Úvod

3.1K 153 6
                                    

r.2023 – INFORMACE PRO BUDOUCÍ ČTENÁŘE TOHOTO PŘÍBĚHU:

Vzhledem k tomu, že byl příběh psán v roce 2018 a jednalo se o mé první literární dílo, upozorňuji, že psychologický potenciál není nejhmotnější. Aby tohle dílo mělo větší kvalitu, potřebovalo by péči v podobě kompletního přepisu.

Radím čtenářům, aby mysleli na svůj čas a mysl. Příběh je batoletem s mnoha chybami, příběh s nevědomým toxickým vztahem, který se mi před lety zdál v pořádku, přitom není. Hlavní hrdinové by si zasloužili víc, zasloužili by si hlubší potenciál a jasnější psychologický profil, ale vzhledem k vývoji autora by to znamenalo překopat celé dílo.

Uvědoměle přiznávám, že tohle dílo má hodně děr. Nejde o odpočinkové čtení. Má potenciál, který v mém prvotním podání nevyexpadoval. V době vzniku byl populární a oblíbený, obávám se však, že s novějšími knihami je Král moře a soli jeden z sebeterapeutických dětí, které se k moderní beletrii už ani nehtem neblíží.

Pokud se i přesto knížku rozhodnete číst, mějte na paměti, že jsem vás s okolnostmi obeznámila.

Tato kniha ve mně zanechala spoustu, ale kvůli jejím špatně zobrazeným tématům se na něj neopovážím ani pohlédnout. Natož abych se vrhla na přepisování.

Ať už napíšete komentář, s vděčností ho přijmu, ale nebude uplatněn v budoucnosti.

Král moře a soli každým rokem stárne a chřadne, jeho doba už dávno pominula.

Neříkám, abyste během čtení přivírali oči, protože „autorka řekla“. Ne. V žádném případě. Čtěte, komentujte, hledejte, vnímejte – tím si cvičíte i vlastní paměť, proces pro budoucí psaní či čtení. Formujete své zkušenosti a pocity líbivosti/nelibosti, z nichž se člověk automaticky poučí.

Takže, pokud se skutečně rozhodnete číst...
... můžete Krále považovat za literárního učitele, zkušebního inspektora nebo záležitost poučnou.

Každé dílo má chyby, které koneckonců nejlépe vidí čtenáři.
Každé dílo si zaslouží přečtení.
Proto, i přestože se za něj takřka stydím, ho z profilu nevymažu.

S Králem moře a soli jsem začínala jako Anne Cane. Král tu se mnou byl od začátku... a bude tu se mnou až do samého konce.

/////////////////////////////////////////////////////////////

Tenhle příběh vznikl ze snu, který můj mozek nenechal vypustit z mysli a neustále jsem na něj musela myslet.

Strašně mě to deptá a rozesmívá zároveň. Kde na to ten mozek, když spí, dojde? Normálně by mě totiž tohle téma nikdy nenapadlo. 

A je to tady. Fantasy odehrávající se ve smyšleném světě, který je přeplněn kouzelnou mocí, silnou důvěrou a věrností k bohům, králi a královnami, živými ostrovy a lidmi, jejichž duše a těla jsou spojena s mořem.

• • •

Snad se vám to bude líbit. 

- Anne Cane

Král moře a soliKde žijí příběhy. Začni objevovat