Bab 42

1.7K 77 1
                                    

"Hada kenapa tak nak makan ni?" Soal Fie.

Eka hanya menggelengkan kepalanya,hatinya masih sakit kerana perbuatan sahabatnya.

Fie sudah pening memikirkan cara memujuk adiknya itu. Hairan juga bila tadi tiba-tiba menelefon suruh Fie ambil.

"Hada ada masalah dengan Zai ke? Dia sakitkan Hada ke?" Soal Fie dengan penuh prihatin.

"Abang boleh tak bagi Hada masa seorang kat dalam bilik? " pinta Eka.

Fie mengangguk tanda menghormati permintaan Eka.

Sebaik sahaja pintu tertutup,air mata kembali mengalir di pipi Eka,sakit sangat!!!!

SEMENTARA di luar,

"Aku kena tanya Zai kenapa dengan Hada!" Kata Fie.

******

Zai POV

Penat sangat hari ni,dengan Eka lagi yang merajuk denganku.

IPhone X milikku aku capai.

'Banyaknya notification masuk!' Bisik hatiku.

Tanpa membaca comment yang diberikan pada video itu,aku terus menekan butang delete.

'Kerana video ini Eka marah padaku!' Keluh hatiku.

Sakit bila Eka langsung tidak menegur dan enggan mengikutnya balik tadi.

'Apa yang berlaku ye?  Ha! Baik aku chat si Emi jadi tahu juga apa yang berlaku.' Kata hatiku.

Whatsapp aku buka,group kelas aku cari. Nombor telefon milik Emi aku cari.

"Jumpa!" Pekiku kerana gembira.

Emisyah
Online

Assalamualaikum Emi,ni aku
Zai √√

Wa'alaikum salam. Kenapa Zai?

Aku nak tanpa kenapa dengan Eka? √√

'Bluetick dia bagi aku?!' Marahku di dalam hati.

Aduii kenapa dia tak nak buka mulut ni?!!!

Aku cuba lagi chat dia!

Emisyah
Online

Emi  pleasee lahh bagitahu, Eka langsung tak nak bercakap dengan aku! √√

Emi janganlah Bluetick aku macam ni!!!√√

Zai,awak dengan Eka ada apa-apa ke?

Erm..ye kami couple!  Kenapa?

Kami marah dekat dia sebab dia kata dia busy dengan parents dia tapi last-last dia dengan awak.

Ha?! Korang jangan salah faham!! Kemarin aku dengan dia keluar sebab nak tunaikan janji aku jer!! √√

Saya tak ada la marah sangat dekat dia,tapi mereka yang lain tu marah sangat.

Macam ni la, esok kau bawa semua kawan kau tu dekat taman sekolah,nanti aku datang nak bincang semua ni. √√

In'shaa Allah saya  cuba.

She is Mine ✔Where stories live. Discover now