Hoofdstuk 84

51.8K 1.2K 289
                                    

Nadat we allebei gedoucht hebben en weer in bed liggen, is het bijna vier uur 's ochtends.

"Ik moet over een uur alweer opstaan." Kreun ik tegen zijn borst.

"Je kan slapen tot half acht en nog steeds op tijd komen." Herinnert hij me. 

Het idee klinkt voor mij niet echt aantrekkelijk aangezien ik dan moet haasten maar ik heb slaap nodig. Ik ben blij dat ik al een dutje gedaan had en ik hopelijk niet halfdood naar mijn eerste dag bij Vance ga.

"Mhmm.." Mompel ik tegen zijn huid.

"Ik zet je wekker." Zegt hij en ik val in slaap.

Mijn ogen branden door mijn slaaptekort terwijl ik mijn haar krul. Ik omlijn mijn waterige ogen met bruine eyeliner en doe mijn nieuwe robijnrode jurk aan. De jurk is tot net boven mijn knieën en het kleine bruine riempje om mijn midden geeft de illusie dat ik langer heb gedaan om me klaar te maken, dan dat ik in werkelijkheid gedaan heb. Ik twijfel of ik wat blush op moet doen, maar met dank aan mijn nacht met Harry, gloeien mijn wangen nog steeds. Ik stap in mijn nieuwe schoenen en loop naar de spiegel. De jurk is mooi en ik zie er beter uit dan in verdien. Ik kijk naar Harry die in een laken gewikkeld in mijn kleine bed ligt, zijn voeten hangen uit het bed en ik glimlach. Ik wacht tot de laatste minuut om hem wakker te maken, ik overweeg het om hem niet wakker te maken maar ik ben egoïstisch en wil hem gedag zoenen. Ik doe mijn jasje aan en pak mijn tas.

"Ik moet weg." Zeg ik en ik schud zachtjes aan zijn schouder.

"Ik hou van je." Zegt hij en hij tuit zijn lippen zonder zijn ogen te openen.

"Ga je naar de lessen vandaag?" Vraag ik nadat ik hem gekust heb.

"Nope." Zegt hij en hij rolt zich om.

Ik plaats nog een kusje op zijn schouder en dan pak ik mijn spullen. Ik wil zo graag terug in bed kruipen met hem. Misschien kan samenwonen met hem niet zo erg zijn, we brengen toch al elke nacht samen door. Ik schud het idee uit mijn hoofd. Het is een slecht idee, het is te snel. Te snel. Ik besteed mijn hele heenreis naar Vance bedenkend hoe ons appartement er dan uit zou zien.

Ik stap in de lift en bij de derde verdieping stapt er een jonge man bij mij in de lift. Hij draagt een donker pak en ruikt naar zeep.

"Welke verdieping?" Vraag ik hem.

"De hoogste, alsjeblieft." Zegt hij. Ik ga toch al naar de bovenste verdieping, dus ik leun tegen de muur van de lift.

"Ben je nieuw hier?" Vraagt hij. Zijn ogen zijn blauw, wat een vreemd contrast geeft met zijn donkere haar.

"Ik ben maar op stage." Vertel ik hem.

"'Maar' op stage?" Lacht hij.

"Ik bedoel, ik ben niet echt een werknemer." Verbeter ik mezelf nerveus.

"Ik begon hier ook met een stage een paar jaar geleden. Ga je naar WSU?"

"Ja, heb je daar ook op gezeten?"

"Jep, ik ben vorig jaar afgestudeerd. Ik ben blij dat ik daarmee klaar ben." Grinnikt hij. "Je gaat het hier vast leuk vinden."

"Dankjewel, ik vind het nu al geweldig." Vertel ik hem terwijl we uit de lift stappen.

"Ik heb je naam niet eens gevraagd," Zegt hij als ik de hoek omloop.

"Tessa, Tessa Young." Zeg ik en hij glimlacht en zwaait.

Dezelfde vrouw als gisteren zit achter de balie en stelt zich voor als Kimberly. Ze glimlacht, wenst me succes en gebaart naar een tafel vol eten en koffie. Ik glimlach, bedank haar, en pak een versierde donut en een kop koffie voor ik naar mijn kantoor ga. Ik vind een dikke map op mijn bureau en een briefje van meneer Vance waarin staat dat ik kan beginnen met lezen van mijn eerste manuscript en wenst me succes. Ik hou van de vrijheid van deze stage, ik kan niet geloven dat ik zoveel geluk heb. Terwijl ik een hap van mijn donut neem, haal ik het briefje van de map en begin ik met lezen.

After (Nederlands/Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu