Hoofdstuk 59

54K 1.2K 178
                                    

Ik leg Liam uit dat het uit is tussen mij en Noah en dat ik niet zeker weet hoe ik de relatie van Harry en mij moet noemen. Ik denk dat we aan het daten zijn, maar dat hebben we eigenlijk nog niet echt besproken. Terwijl ik mijn verhaal vertel blijft Liam stil.

"Ik weet dat ik je al gewaarschuwd heb, dus ik doe het niet nog eens. Maar wees alsjeblieft voorzichtig met he. Ik geef toe dat hij wel verliefd lijkt te zijn.. op zijn manier." Zegt Liam als we gaan zitten.

"Dankjewel." Het betekend veel voor me dat ondanks zijn afkeer voor Harry, hij toch zijn best doet om me te begrijpen.

Wanneer ik naar mijn derde les loop, roept mijn maatschappijleer leraar me naar zijn podium.

"Ik kreeg net een belletje dat je je moet melden bij de directeur." Vertelt hij me. Wat? Waarom? Voor een moment vergeet ik dat Harry's vader de directeur is. Ik ontspan een beetje maar toch voel ik mijn zenuwen weer opkomen. Waarom zou hij me bij zich roepen? Ik weet dat de universiteit niet hetzelfde werkt als de middelbare school, maar het voelt alsof ik iets verkeerd heb gedaan en daarom naar de rector gestuurd word.

"Oh, oké." Zeg ik uiteindelijk.

"We gaan verder met de opdracht van gisteren, maar ik gok dat jij die al afhebt." Glimlacht hij en ik knik. Ik vind het fijn dat leraren weten dat ik hard werk.

Ik gooi mijn tas over mijn schouder en loop naar het gebouw van de administratie, waar het kantoor van de directeur zich ook bevindt. Het is best ver lopen en het kost me bijna een halfuur om daar te komen. Ik moet echt een auto halen, deze week. Ik zou misschien iets verder moeten zoeken, maar ik kan echt niet nog een week zonder auto.

Ik geef de secretaresse mijn naam en ze pakt de telefoon. Ik kan niet verstaan wat ze zegt, ik van alleen 'Dr. Styles' op.

"Je kan daar naar binnen gaan." Glimlacht ze en ze wijst naar de houten deur iets verderop.

Voor ik kan kloppen, kraakt de deur open en Ken begroet me met een glimlach. "Tessa, bedankt dat je gekomen bent." Zegt hij en gebaart dat ik kan zitten. Hij neemt plaats in een grote stoel achter een groot houten bureau. 

"Sorry dat ik je uit je les moest halen, ik wist niet hoe ik je anders kon bereiken en ik weet dat Harry.. lastig kan zijn." Zegt hij en ik lach.

"Het is niet erg, echt niet. Is er iets mis?" Vraag ik nerveus. 

"Nee, helemaal niet zelfs. Ik heb gewoon een paar dingen die ik met je wil bespreken. Om te beginnen, je stage, ik heb gepraat met mijn vriend van Vance en hij zou het leuk vinden om je te ontmoeten, hoe eerder hoe beter. Als je vrij bent morgen zou dat fijn zijn." Zegt hij.

"Echt?" Ik kan mijn enthousiasme bijna niet in bedwang houden. "Dat is geweldig, dankuwel! U heeft geen idee hoe erg ik dit waardeer."  Vertel ik hem. Dit is geweldig nieuws, ik kan niet geloven dat hij een stage voor me heeft geprobeert te regelen.

"Geen probleem Tessa. Zal ik hem vertellen dat je morgen langskomt?" Vraagt hij. Ik wil eigenlijk geen lessen missen morgen, maar dit is het waard, en ik loop toch voor met mijn opdrachten.

"Ja, dat zou geweldig zijn. Nogmaals bedankt. Wow." Zeg ik en hij lacht. 

"En nu als tweede, als je nee zegt is het geen probleem. Het is meer een persoonlijk voorstel, of meer een gunst eigenlijk. Het heeft ook geen effect op je stage bij Vance als je nee zegt." Zegt hij en ik word nerveus. Ik knik en hij gaat verder. "Ik weet niet zeker of Harry het je verteld heeft dat Karen en ik volgend weekend gaan trouwen."

"Ik wist dat jullie gingen trouwen." Vertel ik hem. Ik wist niet dat het al zo snel was. Ik denk terug aan die avond dat Harry spullen kapot had gemaakt in hun huis en bijna een hele fles whisky op had gedronken. 

After (Nederlands/Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu