"Sudah jangan bergaduh"Semua memandang ke arah suara yang bergema sebentar tadi.
ZAI
Ia dialah yang sedang berdiri di pintu dengan muka yang tegang.
Semua pelajar kecut perut melihat muka captain bola baling itu a.k.a ketua pengawas.Tapi tidak bagi Eka, dia hanya beriak tenang.
"Ada apa apa ke yang berlaku kat kelas ni? Riuh jer aku nampak! Dari bawa aku dapat dengar suara korang !!!"
Semua memandang lantai seperti seorang pesalah namun seperti tadi hanya Eka yang masih menegakkan kepalanya.
'Alah! Bajet lebih jer mamat sorang ni! Aku baru nak lempang betina sorang ni. Potong line betul arh!!' bisik hati Eka, dia langsung tak takut dengan lelaki yang bernama Zai ini.
ZAI POV
'Dari bawa aku dengar orang bergaduh, aku penat la dengan semua ni!!'aku mengeluh.
Aku melihat semua pelajar dalam kelas diam dan menundukkan kepala kecuali seorang pelajar perempuan. Dia hanya beriak tenang dan tidak takut dengan kehadiranku.
Siapa pelajar itu? Percuma sahaja aku duduk di kelas yang sama namun aku tidak mengenali semua nama pelajar di kelasku sendiri.
Dia seperti tidak mengenali aku? masih ada manusia yang tidak kenal aku?
Aku kan menjadi gilaan para kaum hawa?
#sisnakmuntah
"Jawablah apa yang aku tanya!!"suara aku tegaskan. Kalau tak , sampai besokla tiada siapa yang nak jawab soalan aku.
"Kau siapa nak marah-marah!"berdesing telinga aku mendengar suara perempuan yang menyahut sebentar tadi.
Semua pelajar yang tadinya menundukan kepala terus memandang perempuan itu.
End pov
Eka hanya memandang kosong ke arah Zai. Semua mata yang memandang drama yang sedang berlangsung di depan mereka.
"Aku ketua pengawas SMK SRI JAYA, dan kau siapa ?" Jawab Zai dengan bangga.
"Pfftt! Ketua pengawas jer kut! Aku Shazalieka Shada. Kau tak paya la nak berlagak hero sangat. Aku nak settlekan urusan aku dengan betina ni dan Kau jangan nak masuk campur."Eka memberi amaran kepada Zai .
Semua pelajar terkejut melihat seorang pelajar perempuan berani melawan ketua pengawas yang amat digeruni di sekolah ini.
Zai rasa tercabar dengan perilaku Eka terhadapnya. Namun Zai membiarkan saja apa yang Eka ingin lakukan. Dia juga ingin lihat tahap keberanian perempuan yang bernama Shazalieka itu.
"Hey perempuan! Kau kata aku ni macam syaitan ye! KAU DENGAR SINI! AKU BUKAN MACAM KAU LA!!! Apa kau kira aku tak tahu apa yang kau buat setiap malam? KAU JANGAN SAMPAI AKU BONGKARKAN PERBUATAN BURUK KAU TU!!" muka Eka memerah disebabkan kemarahannya.
"Apa yang kau tahu ha!Kau jangan nak fitnah aku ehh, Kau jangan nak tukar topik kita sekarang ni."balas Balqish dengan bergetar-getar.
"jadi,yang aku nampak kau di kelab semalam kau buat apa? dengan lelaki sebelah kau." Eka membalas dengan nada marah.
"apa yang kau cakap ni? kau jangan nak fitnah aku eh."
Balqish kelihatan gelabah apabila Eka mula memecahkan rahsianya.
Zai yang dari tadi memerhati mula rasa bosan,
"Dah-dahla tu. Nak perang mulut sampai esok pun tak habis lagi.Baik korang berhenti sebelum aku bawa korang ke bilik disiplin!" kemarahan Zai tidak dapat dibendung lagi.
"Eee Zai....... tengok perempuan depan you ni asyik nak tengking-tengking I je." rengek Balqish dengan nada gedik sambil mata memandang tajam kepada Eka.
Eka memandang dua makhluk yang berada di hadapannya dengan pandangan menyampah.
" Takyah la nak berdrama depan aku eh. Aku dah puas dah nonton drama di rumah aku.'' kata Eka lalu melangkah keluar dari kelas nya tetapi sempat melanggar bahu Zai.
Eka membawa dirinya ke atas atap sekolah , hatinya masih berbara akibat mendengar hinaan dan fitnah yang di lontarkan oleh Balqish sebentar tadi.
'Kau siapa nak hina aku ha!! Umi aku pun tak pernah nak sibuk hal aku dan kau nak fitnah aku sedangkan kau tak ada pertalian darah dengan aku sekali pun!!'bisik hati Eka .
EKA POV
Pemandangan di atas ini dapat menenangkan hatiku yang sedang membara akibat kejadian yang amat memberikan kesan kepadaku .
"Tak paya nak tatap langit tu sangat, baik kau tatap wajah aku ni yang handsome ni.Dapat tenangkan hati kau tu ha!!"
Dia dah datang dah!!!
"Kau jangan nak menyibuk kat sini ehh!! Bagilah aku masa nak tenangkan fikiran aku ni."balasku dengan marah , bukan niat nak tengking atau lepaskan kemarahan kat Khai tapi aku sekarang ni memang tengah marah.
"Auchh! Garangnye hakak kita sorang ni!! Kita nak kurangkan kemarahan dia pun , dia marah kita balik."Khai melunakkan suaranya bagi sesi memujukku.
Tipulah kalau aku tidak terpujuk dengan perangai Khai yang gentle, ramai yang kata aku ni suka mengatal dengan Khai .Well, Khai boleh dikategorikan abang hot lah kat sekolah ni.
"Dah la Khai, aku malas nak semakkan otak aku dengan perangai kau yang tak semenah ni."
"IYELAH!!" aku memandangnya sebaik saja dia berkata seperti itu.
aikk!!! marah ke cik abang!!
Masalahku yang tadinya seperti tidak ingin hilang namun dengan mudahnya hilang dengan kehadiran Khai..
THANKS KHAI...
YOU ARE READING
She is Mine ✔
Roman pour AdolescentsPada mulanya mereka saling membenci, namun siapa sangka disebabkan satu peristiwa menyebabkan mereka menjadi rapat?! "Excuse me, He is mine" ujar Eka dengan tenang. "And she is mine!" Kata Zai bersama senyuman yang manis. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ "Za...