Bab 53

1.6K 72 10
                                    

EKA POV

Penat! Tak dapat digambarkan.Iyelah dari pagi tadi hinggalah sekarang, dah jam 3 satu butir nasi pun tak ada masuk dapat perut ni.

Tetamu memang tak menang tangan la nak layan. Nasib juga ada budak bola baling dengan kawan-kawan aku tu.

Abang yang sedang duduk di pelamin itu kelihatan amat bahagia di samping kak kirana. Tak dapat dinafikan mereka bagai pinang dibelah tiga!

"Dua banggang!"- author

Bagai pinang dibelah DUA!!

Pang!

Terhinjut bahuku dek terkejut dengan bunyi itu.

"Kau dah kenapa nak tepuk meja ni bagai nak roboh ha?!! Dah tak ada kerja?" soalku kepada manusia yang mengejutkan aku.

"Ni nasi dengan lauk aku ambilkan. Aku tahu kau belum makan lagi, makan cepat nanti kau sakit." arah Zai lalu duduk di kerusi berdepan dengan Eka.

Mataku memandang pinggan yang penuh dengan nasi dan lauk itu.

'Yumm, sedapnya.. Sayang juga mamat bangla ni dekat aku kan!' bisik hatiku.

Aku memandang Zai dengan pandangan sinis!

"Kau dah kenapa pandang aku macam tu?" soal Zai lalu meminum air sirap yang dia bagi tadi!!

"Yaaah!Tu aku punya la...asal kau minum pula? Tak malu eh!" marahku, baik tak payah ambilkan! Last-last dia juga yang minum.

"Ala janganlah marah-marah, nanti aku ambilkan kau satu tempat besar tu ye!"pujuknya dengan muka yang dicomelkan!!

Ya tuhan!! Kuatkan lah hatiku ini!!

"Kau dah kenapa buat muka macam tu? Dah macam beruk aku nampak tau. Hahahahahaaha!" Ejekku dengan gembiranya.

Tak! Aku tipu sebenarnya, dia comel gila bila buat macam tu!! Dengan mata yang dibulatkan!! Mulut yang dimuncungkan!! Aku cair sebenarnya!!

"Iyelah tu macam beruk! Kalau macam beruk kenapa awek cantik kat meja sebelah ni dok perhati aku dengan kelip-kelip mata lagi!" ujarnya dengan bongkak.

Aku tersentak! What !!

Budak perempuan yang aku anggarkan seusia dengan kami itu aku pandang.

Ehh bukan sorang tapi tiga orang! Dengan rambut yang berkarat lagi,baju yang ketat mak aihh! Baju adik dia kut, tu yang ketat sangat! Tak ada duit nak beli baju baru tu yang guna baju adik tu!! Fikir positif ya guyss!!!

Aku terus berdiri dengan muka yang merah lalu bergerak ke meja sebelah.

" Apa yang korang tengok tu?" ujarku dengan dingin.

Kelihatan mereka tersentak dengan suaraku.Mereka menyedekahkan senyum sinis kepadaku!

'Mak aih! Ni manusia ke kak ponti ? Dengan make-up yang tebal, kalau kena tampar ni jerebu kut malaysia rasanya! Lips lagi warna merah terang!! Mygod!!!!' dalam diam aku mengejek mereka. Ala dalam hati jer... tak dosa kan?

"Kita orang tengok abang awak tu, handsome sangat ler dengan baju melayu abu-abu dia tu.Nak number abang awak boleh?" soal salah satu dari mereka.

What!!! Dorang kira kami adik-beradik!!

"Erm..erm. For you information,lelaki yang kau kata abang aku tu- sebenarkan tunang aku! Jangan harap nak menggatal eh!" aku berikan amaran kepada mereka!

Tunang? Lantak la! Ada aku kisah dorang bukan tahu pun aku tipu dorang!

Terbeliak mata mereka yang berwarna biru itu!! Cantik? Tak langsung tau tak?!! Fake tau fake!! Kanta lekap jer!!

She is Mine ✔Where stories live. Discover now