Bab 60

1.7K 55 1
                                    


"You mesti bertanggungjawab dengan apa you dah buat dekat I! Semua ni sebab you!"  Jerkah si gadis, pada malam itu,cara pemakaian  si gadis Agak berbeza.

Jika biasanya si gadis akan mengenakan dress yang menarik perhatian, namun malam itu si gadis kelihatan kurang kemas.

Baju t-shirt yang longgar dipadankan seluar jeans ketat.

Si jejaka pula hanya menayangkan muka tidak berperasaan. Si gadis di perhati dengan penuh rasa menyampah.

"Apa you kata? You nak I bertanggungjawab?  HAHAHAHAHAHHAHA! Memang tak la! Benda ni bukan salah I! I tak paksa pun you tapi you yang serah diri you dekat I!!  Entah-entah tu anak you dengan orang lain tapi you kata tu anak I. " penuh sinis kedengaran suara si jejaka.

Prakkkkk!!!

Koyak rabak hati si gadis, berani lelaki itu berkata demikian?! Dia bukan seperti yang dikata lelaki itu! Lelaki itulah lelaki pertama yang menyentu dirinya! Tapi......lelaki itu tidak mengaku dan menerima janin yang mula membesar di dinding rahimnya itu.

"Tak! You lelaki pertama yang tidur dengan I, I tak kira! I nak you tetap bertanggungjawab terhadap apa yang you dah lakukan!" Memetir suara si gadis.

"Susah-susah, you buang je la kandungan you tu! I bagi you duit eh!" Kata si jejaka.

Si gadis yang serabut itu hanya menganggukkan kepalanya, tidak dapat berfikir dengan waras. Apa yang ada di kepalanya 'dia tidak mahu orang tuanya tahu keadaannya.'

Encik Syaitan pula ketawa gembira melihat pasangan itu! Bahagia!!!


×××
     

Asad dan Eka duduk lalu mata mereka memandang padang yang dipenuhi dengan pelajar kelas  mereka. Sekarang masa PJK jadi mereka semua dikerah untuk berada di padang.

Dari jauh dapat dilihat Zai sedang duduk berduaan bersama Balqish. Mesra sahaja siap bertepuk tampar!

Sakit matanya melihat kemesraan kedua manusia itu, pantas saja selalu menjauhkan diri rupanya hati dah berubah!

"Huh!"

Asad memandang wajah Eka,

"Kenapa mengeluh?" Soal Asad dengan kening yang bertaut.

"Tak ada la, jomlah pergi kantin. Aku nak beli air, dahaga pula tekak ni." Kata Eka kemudian menuju ke Kantin, namun tanpa sengaja Eka terpijak lantai yang licin sehingga....

"Arghhh!! "

Eka menutup matanya, tahu apa yang akan menimpah dirinya.

Namun Eka terkejut apabila merasakan tangan yang memeluk pinggangnya,

Mata dibuka, wajah Asad yang hanya 4 inci dari wajahnya itu ditatap. Terkejut kerana disapa sebegitu, Asad juga terkejut melihat Eka yang seakan-akan ingin jatuh itu.

Tanpa berfikir, Asad menyambut pinggang Eka daripada jatuh ke lantai.

Lama mereka dalam  keadaan sebegitu sehingga....

"Patutlah kau makin jauh dengan aku. Rupanya kau curang dekat belakang aku. Huh!" Dingin sahaja suara itu.

Eka segera meleraikan pelukan itu, wajahnya berubah terkejut apabila melihat Zai dengan wajah merah

"Zai takkk kau salah faham tadi tu aku nak........"

"Sudah! Tak payah nak tegakkan benang yang basah! Aku tak sangka Eka! Apa yang Balqish cakap dekat aku tu betul!" Kata Zai lalu meninggalkan Eka yang terpinga-pinga itu.

She is Mine ✔Where stories live. Discover now