Aku mengurut pelipis sambil pejamkan mata. Sakit kepala sebab penat dan sakit kepala sebab banyak fikir. Aku fikirkan tentang Helena. Tak faham sebenarnya apa yang dia cuba sampaikan.
Rahsia? Terbongkar? Aku ada simpan rahsia ke? Ke ada sesuatu yang aku tak perasan tapi orang lain perasan?
"Baby..." bahu aku terhincut sedikit apabila terasa ada tangan meraba bahagian tengkuk. Baekhyun sengih kambing.
"Terkejut eah? Sorry..." ucapnya sebelum menunduk mencium kepala aku. Dia duduk di sebelah aku atas katil bilik di rumah ibu. Kami dah bercadang nak balik ke penthouse esok pagi. Jadi tidur di sini buat malam yang kedua.
"Abang perasan awak asyik diam je sejak balik toilet tadi. Kenapa? Tak sihat eah?" Belum sempat aku nak angkat mulut, beria-ria tangan Baekhyun meraba seluruh muka aku. Terpejam rapat mata aku dibuatnya.
"Taklah, mana ada tak sihat. Okey je."
"Habis tu?"
Aku mengeluh pendek. Senyum ke arahnya sebelum menelentangkan tubuh atas katil.
"Nak tidur." Baekhyun berdecit kecil. Nampak sangat dia tak puas hati dengan aku.
"Ubah topik?"
"Mana ada! Memang saya mengantuk. Saya nak tidur." Aku dah pejamkan mata. Baekhyun baring. Serta-merta tubuh aku terasa dipeluk erat. Dalam diam aku tersenyum.
"Boleh tak kalau sehari tu, abang tak payah peluk saya?" Kata aku sambil mendongak memandang Baekhyun. Macam nak berguling aku tengok Baekhyun berkerut dahi tanda tak setuju.
"Apa awak cakap ni? Awak nak tengok abang jadi macam orang tak betul ke?"
"Ni challenge. Kalau abang.." belum sempat aku nak habiskan ayat, Baekhyun tekup mulut aku dengan tangan dia dan terus badan aku digrip rapat ke tubuhnya. Berdekah aku ketawa. Hilang sekejap rasa susah hati dan pening kepala tu.
"Sayang please.. awak cakap macam tu seolah-olah awak nak tinggalkan abang." Katanya, serius nada suara itu. Aku celikkan mata, pusingkan tubuh yang ketat dalam pelukannya dengan bersusah payah. Baekhyun nampak serius. Serba salah pula tiba-tiba.
"Saya bergurau je. Abang kenapa ambil serius sangat?" Soal aku. Baekhyun diam. Ah sudah.. tak pernah Baekhyun tarik muka dengan aku. Risau aku dibuatnya.
"Abang... merajuk ke?"
"Gila ke nak suruh abang sahut challenge yang bukan-bukan? Ingat abang mampu ke? Baik abang kahwin lain je terus." Sinis bunyinya. Aku sengih sambil memeluk tubuh Baekhyun rapat ke tubuh aku. Nak ketawa, tak sampai hati. Tapi kelakar.
"Saya gurau je. Janji, tak ulang lagi."
"Mulut tu nak kena cili. Cakap yang bukan-bukan."
"Tapi kalau kita mati, kita berpisah jugakan?"
"Hanya jasad je, sayang. Bukan cinta kita."
Kali ni aku pula yang terdiam. Aku pandang Baekhyun dalam-dalam, minta kejujuran dalam anak matanya.
"Betul abang cintakan saya?" Soal aku. Baekhyun mengangguk. Dahi aku dicium lama.
"Abang cintakan isteri abang ni. Abang boleh gila sebab awak. Abang takkan tinggalkan awak dan jangan sesekali tinggalkan abang."
"Tapi kalau abang tiba-tiba tinggalkan saya, saya sendiri akan undur diri. Tapi cinta saya tak pernah padam untuk abang." Kata aku pula. Sedih tiba-tiba. Baekhyun senyum. Dia mengangguk.
"Abang sayang awak."
"Saya sayang abang juga."
Bersambung...
Orang kata, tanda-tanda nak pergi tu ada. Nak spoil tak? Okay saya spoil. Salah seorang daripada mereka akan undur diri dulu. Okey tu je. Mwahhh.
YOU ARE READING
[COMPLETED] All With You 모두 너와 함께 (Baekhyun EXO)
FanfictionAku tak cantik. Aku tak macam perempuan lain. Tapi kenapa aku mesti rasa benda yang macam perempuan-perempuan cantik rasa? Rasa dihargai. Rasa disayangi. Rasa di... dicintai. Aku dapat rasa sebab seorang lelaki. Kalau bukan dia yang ajar aku erti ci...