▶ Bab 39 ◀

3.1K 396 31
                                    

Aku berdiri di hadapan cermin sambil merenung parut yang makin mengecut. Kalau dulu, membukit parut-parut tu. Tapi sekarang dah nampak okey sikit. Sebulan lebih juga bersabar. Akhirnya minggu depan aku akan menjalani pembedahan.

Pintu bilik tiba-tiba terbuka. Cepat-cepat aku pakai semula mask. Tapi aku masih berdiri di hadapan cermin. Buat-buat sibuk supaya Baekhyun tak datang dekat. Tapi aku dah nampak dari cermin, Baekhyun tengah mengatur kakinya ke arah aku.

Terasa belakang tubuh aku bersentuhan dengan badan Baekhyun aku makin buat-buat sibuk.

"Meja tu dah elok dah. Nak kemas buat apa? Hmm?" Soal Baekhyun. Terasa ciumannya mengena pada belakang kepala aku. Aku mengeluh pendek.

"Mana ada kemas. Bersepah je." Aku tak tahu kenapa tapi suara aku macam orang yang tengah berjauh hati. Baekhyun pegang bahu aku dan pusingkan supaya menghadap dia. Aku ikutkan. Kalau dah pandang-memandang macam ni, memang badan aku lemah. Rasa tak kuat berdiri.

"Soyoung."

"Hmm.."

"Hoseok dengan Jimin tadi nampak gembira dapat jumpa awak." Katanya. Aku dah agak dah. Mesti dia nak cakap pasal ni.

"Saya pun gembira dapat jumpa diorang. At least adalah juga orang yang nak melayan saya." Aku kata. Baekhyun kerutkan dahinya.

"Saya tak melayan awak ke tadi?"

"Awak melayan Helena, Jess, Jiyeon dengan Nana." Suara aku agak bergetar ketika menuturkan ayat tu. Tapi Jiyeon dan Nana tak seteruk layanan Helena yang mampu menyalakan api cemburu aku.

"Dia students saya."

Aku diam. Bukan bermakna aku mengalah, tapi aku bertolak ansur. Aku tak nak bertekak macam orang tak matang.

"Dahlah, nak tidur." Aku tolak tangannya supaya jauhkan diri dari aku. Tapi aku masih ditahan lagi. Kali ini genggamannya makin utuh. Aku memandang Baekhyun.

"Isteri abang ni kenapa sebenarnya? Emosi je. Something wrong?" Soal Baekhyun. Aku punya lidah terus rasa nak memacu kata-kata carutan. Dia boleh tanya kenapa?! Dia layan Helena macam girlfriend dia, dia boleh tanya aku kenapa?!

"Tak ada apa-apalah. Mana ada emosi. Biasa je."

"Sure? Tak nak luahkan perasaan apa-apa? Saya sedia dihukum sekarang. Saya tahu, ada sesuatu yang awak nak cakapkan?"

"Kalau ada, mampu ke awak jawab?" Soal aku. Baekhyun mengangguk yakin. Makin aku rasa nak soal dia betul-betul. Memang tertanya-tanya dari dulu. Cuma aku diamkan saja. Tapi kali ni, aku nekad. Aku nak tanya dan aku harap jawapan dia tak menghampakan aku.

"Okey, saya tanya." Aku pegang lengan Baekhyun. Dia peluk pinggang aku. Aku pandang anak mata dia. Mencari kejujuran.

"Betul ke Helena pernah datang rumah ni sebelum kita kahwin?"

Muka Baekhyun terus berubah.

Bersambung...

[COMPLETED] All With You 모두 너와 함께 (Baekhyun EXO)Where stories live. Discover now