Hoofdstuk 48

52.3K 1.2K 104
                                    

Ik zie of hoor Harry niet in de douches dus ik hoop dat hij nergens heen is gegaan met die meisjes. Hij heeft niet eens kleding meegenomen dus als hij zich gaat douchen, moet hij zijn oude kleding aan. Harry zou kleding voor modder kunnen dragen en er nog beter uit kunnen zien dan elke jongen die ik ooit heb gezien. Behalve Noah, herinner ik mezelf. Ik droog me af en trek mijn kleding aan en loop terug naar mijn kamer. Ik ben opgelucht als ik zie dat Harry op mijn bed zit. Hij heeft geen shirt aan en zijn haar is nog nat. Ik sluit mijn mond zodat ik er zeker van ben dat mijn tong er niet uit hangt. Mijn loss paarse shirt en spijkerbroek lijken dom vergeleken met zijn zwarte jeans en blote huid. Al draag ik wel mijn strakke spijkerbroek.

"Duurde lang genoeg." Zegt hij en hij gaat liggen. Zijn spieren lijken nog groter als hij zijn handen achter zijn hoofd legt.

"Je zou aardig doen, weet je nog." Zeg ik en ik loop naar Steph's kast en open de deur waar de spiegel op geplakt is. Ik pak Steph's make-up tasje en ga met gekruiste benen voor de spiegel zitten.

"Ik doe aardig."

Ik blijf stil terwijl ik een beetje make-up op probeer te doen. Na drie pogingen om een strak lijntje te maken met eyeliner, gooi ik de eyeliner tegen de spiegel en Harry lacht.

"Je hebt het toch niet nodig." Vertelt hij me.

"Ik vind het mooi." Verdedig ik mezelf en hij rolt zijn ogen. "Prima, we kunnen hier de hele dag lekker blijven zitten terwijl jij je gezicht inkleurt." Zegt hij. Wat is het toch moeilijk voor hem om aardig te doen.

Hij merkt het en zegt sorry terwijl ik mijn ogen schoonmaak, ik geef mijn make-up voor vandaag op.

"Ik ben klaar." Vertel ik hem en hij staat op. 

"Ga je nog een shirt aantrekken?" Vraag ik hem en hij knikt.

"Ik heb er een in mijn auto." Ik herinner me hoe hij bij het beekje ook een shirt uit zijn auto pakte. Ik had gelijk, hij heeft er vast een hele voorraad. Ik wil niet nadenken over de reden van die voorraad.

Zoals hij zei, pakt hij een zwart shirt uit zijn auto en trekt het over zijn hoofd.

"Stop met staren en stap in de auto." Plaagt hij. Ik stotter een verdediging en ga zitten.

"Ik vind het leuk als je witte shirts draagt." De woorden komen uit mijn mond voor ik het door heb. Zijn hoofd schiet mijn kant op en hij grijnst.

"Is dat zo?" Hij haalt zijn wenkbrauwen op. "Nou, ik vind het leuk als jij deze broek aanhebt, ze laten je kont perfect uitkomen." Zegt hij en mijn mond valt open. Harry en zijn taalgebruik. Hij lacht om mijn uitdrukking.

Ik sla hem plagerig op zijn arm en geef mezelf mentaal een schouderklopje dat ik deze broek aanheb, ik wil dat Harry naar me kijkt, al zou ik dat nooit toegeven en ik ben blij met zijn aparte manier van complimenteren.

"Nou, waar gaan we heen?" Vraagt hij en ik pak mijn telefoon. Ik lees de lijst met autodealers voor en ik vertel hem de recensies die erbij staan.

"Je plant dingen teveel, daar gaan we niet heen." Zegt hij.

"Jawel, dat gaan we wel. Ik heb dit gepland, er is een Prius die ik wil bekijken bij Bob's Super Auto's." Vertel ik en ik haal mijn neus op voor de voorspelbare naam.

"Een Prius?" 

"Ja?  Ze hebben het minste benzineverbruik en ze zijn veilig en.."

"Saai, ik wist wel dat je een Prius wilde, je straalt het uit 'mevrouw met een planner in haar Prius!'" Zegt hij met een nep vrouwenstemmetje en ik lach met hem mee.

"Plaag me wat je wilt maar ik bespaar honderden euro's aan benzine elk jaar." Herinner ik hem en hij leunt naar me toe om in mijn wang te prikken.

Ik kijk naar hem, geschokt dat hij zoiets kleins maar schattigs doet en hij kijkt net zo verrast als ik.

"Je bent soms schattig." Vertelt hij me en ik kijk uit het raam.

"Gee, bedankt."

"Ik bedoel het aardig, zoals, soms doe je schattige dingen." Mompelt hij. De woorden lijken vreemd in zijn mond en ik weet dat hij niet vaak dingen als dit zegt.

"Oké.." Zeg ik en ik kijk weer uit het raam. Elke seconde die ik met Harry doorbreng, nemen mijn gevoelens voor hem toe. Het is gevaarlijk voor me om dingen als deze toe te laten, maar ik heb geen controle over situatie's waar Harry mee te maken heeft. 

