"Terima kasih sebab dah hantar aku. Malam nanti kau call kalau dah sampai dan ingat jangan Hon sebab aku tak nak umi aku marah!" Pesan Eka kemudian turun dari kereta mewah itu.
Kereta Audi berwarna hitam berkilau itu meluncur di jalan raya.
"Siapa hantar Hada tadi? Kereta mewah pula tu." Soalan maut Puan Firdahayu acukan
"Kawan Hada Umi. Ha! Umi malam nanti kawan Hada tu ajak pergi rumah dia,dinner katanya. Boleh ye Umi... please." Miss Evil merayu Babe!! Hahahahah!
"Kenapa pula dia ajak kamu dinner kat rumah dia? Kawan Hada yang mana satu ni? Lelaki ke perempuan?" Puan Firdahayu sudah melabuhkan punggungnya di sofa.
"Lelaki Umi. Tapi Umi jangan risau sebab dia tu Captain bola baling kat sekolah. Hada janji tak balik lewat!" Laju saja Eka menjawab.
"Iyelah! Tapi ingat jaga maruah keluarga kita. Ingat Allah kalau kamu berdua ye! Kalau dia apa-apa kan kamu kamu belasah
jer" nasihat bercampur arahan dari Puan Firdahayu."Baik Umi" kata Eka lalu memeluk tubuh Uminya.
"Eee baulah! Pergi mandi sana!" Puan Firdahu mengusir Eka.
Eka hanya tersengih.
♡♡♡♡♡♡
"Assalamualikum"laung Zai dengan hati yang gembira."Abang Emer!!" Seorang kanak-kanak perempuan berlari dan terus memeluk betis Zai.
"Jawab dululah salam abang Emer ni Lis"ujar Zai lalu mencium pipi Lis.
"Waalaikumsalam abang Emer"
Muka Lis menunjukkan dia tidak ikhlas!"Lis, mummy mana?" Soal Zai, matanya mencari kelibatan Datin Effah. Manakala tangannya memimpin Lis yang berumur 8 tahun itu.
"Mummy ada kat halaman belakang tu."Lis dengan mengunakan jari telunjuknya yang comel itu untuk menunjukkan arah keberadaan Datin Effah.
Laju saja kaki Zai yang panjang itu menuju ke halaman belakang.
Zai memandang Datin Effah dengan pandangan sayu, tahu Datin Effah masih tidak dapat menerima kenyataan 5 tahun lalu.
Zai memberanikan diri mendekati Datin Effah yang duduk termenung itu.
Tangannya di letakkan di bahu Datin Effah.
Kelihatan Datin Effah terkejut dengan kehadiran Zai. Namun wajahnya kembali selamba apabila memandang Zai.
"Mummy, masih tak dapat maafkan Emer ke?" Soal Zai lalu mencapai tangan mummynya.
Datin Effah segera menarik tangannya dari terus berada dalam genggaman Zai.
Namun Zai terus mengetatkan lagi genggaman.
"Mummy, memang salah Emer sebab tak hiraukan Minda masa tu. Tapi malam ni Emer nak buat sesuatu yang akan buat mummy akan gembira."Zai menatap mata Datin Effah dengan tatapan mengharap.
"Kamu nak buat apa malam ni?"soal Datin Effah, memang hatinya masih rasa kekosongan dan kehilangan tapi entah mengapa hatinya bagai terpaut untuk mendengar kata-kata anak lelakinya itu.
"Malam ni mummy pakai baju cantik-cantik tau. Emer pasti Mummy pasti suka dengan apa yang akan Emer buat"pesannya.
Zai terus mencium tangan Datin Effah dan berlalu ke dalam rumah agam itu.
'Milda mummy rindu dekat kamu. Dah 5 tahun kamu pergi tapi rasa macam baru semalam .Milda peluk mummy, cerita dengan mummy.' Luah hati kecil Datin Effah yang menandakan dirinya amat merindui anak gadisnya.
YOU ARE READING
She is Mine ✔
Teen FictionPada mulanya mereka saling membenci, namun siapa sangka disebabkan satu peristiwa menyebabkan mereka menjadi rapat?! "Excuse me, He is mine" ujar Eka dengan tenang. "And she is mine!" Kata Zai bersama senyuman yang manis. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ "Za...