5k kitap kitap oluyor!
Olmuyor
OLDURULUYOR!
Bildiğiniz gibi Watty de kitaplar güzel, edebi ya da sanatsal olduğu için değil. Çoooook TIK aldığı için basılır.
Milyon okunduğunuz vakit, o kitap için çığlıklar atan ergenlerden para koparmak isteyen watty yayınevleri sıraya dizilip, yazanına teklif götürür.
Ee peki 5k çık ezik kitap nasıl oluyorda basılıyor? O kitabın 1k okunmasına 20 tık almasına ya da watty de yazmasına bile gerek yok. Kitabın sahibi kişi cebinden çıkarıp parası ne ise veriyor ve bastırıyor.
Tebrikler artık ölümsüzsün(!)
Her kağıda yazılmış, iki karton arasına sıkıştırılmış şey kitap olmaz. Kitap dediğin yüzyıllar geçse de eskimeyen, aynı insanı duyguları herkeste uyandıran, sanat ve edebiyatın parçasıdır. Ve o kitaplar ve yazarları ölümsüzdür.
Popi olmak ise, adı üstünde popüler olan gelip geçici bir kesime hitap eden ve ardından unutulup gidendir. 3-4 sene önce Watty yi yıkıp geçen çoğu kişi yitip gitti, kayboldu. Hatırlayanı yok. Çünkü o yazarı yere göğe çıkaran fanlar şu anda üniversite okuyor, evlendi ya da anne oldu. Böyle boş işlerle uğraşmayacak kadar kafayı topladı.
Yeni gelen, yaşı küçük üyeler ise yeni kitaplar keşfettiler. Onlara fan oldu. Bir kaç sene sonra onlarda büyütecek ve çığlık atılan o kitaplar unutulacak. Ve yerine yeni üyeler, yeni kitaplar...
Popi olmak böyle bir şeydir, bir anda zirveye çıkıp diğer anda silinir. Çünkü edebi ve kalıcı bir eser sahibi değil. Sadece gençlere ya da ergenlere hitaben yazıyor ve o gençler büyüdüğünde işi bitiyor.
Tabi o tepeye çıkıldığı an yaşanılan ve hiç düşmeyecekmiş gibi olan ilgi ve fanlık çoğu yazarın özendiği bir şey halini aldı. Kitap bastırmak çok abartılıyor. Kitap bastırıp ilgi odağı olmak, ergenleri kuyruk etmek isteyen çoğu kişi buraya hücum etti.
Fakat denedikleri şans bir çeşit hüsranla sonuçlandı. Sonuç: 5K okuyucu.
Kendine asla teklif gelmeyeceğini anladığında ise, kitabımı kendim aldım, tek başıma kendim taktım DEMEDİ.
Hemen parantez içinde (Kitap Oluyor!)
Sıkıyorsa, oldurdum DE!
Hayal dünyasında kendi kendini memnun etmek isteyen insanların dramı...
Yb de görüşürüz :))
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SAKIN DENEME(Tamamlandı)
غير روائيNasıl popüler olunur? Okuyucu çekme ve keşfedilme yollarını anlatan wattpad kılavuz kitabıdır. Popüler olmak istiyorsanız, deneyin...