Harry rijdt toch maar naar Bob's en ik bedank hem, ik houd er niet van als dingen niet gaan zoals ik gepland heb, wat tegenwoordig steeds vaker gebeurt. Bob is een zweterige man met te veel gel die ruikt naar benzine en leer. Als hij glimlacht komen zijn gouden tanden tevoorschijn en Harry staat naast hem en maakt gekke gezichten als de man niet kijkt. De kleine man lijkt geïntimideerd door Harry, en dat neem ik hem niet kwalijk. Ik schiet één blik naar de Prius en besluit het niet te kopen. Ik heb het gevoel dat wanneer ik hier wegrijd, het uit elkaar zou vallen. 

We bezoeken nog een paar autodealers die net als deze, vreselijk zijn. Na een paar uur besluit ik om mijn zoektocht even te staken, ik zal toch verder van de campus af moeten zoeken en daar heb ik vandaag geen zin in. We besluiten te lunchen en eten in de auto en verrassend genoeg vertelt Harry me een verhaal over Zayn die gearesteerd werd toen hij de vloer van Wendy's vorig jaar ondergekotst had. De dag gaat beter dan dat ik me had voorgesteld en voor de eerste keer denk ik dat we dit semester door kunnen komen zonder elkaar te vermoorden.

Op onze weg terug naar huis komen we langs een schattig klein ijscowinkeltje en ik smeek Harry om te stoppen. Hij kreunt en doet alsof hij niet wilt, maar ik zie een klein glimlachje op zijn lippen. Hij vertelt me te gaan zitten en hij haalt het ijs voor ons, en doet er elk snoepje en koekje op die ze aanbieden, het ziet er smerig uit maar Harry vertelt me dat dit de enige manier is om het het geld waard te maken. Hoe vies het leek, het smaakt heerlijk. Ik heb die van mij nog niet eens leeg maar Harry is al klaar en eet verder aan die van mij.

"Harry?" Zegt een  mannenstem. Harry's hoofd schiet op en hij knijpt zijn ogen iets dicht. Hoorde ik nou een accent? Hij houdt een tas vast en een dienblad vol bakjes ijs.

"Uhm.. hey." Zegt hij en de man glimlacht. Ik weet meteen dat de man Harry's vader is. Hij is lang en mager, net als Harry en zijn ogen zijn hetzelfde, alleen zijn die van hem groen in plaats van bruin. Daarnaast, zijn ze heel verschillend. Zijn vader draagt een grijs pak en zijn bruine haar is iets grijs aan het worden en hij ziet er professioneel uit. En wanneer de man lacht, is zijn glimlach warm, net als die van Harry als hij zich niet gedraagt als een klootzak.

"Hi, ik ben Tessa." Zeg ik beleefd en ik steek mijn hand uit. Harry schiet me een blik maar ik negeer hem. Hij gaat me toch niet voorstellen.

"Hoi Tessa, ik ben Ken, Harry's vader." Zegt hij en schudt mijn hand.

"Harry, je hebt me nooit verteld dat je een vriendinnetje had, het zou leuk zijn als jullie twee langskomen vanavond om mee te eten. Karen maakt eten voor iedereen, ze is een geweldige kok." Ik wil hem vertellen dat ik Harry's vriendin niet ben maar Harry is me voor.

"We kunnen niet vanavond, ik heb een feest en zij wilt niet komen." Snauwt hij. Ik hap naar adem door de manier van spreken tegen zijn vader. De glimlach op het gezicht van zijn vader verdwijnt en ik vind het vreselijk voor hem.

"Ik zou het leuk vinden om te komen. Ik ben een vriendin van Liam." Vertel ik de verdrietige man en zijn vriendelijke glimlach komt terug.

"Echt? Dat is geweldig. Liam is een leuk kind. Het zou leuk zijn als je langs komt vanavond." Zegt Ken en ik glimlach. 

"Hoe laat moeten we er zijn?" Vraag ik en ik voel Harry's boze ogen op me.

"We?" Vraagt zijn vader en ik knik. "Oké.. zeven uur? Ik moet Karen een paar uur van tevoren een waarschuwing geven anders ga ik eraan." Lacht hij en ik lach mee. Harry staart boos voor zich uit.

"Klinkt goed! We zien u vanavond." Vertel ik hem. Hij zegt Harry gedag, die hem negeert ondanks dat ik hem schop onder de tafel. Nadat zijn vader weg is staat Harry opeens op en slaat de stoel naar achteren, het valt om en hij trapt erop voor hij de deur openduwt en mij achterlaat met meerdere blikken op mij gericht. Onhandig pak ik de stoel op en ren achter hem aan. 

Ik roep zijn naam maar hij negeert me tot hij bijna bij zijn auto is. Hij draait zich zo snel om dat ik bijna tegen hem aanbots.

"What the fuck Tessa! Wat was dat in godsnaam?" Schreeuwt hij naar me. Mensen die langslopen kijken om maar hij gaat verder. 


After (Nederlands/Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu