Hoofdstuk 81

48.6K 1.1K 269
                                    

Ik ben geïrriteerd over Harry's houding maar ik had niet verwacht dat hij weg zou gaan en nu hij weg is, wou ik dat ik met hem had gepraat over wat hem dwars zit. Ik ben soms net zo koppig als hij is. Ik borstel de klitten uit mijn haar en doe het licht roze setje lingerie aan die ik vandaag gekocht heb. Ik trek een t-shirt over mijn hoofd en bekijk mijn spullen voor morgen. Ik blijf maar denken waar hij heen is gegaan, ik weet dat het obsessief is en een beetje gestoord maar ik kan het niet helpen. Ik hoop dat hij niet met Molly is.

Terwijl ik aan het twijfelen ben of ik hem wel of niet moet bellen, ontvang ik een sms van Steph waarin staat dat ze vannacht niet thuis komt. Ze kan net zo goed bij Tristan en Niall in gaan wonen, ze is daar vijf nachten in de week en Tristan houdt enorm veel van haar. Hij heeft haar waarschijnlijk op hun tweede date al over zijn baan verteld en zou haar niet afsnauwen en weggaan, zonder reden. "Steph heeft maar geluk." Zeg ik tegen mezelf en ik pak de afstandsbediening en zet een aflevering van Friends aan die ik op z'n minst al honderd keer heb gezien. Ik weet niet eens meer wanneer de laatste keer was dat ik gewoon televisie keek, ik breng mijn tijd normaal gesproken door met Harry, of ik leer of lees. Het is fijn om gewoon in mijn bed te liggen en een comedy te kijken, om te ontsnappen aan de onnozele ruzies met Harry.

Na een paar afleveringen voel ik mijn ogen zwaar worden. In mijn slaperige staat verdwijnt mijn boosheid en ik sms Harry 'slaap lekker', hij heeft nog geen antwoord gegeven toen ik in slaap viel.

"Shit." Een stem maakt me wakker. Ik schiet rechtop en zet een lamp aan en zie Harry.

"Wat doe je?" Vraag ik hem. Als hij opkijkt naar me, zie ik dat zijn ogen rood en waterig zijn. Hij is dronken. Geweldig.

"Ik kwam om je te zien." Zegt hij en gaat op de stoel zitten.

"Waarom?" Kreun ik. Ik wil hem hier, maar niet dronken en om twee uur 's nachts.

"Omdat ik je gemist heb."

"Waarom ging je dan weg?"

"Omdat je me irriteerde." Ouch.

"Ik ga terug naar bed, je bent dronken en je gaat weer gemeen doen."

"Ik doe niet gemeen Tessa. En ik ben niet dronken, oké, wel, maar wat maakt het uit?"

"Het maakt me niet uit dat je dronken bent maar het is een doordeweekse dag en ik heb mijn slaap nodig." Ik zou de hele nacht met hem wakker blijven als ik wist dat hij geen gemene dingen zou gaan zeggen.

"Het is een doordeweekse dag." Pest hij me. "Hoe saai?" Hij lacht.

"Je moet gaan." Zeg ik en ik ga liggen. Ik draai me om met mijn gezicht naar de muur. Deze Harry vind ik niet leuk, ik wil mijn andere, sobere Harry terug. Niet deze dronken klootzak die mijn kamer om twee uur 's nachts binnen komt strompelen.

"Aww babe, wees niet boos op me." Zegt hij maar ik negeer hem. "Wil je echt dat ik ga? Je weet wat er gebeurt als ik zonder jou slaap." Fluistert hij.

Mijn hart zinkt. Ik weet wat er gebeurt als hij zonder mij slaapt maar het is niet eerlijk van hem om dat nu tegen me te gebruiken als hij dronken is en me pest.

"Prima. Je kan blijven maar ik ga slapen."

"Waarom? Wil je niet met mij rondhangen?"

"Je bent dronken en gemeen." Ik draai me weer om.

"Ik ben niet gemeen, ik zei alleen dat je irritant was." Zegt hij met een serieus gezicht.

"Dat is best gemeen om tegen iemand te zegen. Zeker als ik alleen maar naar je baan vroeg."

"Oh god, niet dit weer. Kom op Tessa, laat het los. Ik wil daar nu niet over praten." Zijn stem is zeurderig.

"Waarom heb je gedronken vanavond?" Het maakt me niet uit dat hij drinkt, ik ben zijn moeder niet en hij is volwassen. Wat me dwars zit is dat hij, elke keer dat hij drinkt, drinkt omdat er een reden achter zit. Hij drinkt niet voor de lol.

After (Nederlands/Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu