Slyšel ozvěnu.Šeptala mu voda poslední slova? Zpívala mu, než se dá do nekonečného spánku?
Cítil teplo.
Byla to jeho krev kolem nebo si to jen představoval, aby měl lepší pocit?
Nic neviděl.
Najednou se rozkašlal - což mu moc ke smrti nepasovalo.
Zprudka otevřel oči a roztřásl se. Dýchal tak zhluboka jako by nedýchal celé minuty, což možná také byla pravda. Byl zmatený, promočený až na kost a čerstvé rány ho štípaly kvůli slané vodě. Měl dojem, že se mu roztočí hlava, že vše okolo něj je jako při Velrybím roji - světelné krystaly, světlušky, všude kamení, zima. Kde je?
Na procitlivělé tělo dopadlo pár kapek vody, která ho zastudila, až po celé své maličkosti cítil, jak mu naběhla husí kůže. Vzhlédl; načež vykulil oči, ačkoliv ještě neměl sílu pořádně zapojit mozek, stále byl promrzlý a nyní probraný z šoku.
Ovšem Caesis se na něj nedíval. Byl to někdo, kdo mu byl hodně podobný, ale nebyl to on.
Noe zatajil dech, až se málem znovu rozkašlal, a hleděl na muže, který ho nesl. Procitl; drsné ruce mu svíraly jemnost na zádech, to samé cítil na břiše. Když se podíval pozorněji, viděl tělo pokryté tmavými šupinami, oči téměř bílé s černě lesknoucí se štěrbinou. V tu chvíli se probudily i Noelanovy smysly, načež ucítil pach, který dobře od moře znal.
Žralok.
Správně by měl být Noe vyděšený, ale nebyl. Myslel si, že žraločí lidé už neexistují, protože patří k druhům paryb - v minulosti prvními rody, které se staly královskými. Mimoto byl spíše fascinovaný a uvědomil si, že tuto krásu měl pořád před sebou, dokonce měl nápovědy v podobě královské koruny, která měla žraločí a delfíní zuby jako znak, ale on si to neuvědomil. Důkaz, jak je Caesis ohleduplný vůči svým tajemstvím.
Caesis zamrkal, všiml si unavených očí, které ho pozorovaly. Král přivřel víčka a bez emocí sklopil zrak tak, aby Noe v něm nemohl číst.
Zastavil se, pomalu se snížil a posadil Noea na zem, aby se opřel o chladné kamenné zdi.
„K-kde to jsme?" Drkotaly mu zuby zimou, ale zeptat se musel. Tolik záře, kouzelné síly, tajemné atmosféry plná tajemství. Chladné zdi z kamenů.
Caesis zavrčel a drsnou rukou si přejel po obličeji jako by podléhal únavě. „Těsně pod palácem."
Podívali se na sebe; Noe se snažil dát králi vědět, že je v pořádku, ale Caesis to neviděl - všímal si krvavých ran na těle jeho Zlata, přičemž zamhouřil oči a odvrátil se, protože mu začaly štěrbiny žhnout. Začal zhluboka dýchat, pevně se chytil za vlasy a padl k zemi - Noe se chtěl pohnout, ale byl příliš vyčerpaný, tělo ho neposlouchalo.
Noe to cítil. Cítil, jak Caesis trpěl nad změnou těla, na jejíž zádech vyrostla žraločí ploutev, která se začala zmenšovat; tesáky se zkracovaly a tmavě modrá kůže začínala lézt pod lidskou pokožku. Bolelo ho to, držel v sobě neskutečný vztek, bouři, která mu udělala tohle; proto je vždy král klidný a bez emocí. Kdyby se naštval moc, změní se na bestii. Když se cítí pod tlakem nebo chce ukázat, že není slabý, duhovky se mu změní na úzké krvelačné štěrbiny. Vždy dostatečným způsobem ukazoval, že je žralok, ale nikdo to neví. Každý předpokládá, že žraločí lidé již neexistují.
„Nebojíš se mě," zavrčel. Nebyla to otázka, protože i Noe se mu otevřel, neovládl se zrovna na jedničku.
„Měl bych?" zašeptal Noe. Oči mu zesvětlaly navzdory okolí, které se neonově blyštilo na všechny strany - takže působil jako skutečný Sirénin syn, což Caesise i přes hroznou situaci okouzlilo.
ČTEŠ
Král moře a soli
Fantasy[PŘEPIS, OPRAVA začne koncem dubna 2020] [naprosto upřímně; musíte překousnout otřesný začátek příběhu - 〤 znamená PŘEPSÁNO.] Byl to bůh v očích každého obyvatele Velkého korálu. Byl synem Odona, zesnulého krále ostrova Neviditelného oceánu. Voněl...