Bab 54

1.5K 64 0
                                    


"You tak rasa ke kita dah banyak mengalah? Cukup dah kut kebahagia dorang tu!" kata si perempuan  yang berpakaian singkat itu dengan lantang. Iyelah kalau nada suara macam biasa-biasa mesti tak dengar sebab bunyi musik yang maha kuat sedang dimainkan oleh Dj .

"Iyelah I rasa dah tiba masanya kita pisahkan dorang! Sakit tau tak mata I ni nampak hubungan dorang tu!!"Kata si lelaki pula, kepalanya turut bergerak mengikuti musik yang rancak.

Si perempuan sudah tersenyum bahagia.

"Pisahkan mereka!" ujar perempuan itu lalu menyuakan gelas kaca yang berisi alkohol.

"pisahkan mereka!" sahut si lelaki lalu turut menyuakan gelasnya sehingga bertemu dengan gelas milik perempuan itu.

"Menari dengan I ?" ajak perempuan itu dengan gaya yang mengoda.Jari runcingnya menari di dada lelaki itu sambil bibirnya digigit lalu mengedipkan sebelah matanya.

Lelaki itu sudah tersenyum bahagia! Tangan perempuan itu dicapai lalu mereka menuju ke pentas tarian di club itu.

Lampu yang berwarna-warni menjadi penerang dan musik menjadi keseronokan mereka.

Tanpa mereka sedar, syaitan sedang bertepuk tangan kegembiraan melihat anak cucu Adam yang telah mengikut ajarannya.

~~~~~~~~~~

"Guys! Hari ni kita akan menunjukkan kehebatan kita! Tunjukkan yang terbaik,tunjukkan bahawa latihan kita selama ini tidak sia-sia! Johan milik kita!" sorak Eka dengan semangat.

"JOHAN MILIK KITA!!" sahutan Eka di sambut dengan meriah!.

Hari ini merupakan hari di mana bermulanya pertandingan bola baling peringkat sekolah menengah.

"Kita kena menang di tempat kita sendiri! Sambung legasi kita, menang berturut-turut!" ujar Zai pula.

Plak!Plak!Plak!

Semuanya bertepuk tangan dengan semangat! Senyuman tidak lekang dari mulut mereka.

"Semua ketua pasukan diminta untuk ke meja pendaftaran bagi mencabut undi."Kedengaran suara MC, siapa lagi kalau bukan Irfan.

"Ha, Zai pergilah." arah Izz.

Zai mulai berdiri dan menuju ke meja pendaftaran.

"Zai!" teriak Eka.

Zai yang tadinya berlari anak terus berhenti lalu memandang Eka.

"Baca bismillah!" Eka mengingatkan Zai.

Zai yang mendengar sudah tersenyum, Zai. tidak membalas dengan kata-kata sebaliknya dengan flying kiss.

"wuuuuuuuuuuuuu"Kedengaran suara usikan warga sekolah.

Pipi Eka sudah bertukar menjadi merah akibat menahan malu.

Amboii! Pandai pula malu, tadi dia yang mula dulu.

"Miss Evil blushing la!!!" lantang kedengaran suara Irfan mengusik.

---------------------------

Pertandingan sudah berlangsung selama 2 hari, dan pada hari ini merupakan pertandingan final dimana perlawanan antara SMK SRI JAYA iaitu sekolah Zai dan lawannya ialah SMK DELIMA iaitu sekolah lama Eka dan diketuai oleh Asad!.

"Tahniah semua! Sampai peringkat ni pun dah kira bersyukur.Buat yang terbaik!!"Eka memberikan semangat.

"Para peserta diminta untuk pergi ke gelanggang sekarang juga!" arah Irfan.

Zai dan pasukannya dengan semangat menuju ke gelanggang.Zai yang berada di hadapan barisan memandangkan Zai merupakan Captain .

Asad yang sudah berada di gelanggan menghadiahkan senyuman sinis kepada Zai lalu menjelingnya.

'Dah kenapa mamat ni? Sakit mata ke apa? ' bisik hati Zai. Mana taknya tiba-tiba jeling-jeling bagai!

"Baik semua peserta sila berjabat tangan dengan peserta lawan." Arah pengadi .

Kesemuannya bergerak seperti yang diarahkan oleh pengadil, takkan nak lawankan! Tak pasal-pasal pengadil kurangkan markah!!

Tiba masanya Zai berjabat dengan Asad,tangan Zai digenggam kuat oleh Asad.Zai tidak mengambil peduli sebaliknya hanya memberikan senyuman manis kepada Asad.

"Aku akan menang kali ni dan kau? Akan kalah di tanggan aku!!" bisik Asad di telinga Zai apabila Zai berlalu ditepinya.

'Amboi nak ugut bagai!! Ingat dia tu bomoh boleh ramal yang dia boleh menang? Insaf weih!! Syirik!!" ujar Zai di dalam hatinya.

"Kita hanya merancang  tapi Allah yang mementukan.So, berdoalah banyak-banyak ehh!" dengan muka tidak bersalah Zai berkata.

Muka Aasd mulai memerah tanda marah,malu dan geram.

Eka dan rakan-rakannya yang melihat dari jauh menepuk tangan dengan gemuruh.

"GO!!!!SMK SRI JAYA GO!!! JOHAN MILIK SIAPA?!!" Laung Erah dengan Kuat.

"MILIK SMK SRI JAYA!!" Sorakan Erah di sambut hebat oleh Liyah,Mira,Aulia,Mai.

Emi  hanya tersenyum melihat perangai rakannya itu. Dia tidak mempunyai keberaniaan seperti rakannya untuk bersorak seperti itu.

Ramai mata yang memandang ke arah mereka. Ada yang turut menyahut,ada yang merakam aksi mereka dan tak kurang juga yang menjeling!

Mata dorang sakit kut! Tu yang menjeling.Bawa pergi jumpa doktor cepat eh!! Fikir positif orang kata!

Eka yang melihat aksi kawannya itu segera menekup wajahnya dengan telapak tangannya.Malu!!

"Kawan siapa tu Emi?" Ujar Eka dengan muka yang berkerut.

"Kawan kau la!" Jawab Emi lalu mentertawakan Eka.

"Ok kita akan memulakan pertandingan dengan duit  syiling.Kumpulan Zai memilih kepala manakala kumpulan Asad memilih Ekor.Kita lihat siapa yang bertuah."kata Irfan dengan penuh intonasi yang baik.

Duit Syiling dibaling ke udara kemudia jatuh ke tapak tangan Irfan.

Semuanya diam dan menanti dengan penuh penasaran. Akan ka Zai yang memulakan atau Asad?!

————————————————

Done for today.😘

Vote 😍
Comment 😘

Sorry atas kekurangan ye 😊





She is Mine ✔Where stories live. Discover now