Bab 13

2.5K 94 4
                                    

"Cepat cerita apa masalah abang sekarang ni?"paksa Eka sambil tangannya memegang ice cream yang di beli di super market.

"Tak menyempat langsunglah budak sorang ni! Bagilah abang duduk dulu, ambil udara dulu,nampak pemandangan, tenang……"

"Abang ni tadi dah janji nak cerita ni sekarang banyak alasan dia nak mengeliat daripada soalan Hada ye!"belum habis Fie berkata namun sudah dipotong oleh Eka. Geram Eka bila Fie seperti mengelak ingin membuka masalahnya.

"Ishh abang saja jer nak sakat adik abang sorang ni. Ok abang bagitahu ye!! " sengih terukir di bibir Fie tika itu.

"Hada ingat tak abang ada post kat insta gambar kita?" soal Fie

"Ha' ingat! Gambar yang abang cubit pipi Hada tu kan?"Eka memandang Fie dengan muka yang tertanya-tanya.

"Ah'ah yang itulah. Tapi Hada janji tau lepas tahu ni Hada tak ketawakan abang!" Fie memberikan amaran pada Eka.

"In sha allah , tapi Hada tak janji tau. Mana lah tahu tiba-tiba ada ulat kat dekat perut Hada tengah menari, Hada ketawalah" hanya senyum kambing yang terukir di bibir mugil Eka.

Jelingan manja dihadiahkan kepada Eka. Tak logik langsung alasan dia.

"Kan abang tulis kat caption 'Annoying but only she can make me smile'  lepastu letak emoji love love tu." dengan detail Fie menerangkan kepada Eka.

Eka ?

Mendengar dengan kusyuk tapi mulut tak pandai diam. Ice cream yang pertama dibelinya telah habis tinggal plastik  pembalut ice cream dan sekarang sedang membuka pembalut ice cream kedua.

"Lepas tu........."

"Lepas tu apa abang?!" Eka dengan muka selamba memotong kata kata Fie.

"Janganlah potong cakap abang kalau nak tahu! Ni baru cakap sepatah dia dah menyampuk!" geram Fie apabila Eka memotong cakapnya.

Eka hanya tersengih lalu memakan ice cream miliknya.

"Kawan baik abang tengok......"

"Lelaki ke perempuan abang?" sekali lagi Eka menyampuk. Langsung tiada riak bersalah pada wajahnya.

"Hada ni abang baru nak bagitahu! Kalau macam ni tak nak abang cerita dekat Hada!" Fie seakan akan merajuk dan tidak ingin meneruskan bercakapannya.

"Iyelah! Abang janganlah merajuk nanti abang tua! Nanti tak ada perempuan nak dekat abang. Jadi teruna tua. Ha!! TERUNA TUA. HAHAHAHAHAHAHAHAHAH" bukan memujuk namun sebaliknya Eka terus menerus menyakat Fie.

"Hada bukannya nak pujuk abang tapi sakat abang adalah!" Terdengar nada suara Fie seperti berjauh hati dengan perangai Eka.

"Alololo! Bucu bucu! Abang sayang janganlah marah dengan Hada. Abang tak sayang Hada ke? Cepatlah sambung cerita abang! Sayang , sayang ,sayang!" Eka mula gelabah apabila abangnya benar-benar merajuk padanya.

"Tak nak!" Fie tetap berkeras.

"Tak nak sudah! Jom balik!" Eka terus mengancam Fie.

'Ni siapa yang merajuk? Aku ke dia ni?' bisik hati Fie, jelas keliru perasaan Fie tika itu.

Perempuan Babe!!!

Kau harap dia pujuk kau? Dia yang merajuk adalah!!

Pelikkk!!!!

Tapi itulah namanya perempuan yang sememangnya mengelirukan.

Ehh kejap jadi author  ni perempuan kan? Asal pula nak mengata kaum sendiri? 😂😂

She is Mine ✔Where stories live. Discover now