"Defne, uyan hadi kahvaltıya ineceğiz." Hazal'ın sesini duymamla gözlerimi açtım. Hazal'ı gördüğüm an da yataktan sıçrayıp yere düştüm zaten.
"Hassiktir, suratındaki şey ne lan?" Hazal gülmeye başladı.
"Siyah maske. Tabi sen vizyonsuz bir fakir olduğun için böyle şeyleri bilmemen normal."
"Boş edebiyat yapma bana," dedim yerden kalkarken. Odada Şeyda yoktu. Ona artık bir şey yapmayacağıma and içmiştim.
"Şeyda nerde?"
"Kahvaltıya indi," dedi Hazal banyoya doğru ilerlerken. "Herkes inmiş, hazırlan da biz de gidelim." Başımı aşağı yukarı salladım ve valizimin yanına çöküp ne giyeceğime bakmaya başladım. En sonunda karar verdikten sonra saçlarımı tarayıp hafif bir makyaj yaptım *eyeliner, beyaz göz kalemi, fondöten, highlighter, kontür, ruj, kapatıcı, evet bunlar baya hafif bir makyaj için olması gereken şeyler* Hazal da banyodan çıkınca birlikte kahvaltıya indik.
Kahvaltı açık büfeydi, tabakları alıp sıraya girerken götümün titreştiğini hissettim. Pardon telefon aq. Telefonu elime aldığımda Burak'ın aradığını gördüm. Sabah anam babam aramıyor Burak arıyor sevgili okurlar görüyor musunuz. Cık cık cık.
Telefonu açıp kulağıma götürdüm. "Efendim?"
"Günaydın güzelim." Son heceyi o kadar uzatmıştı ki arada nefes alması gerekmişti.
"Günaydın. Naber?"
"İyiyim, ders çalışıyorum. Sen?"
"Kahvaltı yapıcam şimdi,"
"O Yusuf Hoca olayından sonra bir şey olmadı, değil mi?" Güldüm.
"Olmadı merak etme." Ama bir yanım deli gibi Şeyda'yla birbirinizi nerden tanıdığınızı merak ediyor. Tabi içimden dedim bunu.
"İyi iyi. Sesini özledim o yüzden aramıştım, şimdi kapatmak zorundayım." Son cümleyi duymamla suratımdaki gülüşün solması bir oldu. Saatlerce konuşabilirdim onunla telefonda.
"Tamam, sonra görüşürüz."
"Görüşürüz sarışınım," Dıt dıt.
Telefonu yine cebime koyduğumda yanımıza yaklaşan Yusuf Hoca'yı gördüm. "Günaydın Defneciğim." Defneciğim kelimesini bastırarak söylemişti.
"Günaydın Yusuf Hocacığım," Eee ne demişler, insanları kendi silahıyla vur. Cidden demişler mi lan? Neyse, demedilerse ben diyorum şu an.
"Gece bir sorun olmamıştır inşallah?" Yusuf Hoca bu cümleyi kurunca güldüm. Sorun olsa sizin kulağınıza gelmez mi hocam? Ayıpsınız.
"Olmadı hocam merak etmeyin. Ateşkes imzaladık. Yani Şeyda'nın haberi yok ama tek taraflı ateşkes yapıyorum." Yusuf Hoca saçlarımı karıştırdıktan sonra aklıma harika bir fikir geldi.
"Hazal?"
"Lan bak sen böyle Hazal deyince hep kötü şeyler oluyor geri zekalı, ben bir şeye karışmam valla daha." Kahkaha attım. Zeytinleri tabağıma koyarken bir yandan da konuşmaya çalışıyordum.
"Sen şu antidepresanını getirdin mi yanında?"
"Defne saçma salak şeyler yapma."
"O uyutuyordu insanı, öyle değil mi?" Güldüm.
"Evet uyuşturuyor, doğal olarak da uykusu geliyor insanın. Ama sana ne? Ne yapacaksın?"
"Görürsün ne yapacağımı." Hazal'a dönüp gülümsedim.
Masaya oturunca telefonumu çıkarıp whatsapptan gelen mesaja baktım.
Burak: defne niye böyle abartılı makyaj yapıyon aq
Burak: sana sade makyaj yakışıyor
Sanırım çevremdeki herkes Burak'ı tanıyordu. Evet, suratımda abartılı makyaj vardı ama Burak bunu nasıl görüyordu aq kafayı yemek üzereydim cidden.
Defne: hoşt
Defne: cin misin
Defne: kış kış kış kış
Defne: hırrrr
Burak: jdlcosğvğgçhdşvşd
Burak: kaynaklarım sağlam kişiler
Defne: beni böyle sıkman ve gözetlemen hoşuma gitmiyor.
Defne: hı ayrıca şey
Defne: senin ağzından laf alamadığım için artık bir b planım var
Defne: az sonra da onu uygulamaya başlayacağım
Defne: hepsi senin yüzünden bu arada
Burak: lan
Burak: salaklık yapıp başına bela alma nolur
Defne: sana mı sorcam lan
Defne: hadi bb
Burak'ı engelledim.
Ve şuan, kahvaltımı dizilerin kötü başrol oyuncusu gibi yapıyorum. Bir yandan da Şeyda'ya bakıp gülüyorum.
Ama geceleri... Burak karşıma çıkmadığı için gizlice Mustafa Ceceli şarkıları dinleyip ağlıyorum.
Uyumaya hazır mısın Şeyda?
Ben plana çok hazırım çünkü.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gizli Numara (Düzenleniyor)
HumorSerinin ilk kitabıdır. 16.08.2018 - Mizah'ta 1. - Kitap düzenleniyor. Defne, hayatının yeni yılda da aynı mükemmel sıkıcılıkla ilerleyeceğini düşünüyordu. Ama bilebilir miydi bir gizli numara tarafından aranacağını? Kim olduğunu bilmiyordu, ama b...