"Hada bangun!!" Kedengaran suara Puan Firdahayu yang berada di luar bilik Eka.
"Iya Umi, bangun dah ni "jawab Eka di dalam.
"Zai datang ambil Hada hari ni. Ada kat bawa tu."
Klik!!
"Apa Umi??? Apa dia buat kat sini!!!" laju saja Eka membuka pintu sehingga terkejut Puan Firdahayu dibuatnya.
"Dah cepat turun. Katanya nak hantar kamu ke sekolah sekali."arah Puan Firdahayu dan melangkah meninggalkan Eka.
'Apa masalah mamat bangla tu ehh??!!! Tiba-tiba jer baik dengan aku?
Akhirnya Eka melangkah juga menuruni tangga.
Kelihatan Zai ,Umi dan Abinya di meja makan. Seperti sudah kenal lama saja mereka siap makan bersama lagi.
"Hada meh sini sarapan."panggil Puan Firdahayu sebaik saja melihat Eka yang tercegat di anak tangga.
Zai berpaling dan melihat Eka,senyuman manis bak madu di hadiahkan kepada Eka namun hanya jeliran lidah yang Eka balas.
Eka mengambil kerusi yang bersebelahan Uminya atau lebih tepat hadapan Zai.
"Abang mana Umi?"soal Eka,pelik apabila menyedari abangnya tiada di meja makan,biasanya dialah yang pertama di meja makan lain pula dengan alongnya.
"Ada kat bilik tengah mimpi kahwinlah tu."jawab Puan Firdahayu sambil menyendok nagi lemak sambal sotong ke pinggan Eka.
"Wow!!! My favorite.." teruja muka Eka sebaik saja melihat menu sarapan mereka pagi itu.
"Harini abang tak ada kelas tu yang qa'da tidur." Abi pula yang menjawab.
"Jadi siapa hantar Hada?" soal Eka dengan mulut yang penuh dengan nasi lemak.
"Hada sopan sikit, tu ada tetamu"Puan Firdahayu menasihati Eka.
Eka hanya buat tidak tahu dan menjeling Zai yang berada dihadapannya.
"Aku lah yang hantar kau hari ni" ujar Zai tetapi matanya tidak memandang Eka.
"What?!!" boleh pekak orang bila mendengar suara Eka yang nyaring itu.
"Iyelah, mummy yang suruh aku ambil kau."terang Zai apabila melihat muka Eka yang berkerut itu.
"Umi, Hada tak nak ikut Zai"rayu Eka kepada Puan Firdahayu.
"Kenapa pula? Abang kamu tu masih tidur, Umi pula nak pergi sekolah kejap lagi ni dan Abi nak ke balai polis sebab ada masalah baru "ucapan Puan Firdahayu membuat perasaan Eka menjadi hampa.Encik Hanafie merupakan seorang pegawai polis yang berjawatan inspector.
"Umi dan Abi percaya dengan dia ni? Macam mana kalau dia culik Hada? Ha!!" segaja Eka memburuk-burukkan Zai agar Uminya akan menghantarnya.
"Abi dan Umi percaya dekat Zai, dah lambat rasanya ni. Pergilah gerak sekarang." sayangnya plan Eka tidak berjalan seperti yang dirancangkan.
Eka melangkah menyalam tangan Umi dan Abinya. Zai pula menyalami tangan bapa mertua..ehh..Abi Eka..
Hahahahahahah
Dalam kereta....
"Betul ke mummy yang suruh kau ambil aku?"soal Eka yang berada di sebelah Zai.
"Iyelah,pagi-pagi lagi mummy dah kejutkan aku tau. Sampai tak menyempat langsung nak sarapan. Nampaknya mummy sayang kau lebih dari aku."ujar Zai dengan nada merajuk.
"Hahahaha! Nampaknya mummy lebih sayang aku." ucap Eka dengan gembira sampai tangan ditepuk-tepuk.
"Baik kau diam sebelum aku..."
YOU ARE READING
She is Mine ✔
Novela JuvenilPada mulanya mereka saling membenci, namun siapa sangka disebabkan satu peristiwa menyebabkan mereka menjadi rapat?! "Excuse me, He is mine" ujar Eka dengan tenang. "And she is mine!" Kata Zai bersama senyuman yang manis. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ "Za...