Krok činil z Caesise krále. Vyrovnaný, elegantní a chladnokrevný, skrývající tichou poštu o příchozí moci, která šeptala o katastrofě, čehož se Noe obával, jakým způsobem přijde.
Levá ruka krále se stala stínem po jeho boku, jakmile vstoupili do síně králů, což přinášelo vzpomínky, kdy zde Noe klečel svázán liány, a čekal na rozsudek. Buď smrt nebo trest. Tehdy si myslel, že jeho život nemá smysl a s otevřenou náručí smrt vítal. Jakmile ho Caesis obměnil životem, bral to jako trest. Nyní byl vděčný všem, ale ne Bohu moře – jemu stále neodpustí za to, že nepomohl jeho zesnulé rodině, kterou mu nikdo nevrátí.
Rodina Thosei si se zájmem prohlížela síň, která skrývala ve zdech živou vodu a malby legend. Ve zdech bublala voda, ale tak tiše, jako by si sama byla vědoma napjaté atmosféry.
Jakmile Caesis vkročil, všechny oči se upřely k němu. Nedal nic znát, ale každý z jeho stráží věděl, že přichází zlo, zatímco rodině Thosei na tváři tkvěla pýcha a vítězství – čehož si Noe nebyl tak jistý. Na vítězství je brzy, protože věděl, že oni budou ti, jež prohrají.
Prvního slova se opět ujal muž, zřejmě stál v roli krále, ale nebyl zdaleka tak mocný jak si Noe představoval. Možná v sobě sílu záměrně skrýval, aby se s ní mohl vytasit v největší nutnosti. Nebyl si jistý.
„V první řadě, králi Caesisi, bych Vám chtěl vyjádřit svou soustrast. Váš otec, král Odon, byl skvělý muž plný hrdosti a moudrosti."
Caesis nedal na tváři nic znát, ale Noe cítil jeho žár plný vzteku a tiché zuřivosti, která je mnohem děsivější než chladný pohled smrti, jímž odměňoval rodinu, která si toho zřejmě nevšimla — mimořádně hloupé.
Princezna byla k nim otočena zády a prohlížela si živou vodu, v níž se skrývaly různé artefakty. Cae z toho byl viditelně vytočenější než kdy dřív, ale velmi se snažil chovat se formálně a chladně. Upřeně se díval králi do očí.
„Pane králi, podle mě jste na špatném místě a v nesprávnou dobu, poněvadž nejsem obeznámen s touto situací. Netuším, co jste měli domluvené, ale můj otec, král Odon, zde není. Král jsem já a moje slovo zní ne."
Najednou místnost obklopila síla. Byla cítit po kouři, po smrtícím plynu mořského hada, kterého nebaví se na svou oběť pouze koukat, čili ji chce zahubit. Magii v takovém množství z Caesise nikdy Noe necítil; málem se zadusil, ale všiml si, že tok magické síly se otáčí jen kolem rodiny Thosei a jejích služebných, kteří padli okamžitě k zemi.
Už Noe věděl, co znamená tři kroky od krále.
Princezna Orphine se otočila za směrem síly a vyděšeně pohlédla na Caesise. Najednou mu hleděla tak dlouho do očí, až se Noelanovi něco nezdálo, načež zaregoval pohybem, ale Caesis pohnul prstem, aby stál.
Orphine si všimla toho pohybu. Odtrhla od Caesise pohled, ze kterého se tvářila naprosto na lopatkách a překvapená, ale Noe nevěděl proč. Zato, když pohlédla na Levou ruku, vítězně si olízla rty a otočila se zpět k živé vodě.
Noe to nechápal.
Bouře ustávala a král rodiny Thosei se zhluboka nadechl, aby něco řekl, ale neměl tu možnost, protože se do síně přikradla další bytost s hlubokou poklonou.
„Je mi líto," řekl mladý hlas ve stárnoucím těle cestovatele, „ale smlouva již není dlouhé roky platná, o čemž vás král Oden před svou smrtí informoval, pokud si dobře vzpomínám."
Hamon.
Rodina ztuhla.
„Nic nám nebylo sděleno," zavrčel skrz zuby král a manželka ho podporovala v láskyplném objetí paže.
Hamon se podíval na Caesise, který smrtelně přikývl, načež Hamon zvedl ruku, pod kterou se zjevila žlutá hmotná síla, v jejíž mlhovině se skrývaly kousky spáleného papíru. Noe magie nikdy v takové barvě neviděl.
Ale tady byl důkaz.
Hamon převzal Caesisův vážný pohled, podle něhož si seřídil i hlas jakožto bývalá Ruka krále. „Byl jsem svědkem toho, kdy tuhle smlouvu před mýma očima král Odon spálil a já uchoval její ostatky právě z tohoto důvodu, čehož se Odon obával. Využili jste toho, že je král Caesis krátce u koruny, a tak se snažíte ho zmanipulovat. Ale buďme velice upřímní," zašeptal tak tajemně, až se Noelanovi zvedly všechny chloupky na šíji, „že král Caesis je synem pověstného krále a není zdaleka takový, jak si myslíte. Věděli jste o tom, že v jeho přítomnosti musíte být maximálně tři kroky od jeho těla? Nebo se stane tohle."
A kývl na pár služebných, kteří omdleli.
Král Thosei sevřel pěst. „Vyhrožujete nám?"
„Ale ne," zavrtěl hlavou Hamon, „já jen podotýkám, že pokud jste si dovolili navštívit teritorium žraloků, pak byste si měli uvědomit, že tu platí pravidla, jež jsou pro cizince velmi nebezpečná." Šeptal tak hrůzostrašně, že chtěl Noe vzít nohy na ramena a utéct. Začínalo se to vymykat kontrole, ale dokázal říct, že Hamon měl výrazně navrch. Měl důkaz, byl svědkem zničení smlouvy a znal našeho krále.
Ano, Caesis se choval jako by byl žralokem.
Caesis přivřel oči a propálil ledovým pohledem krále s jeho manželkou. „Pakliže je tu důkaz, který jasně vypovídá o tom, že je sňatek neplatný, jste zde jako nezvaní hosté."
Princezna u živé vody viditelně ztuhla, ale neotočila se.
Caesis se chladně usmál a zornice se mu stáhly do štěrbiny při pomyšlení, že s ním chtěli manipulovat.
„Ale já budu té laskavosti a najdu vám vhodného manžela, princezno Thosei."
Jmenovaná se neefektivně otočila a vykulila oči, ve kterých zářil nevídaný vztek a nevěřícnost o jeho slovech.
Caesis ji pohled opětoval takovým způsobem, až musela uhnout stranou. K Noelanovi.
ČTEŠ
Král moře a soli
Fantasy[PŘEPIS, OPRAVA začne koncem dubna 2020] [naprosto upřímně; musíte překousnout otřesný začátek příběhu - 〤 znamená PŘEPSÁNO.] Byl to bůh v očích každého obyvatele Velkého korálu. Byl synem Odona, zesnulého krále ostrova Neviditelného oceánu. Voněl...