kılavuz kitabıdır. Popüler olmak istiyorsanız, deneyin...