Wanneer Steph terugkomt van de bioscoop zijn mijn tranen gedroogd, ben ik gedoucht en mentaal iets stabieler dan dat ik net was.
"Nou, hoe was het vandaag met Harry?" Vraagt ze en ze pakt haar pyjama uit haar kast.
"Het was oké, hij was zijn gewoonlijke.. charmante zelf." Vertel ik haar en krijg het voor elkaar om te lachen. Ik wil haar vertellen over wat we gedaan hebben maar ik schaam me te erg. Ik weet dat ze me niet zou vooroordelen maar ik wil niet dat iemand het weet, ik hoop dat Harry het niemand vertelt. Steph kijkt me bezorgd aan en ik moet de andere kant op kijken.
"Wees gewoon voorzichtig, oke? Je bent te aardig voor iemand als Harry," Zegt ze en ik wil haar een knuffel geven en huilen in haar schouder. Ze kent Harry beter dan de meeste mensen en zelfs zij zegt dat ik uit zijn buurt moet blijven.
"Hoe was de film?" Verander ik het onderwerp. Ze vertelt me hoe Tristan steeds popcorn in haar mond stopte tijdens de film en dat ze hem leuk begint te vinden. Ik wil kokhalzen maar ik ben gewoon jaloers dat Tristan haar leuk vind, op de manier dat Harry mij niet leuk vind. Maar ik heb iemand die van me houdt en ik moet hem beter behandelen en uit Harry's buurt blijven, deze keer serieus.
Steph valt in slaap en niet veel later ik ook.
De volgende ochtend sleep ik mezelf uit bed. Ik heb totaal geen energie en voel me alsof ik elk moment in tranen uit kan barsten. Mijn ogen zijn rood van het huilen van vannacht dus ik loop naar Steph's kast en pak haar makeup tasje. Ik haal de bruine eyeliner eruit en teken een dun lijntje onder en boven mijn ogen. Het laat mijn ogen er een stuk beter uitzien. Ik doe een beetje poeder onder mijn ogen en op mijn wangen om mijn gezicht een beetje kleur te geven. Na een laagje mascara zie ik eruit als een heel ander persoon. Ik ben blij met hoe ik eruit zie en ik trek mijn strakke jeans en een tank top aan. Ik voel me te bloot dus pak ik een wit vestje uit mijn kast. Het is een hele tijd geleden dat ik zoveel aandacht in mijn uiterlijk heb gestopt.
Ik stop bij het café en haal koffie voor Liam en mij. Ik ben aardig vroeg dus ik loop langzamer dan normaal.
"Hey, Tessa is het toch?" Hoor ik een jongensstem zeggen. Ik kijk om en zie een jongen, volgensmij was zijn naam Louis.
"Ja, ehm.. Louis?" Vraag ik en hij knikt.
"Kom je dit weekend weer?" Vraagt hij. Hij moet lid zijn van het studentenhuis. Natuurlijk is hij lid, hij ziet er rijk uit en is knap.
"Oh nee, niet dit weekend." Lach ik en hij lacht mee.
"Jammer, je was een goed gezelschap. Nouja, als je van gedachten verandert, je weet waar het is." Lacht hij. "Ik moet gaan, anders ben ik laat, ik zie je wel weer." Zegt hij en hij glimlacht en draait zich om.
Liam zit al op zijn plaats en blijft me bedanken voor de koffie die ik voor hem heb gehaald.
"Je ziet er anders uit vandaag." Zegt hij als ik op mijn plek zit.
"Ik heb wat makeup op gedaan." Lach ik en hij glimlacht. Hij vraagt niet over mijn avond met Harry en daar ben ik blij mee. Ik ben er nog niet klaar voor om erover te praten. Net als ik stop met het denken aan Harry, is het tijd voor literatuur.
Harry zit op zijn gewoonlijke plek, vooraan in de klas. Ik wil Liam vragen om te ruilen van plek maar aangezien ik hem dan moet uitleggen waarom, doe ik het maar niet. Harry draagt een wit shirt en zijn tatoos schijnen door. Het verbaasd me hoe aantrekkelijk ik zijn tattoos en piercings vind. Ik kijk snel weg en pak mijn aantekeningen uit mijn tas. Ik hoop dat Liam snel komt zodat ik me niet zo alleen voel hier naast Harry.
"Tess?" Fluistert Harry als de klas volstroomt. Nee. Ik ga niet antwoorden. Negeer hem. Zeg ik tegen mezelf.
"Tess?" Vraagt Harry opnieuw, harder deze keer.
JE LEEST
After (Nederlands/Dutch)
FanficTessa Young is een 18 jarige student met een simpel leven, hoge cijfers en een lief vriendje. Ze heeft haar leven helemaal uitgestippeld, tot ze Harry ontmoet, de onbeschofte rude boy, een jongen met te veel tattoos en piercings, die al haar plannen...