Bab 81

2K 64 2
                                    

Flashback

"Sayang esok nak sekolah kan,simpan tablet mama tu. Esok main lagi" Arah Eka kepada Irsyah dan Irdina.

Wajah dua beradik itu menjadi muram,masih tidak puas bermain dengan tablet milik Eka.

"Ala, mama Ina ta na hi ola" Matanya dibesarkan dengan tujuan ingin memujuk Eka.(Ala,mama Irdina tak nak pergi sekolah)

"Dah tak da alasan,esok kena juga pergi sekolah.Cepat tidur." Dua kembar itu dikerah juga untuk melelapkan mata.

"Mama, Ca etak ebet mama alam beg Ca ya" Irsyah memandang Eka sama seperti Irdina memandang Eka sebenarnya tadi. (Mama, Irsyah letak tablet mama dalam beg Irsyah ya)

Hanya anggukan kepala yang dibalas oleh Eka,dua kembar itu ditarik naik ke katil.

End Flashback

"Mama akan jumpa korang tak lama lagi" Bisik Eka seorang diri.

***

Semuanya terkejut apabila mendapat panggilan daripada Eka pada jam 11 malam.

"Ada apa ni Eka?" Soal Hazrul dengan mata yang ditenyeh-tenyeh.

Yang lain turut mengangguk, tertanya-tanya mengapa Eka memanggil mereka untuk berkumpul.

"Aku baru ingat, tablet aku ada dekat bag sekolah Irdina." Dengan bersinar-sinar mata Eka ketika mengungkapkan ayat itu.

"So? Dalam tablet tu ada benda penting ke? Apa kena mengena?" Hazrul mengerutkan dahinya.

Pap!

Hazrul memegang dahinya yang ditepuk kuat oleh Eka. Matanya yang tadi sepet kini terbuntang luas.

"Asal kau pukul aku?" Hazrul menggosok-gosok dahinya yang merah itu .

Zai dan Izz pula menggelengkan kepala.

"Kita jejak la gps tablet aku tu. Jadi kita dapat kesan tempat penculik tu sembunyikan anak buah aku!"

Yang lain tercengang,

"Asal tak cakap dari tadi?!" Keluh Hazrul.

"Baik kau diam sebelum dahi kau terima tangan aku ni,pergi ambil laptop. Jejak tablet aku" Arah Eka dengan tegas.

Hazrul bertempiaran lari menyelamatkan diri daripada tepukan Eka.

"Tak kan kita nak pergi sana sekarang?" Izz menyampuk,Eka dan Zai dipandang silih berganti.

"Iya tak ya juga" Eka mengetuk-ngetuk kepalanya.

Zai mulai merangka plan yang akan mereka gunakan.

"Tapi ada baiknya kalau kita buat sekarang. Tapi bukan malam ni,subuh. Kita hendap dalam jam 2 atau jam 3, sebab pada masa tu mereka mesti tengah tidur." Idea bernas keluar daripada mulut Zai.

Eka dan Izz menganggukkan kepala, tanda setuju dengan cadangan Zai.

"Betul juga tu" Eka menyokong kata-kata Zai.

Perkara itu membuatkan bibir Zai mengukir senyuman.

Buah hati puji,siapa tak gembira.

She is Mine ✔Where stories live. Discover now