Hoofdstuk 98

46.6K 1.2K 403
                                    

"Waar is Liam?" Vraag ik Harry wanneer we gaan zitten.

"Geen idee." Antwoordt hij en hij neemt een hap van zijn croissant.

"Je zei dat hij me zocht?"

"Dat was hij ook, maar ik weet niet waar hij nu is."

"Harry, niet praten met je mond vol." Zijn grootmoeder staat achter hem.

Ik zie dat hij diep inademt voor hij zich naar haar omdraait.

"Sorry." Mompelt hij.

"Ik wou je nog even zien voor ik wegga, god weet wanneer ik je pas weer zie. Heb je nog een dans voor me bewaard?" Vraagt ze en hij schudt zijn hoofd.

"Waarom niet?" Vraagt ze hem met een glimlach.

Er is een soort spanning tussen hen in die ik niet precies kan uitleggen.

"Ik wilde net een drankje gaan halen voor Tessa." Liegt hij en hij verlaat de tafel.

"Nou, hij is me toch wat. Of niet soms?" Lacht ze ongemakkelijk.

Ik weet niet zeker wat ik moet zeggen, mijn eerste instinct is om hem te verdedigen maar het lijkt erop dat ze een grapje maakt.

"Drinkt hij nog steeds?" Ze draait zich naar me toe.

"Wat? Nee." Stotter ik, verbaasd door haar vraag.

"Hij drinkt heel af en toe." Vertel ik haar en ik zie Harry naar ons toe lopen met twee glazen.

Hij geeft me een glas en ik glimlach terwijl ik het naar mijn lippen breng. Het ruikt zoet en wanneer ik een slokje neem, voel ik de bubbels licht in mijn keel. Het smaakt net zo zoet als het ruikt.

"Champagne." Informeert hij me en ik bedank hem.

"Tessa!" Hoor ik Karen zeggen en ze wikkelt haar armen om me heen. Ze heeft haar trouwjurk verwisseld voor een witte jurk die tot haar knieën komt.

"Ik ben zo blij dat jullie er zijn! Hoe was het?" Vraagt ze. Karen is de enige persoon die aan iemand zou vragen hoe haar eigen bruiloft was, ze is echt te lief.

"Het was prachtig, echt heel mooi." Glimlach ik.

Harry legt zijn hand op mijn rug en ik leun iets naar hem toe. Ik merk dat hij zich ongemakkelijk volt bij zijn oma en Karen, en nu komt Ken ook nog eens naar ons toe.

"Bedankt dat je gekomen bent." Zegt Ken tegen Harry en hij houdt zijn hand uit naar Harry.

Harry schudt snel de hand van zijn vader. Ik zie dat Ken zijn arm iets omhoog houdt om Harry een knuffel te geven, maar doet het toch niet. Ken's gezicht staat vol blijdschap.

"Tessa, je ziet er prachtig uit." Complimenteert Ken me en hij omhelst me.

Ik kan het niet helpen om me een beetje ongemakkelijk te voelen in zijn buurt, nu ik weet hoe hij al die jaren geleden was.

"Hebben jullie het naar jullie zin?" Vraagt hij.

"Ja.. het ziet er mooi uit hier." Harry doet zijn best om zijn vader te complimenteren.

Ik leg mijn hand op zijn rug en beweeg het zachtjes.

"Ik wist niet dat jullie elkaar spraken." Zegt Adele.

Kan krabbelt achter zijn nek, een gewoonte die Harry blijkbaar van hem heeft.

"Ja. Laten we hier een andere keer over praten moeder." Zegt Ken en ze knikt.

Ik neem nog een slokje van mijn drankje en probeer er niet bij stil te staan dat ik als minderjarige alcohol drink voor de neus van volwassenen.

Een serveerder in een zwart jasje loopt langs met een dienblad vol glazen champagne, Ken pakt een glas en mijn hart slaat over. Hij geeft het glas aan zijn bruid en ik ontspan. Ik ben blij om te zien dat hij niet drinkt. 

After (Nederlands/Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu