Hoofdstuk 56

52.4K 1.2K 218
                                    

Songs for this chapter:

Word Up - Little Mix

No Angel - Beyoncé

—————————————————————————-

"Wat heb je voor de rest van de dag gepland?" Vraagt Harry na onze kus. We gaan op mijn bed zitten.

"Niets, gewoon studeren." Ik ben nu nerveus, alsof ik me nu meer moet gedragen nu we.. meer zijn.

"Cool." Zegt hij en hij klikt zijn tong.

Hij lijkt ook zenuwachtig, ik ben blij dat ik niet de enige ben.

"Kom hier." Zegt Harry en hij opent zijn armen. Het moment dat ik op zijn schoot zit, gaat de deur open en Harry kreunt. Steph, Tristan en Niall komen de kamer binnen. Ze staren naar ons en ik klim van Harry's schoot en ga aan de andere kant van het bed zitten.

"Dus jullie zijn fuckbuddies nu?" Vraagt Niall en ik kijk op.

"Nee! Dat zijn we niet," Vertel ik ze. Ik weet niet wat ik ze anders moet vertellen, ik wacht op wat Harry te zeggen heeft. Hij blijft stil terwijl Tristan en Niall over het feestje van vannacht praten.

"Ik heb niet veel gemist hoor ik." Zegt Harry en Niall haalt zijn schouders op.

"Tot Molly een strip show gaf, ze ging compleet naakt, je had er moeten zijn." Zegt Niall tegen Harry en ik haal mijn neus op en kijk naar Steph, die naar Tristan kijkt; waarschijnlijk hopend dat hij niet gaat reageren op het feit dat Molly naakt was.

"Niets dat ik nog niet heb gezien." Glimlacht Harry en ik hap naar adem en probeer het te verbergen met een hoestbui. Zei hij dat nou echt? Zijn gezicht valt, alsof hij begrijpt wat hij net gezegd heeft. 

Misschien was dit een vreselijk idee, het is nu al best awkward en nu iedereen in de kamer is, is het nog erger. Waarom heeft hij hen niet vertelt dat we nu daten? Zijn we eigenlijk aan het daten? Ik begrijp mezelf niet. Na zijn bekentenis dacht ik het wel, maar we hebben nooit echt gezegd dat we daten. Misschien hoeven we niet te daten? Deze onzekerheid maakt me gek, ik ben altijd met Noah geweest en toen hoefde ik me nooit zorgen te maken over zijn gevoelens voor mij. Ik hoefde nooit om te gaan met ex-friends with benefits, ik ben het enige meisje dat Noah ooit heeft gezoend, en dat vond ik eigenlijk wel fijn. Ik wou dat Harry nog nooit iets met een ander meisje gedaan had.

"Als ik me heb omgekleed gaan we bowlen, wil je mee?" Vraagt Steph en ik schud mijn hoofd.

"Ik moet leerwerk inhalen, ik heb deze week bijna niets afgekregen." Vertel ik haar en ik kijk weg wanneer alle herinneringen van dit weekend door mijn hoofd schieten. Harry had voor dit alles vast al afgesproken om te gaan bowlen met ze.

"Je moet meegaan, het wordt vast leuk." Zegt Harry maar ik schud mijn hoofd. Ik moet hier bijven, en ik had eigenlijk gehoopt dat hij dat ook zou doen. Steph loopt weg om zich om te kleden en een paar minuten later komt ze terug in andere kleding.

"Klaar jongens? Weet je zeker dat je niet mee wilt gaan?" Vraagt ze me en ik knik.

"Ik weet het zeker." Vertel ik haar. Ze staan allemaal op en Harry zwaait en geeft me een kleine glimlach voor ze de kamer verlaten. Ik ben een beetje teleurgesteld door zijn afscheid, maar wat had ik verwacht? Dat hij zich naar me toe zou haasten om me een kus te geven, dat hij me zou vertellen dat hij me zou missen? Ik lach door de gedachte. Ik weet niet of er iets gaat veranderen tussen mij en Harry, naast dat we elkaar niet meer gaan negeren. Ik ben te veel gewend aan hoe het altijd ging met Noah dus ik heb geen idee hoe dit zal gaan en ik haat het dat ik hier geen controle over heb.

Na een uur studeren en een poging om een dutje te doen, pak ik mijn telefoon om Harry te sms'en. Wacht, ik heb zijn nummer niet eens. Ik had er nooit echt aan gedacht, we hebben nog nooit gebeld of gesmst. Dat hoefte ook nooit, we konden elkaar niet uitstaan. Dit gaat ingewikkelder worden dan ik dacht.

After (Nederlands/Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu