Bab 47

1.8K 81 6
                                    


Eka POV

"Hada kenapa mulut tu muncung jer? Itik pun dah letak jawatan tau nampak mulut Hada ni." Kata abang kepadaku.

Aku tidak mengendahkan kata-kata abang. Masih marah ni tau!!

"Ala macam mana ni Kirana? Dua-dua tak nak cakap dengan saya." Adu abang pula kepada bakal kakak iparku.

Kak kirana hanya senyum sebagai balasan.

Aku hanya memerhati si Dia yang duduk di hadapanku. Namun pandangannya difokuskan ke telefon.

'Huh! Tak ada adab langsung! '

"Kita pesan makan lah ye, dah dekat setengah jam kita kat sini tapi makan pun tidak." Ujar abang lagi,namun berjaya menarik perhatianku.

"Hada nak nasi ayam dengan air sirap. " ringkas saya pesananku. Tidak ingin ketahuan yang aku juga lapar.

"Elleh, makan laju jer dia." Usik kak Kirana.

"Pelayan?!" Panggil abang.

Seorang wanita seusiaku pun datang bersama buku nota dan pen.

"Saya nak pesan nasi ayam tiga,air sirap dua dan jus carrot susu satu." Pesan abang kepada pelayan itu.

"Ha,Zai nak makan apa?" Soal abang kepada si Dia.

Hah!! Tu yang buat aku merajuk ni! Entah kenapa si Dia tu muncul depan aku ni.

Flasback.

"Hada cepatlah,abang dah nak gerak ni."

Eka yang sedang membetulkan tudungnya terus mengambil beg di tepi almarinya.

Eka berlari anak ke ruang tamu,

"Hada dah siap, jomlah...."

Tercengang Eka dibuatnya apabila melihat Zai sedang berbual dengan abangnya.

Hilang terus mood Eka.

"Abang kenapa ada dia ni?" Bisik Eka kepada abangnya.

"Abang yang ajak dia." Balas fie dengan tenang.

"Tapi kenapa?" Bisik Eka lagi.

"Suka hati abang ler nak bawa dia." Balas Fie lalu bergerak ke luar rumah.

"Umi abang dengan Hada gerak ye! Jom Zai kita gerak."

Eka memandang Zai tak ubah seperti   harimau yang memandang daging.

Ha!! Macam tu lah cerita dia!!           

"Saya nak mee goreng dan air milo sejuk satu." Ujarnya kepada pelayan itu. Tidak lupa juga Dia  menghadiahkan senyuman manis kepada pelayan itu.

Apa lagi!  Pelayan tu pun cair la nampak senyuman si Dia!!

'Elleh! Dengan aku nak nampak gigi pun susah  ni dengan pelayan tu senyum sampai telinga boleh pula!' Banggangku.

'Aik? Jeles ke?' Otakku bertanya.

'Tak ada maknanye!'hati membangkang.

"Dah kenapa Hada tergeleng-geleng tu?" Soal abang sehingga membuat kak Kirana dan si Dia memandang kepadaku.

"Tak ada la." Ujarku.

"Erm... Hada abang dengan kak Kirana pergi kedai depan tu kejap eh! Lama lagi rasanya makanan tu sampai." Ujar abang lalu bergerak bersama kak kirana meninggalkan aku sendiri bersama si Dia!!

'Abang kenapa tinggalkan Hada berdua dengan Dia ni?!!! Nanti muncul yang ketiga macam mana???' Rungut hati Eka.

END POV

She is Mine ✔Where stories live. Discover now