Hayat, bazen sanalikada balık tutmak gibidir. O lokanta sahibine balık götüreceğim diye akşama kadar balık tutmaya çalışırız. Tam umudumuz kesilmişken ise, bir bakıveririz balık oltamızın ucunda. Ölmüş. O balığı falan bilmiyorum ama şu an ben de öldüm.
Burak'a kızacağım sıra, haklıyken haksız duruma düşmüştüm. Şu an bana ne dese müstahaktı. Sıkıntıyla arkama döndüm. "A, Burak," dedim en yapmacık gülümsememle. Burak benim aksime sakin değil, oldukça sinirliydi. Allah'ım, neden böyle bir duruma düştüm ki? Burak, şu an erkek arkadaşım olarak değil, azrailim olarak görünüyordu gözüme. Zaten simsiyah giyinmiş, Allah'sız. Neden bu kadar yakışıklısın, neden? Gözlerim kollarına gitti. Maşallah, o kadar kas yaparken hiç mi demedin Defne kıskanır diye, ama yok! Kendi zihnimde bile olaydan kaçmak için konuyu değiştirdiğimi fark ederek başımı sağa sola salladım.
"Merhaba," dedi çocuk elini Burak'a uzatırken. "Biz öyle oturuyorduk sadece. Suflenin fiyatını sormuştum." Burak başını aşağı yukarı salladı ve beklediğimin aksine çocukla aynı masaya oturdu. "Ben kalkayım artık, annem merak etmiştir," diyerek ayağa kalktığımda Burak kolumdan tutarak masaya tekrar oturttu ve fısıldadı. "Oyunbozanlık yapma. Tanışalım bakalım, bu kimmiş."
Allah belanı vermesin senin e mi?
"Adın ne senin?" dedi Burak karşımızda 32 diş sırıtan geri zekalı herife. "Necmettin, şaka şaka. Furkan." Furkan'lar piçtir zaten, anlamalıydım Furkan olduğunu. "Ben de Defne," dedim hemen.
"Bak kardeşim, birincisi artık şaka yapma. Mizah herkesin işi değildir. Necmettin ne lan?" dedi Burak güleryüzlü bir şekilde. Çenem şaşkınlıktan o kadar açılmıştı ki biraz sonra yeri süpüreceğinden endişeliydim. "İkincisi," dedi ve sağ eliyle, sol bileğini sıkıp ovuşturdu. Ciddileşmişti. "Her gördüğün güzel kızın bu şekilde yanına gelip 'Tanışabilir miyiz?' diyerek taciz mi edersin sen?' Burak'ın kurduğu bu cümlelerin, o kızı unutturmasına izin vermemeliydim. Sinir katsayım bir anda artarken Furkan'ı savundum.
"Taciz etmedi ki, masaya oturmasını ben söyledim," dediğimde Burak'ın tek kaşı havaya kalktı. "Demek sen söyledin," dedi ve küçük bir kahkaha atıp yanağımdan makas aldı. "Şirin şey. Çok zekisin sen, biliyor musun?" Furkan'ın yanında bilerek böyle davrandığının farkındaydım, şimdi başbaşa olsaydık beni öldürebilirdi.
"Evet ben söyledim. Senin yüzünden sohbetimiz de yarıda kaldı. Sufle, 15 tl Furkan. Ama istiyorsan ben sana ısmarlayabilirim," dediğimde Burak gözlerini kapatarak dişlerini sıktı. Çene kemikleri bile sinirden belirginleşmişti.
"Ben de ısmarlayabilirim Furkan. Yanında soda da var," dediğinde güldüm. Furkan anlamsız gözlerle bir Burak'a bir bana bakarken Furkan'a gülümsedim. Burak bir anda masanın altından bileğimi kavradı ve uyarmak istercesine sıktı.
"Nereye gidiyorsunuz?" diye sorduğunda beklemeden cevapladım. "Antalya'ya." Burak bana dönüp öyle bir baktı ki... Gözlerinden lazerlerin çıktığını ve beni erittiğini düşündüm.
"İnanılmaz! Biz de oraya gidiyoruz, arkadaşlarımla," dedi Furkan. "Hangi otel? Ya da evde falan mı kalacaksınız?"
"Nehir Aqua Otel," diyerek Furkan'a güldüğümde Furkan'ın suratı düştü. "Tüh, aynı otel değilmiş."
"Keşke aynı otel olsaydı Furkan, seni odamda misafir ederdim. O kadar güzel eğlencelerim var ki, hayran kalırsın," dedi Burak. Gülmemek için dudaklarımı ısırırken Furkan bir o kadar da bozuluyordu.
"Türk Hava Yollarının 137 sefer sayılı Antalya uçağı yolcularının güvenlik kontrolünden geçmeleri önemle rica olunur." Bir anda o robot kadının sesi, hava alanında yankılanınca Burak'la ayaklandık. Furkan'a gülümseyerek elimi uzattım. "Gerçekten çok iyi birisin, kendine iyi bak." Burak, tuttuğum ele bakarken gerçekten gözlerinden lazer çıkaracak sinire ulaşmıştı.
"Numaramı vereyim?" diye bir soru yöneltti Furkan. Wow, gerçekten çok abartmıştım ama numaraları verecek kadar abarttığımı düşünmemiştim. "Peki," dedim kısık bir sesle. Telefonumu çıkarınca Burak aynı hızla telefonu elimden çekti.
"Abi, adın ne senin ya?" dedi Furkan Burak'a bakarak. Aralarındaki boy farkı beni güldürmüştü. "Burak."
"Bak sabahtan beri kızın abisisin diye bir şey demiyorum ama engel oluyorsun sürekli." Burak gözlerini kısarak 'Ne diyor bu mal?' der gibi bana baktı.
"Ne diyorsun oğlum sen?" Düşüncemi dile getirmişti Burak.
"Diyeceğim şu ki, ben kız kardeşine talibim ve onunla tanışmak istiyorum!" Allah'ım, bismillahirrahmanirrahim, kötü şeyler olacak. Hissediyorum.
Aynen hissettiğim gibi oldu. Burak "Benden bu kadar!" diyerek Furkan'ın suratına bir yumruk geçirdi.
Ve ben kaostan beslendiğim için Burak, Furkan'ı yerde yumruklarken, sadece olanı biteni izlemekle meşguldüm.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gizli Numara (Düzenleniyor)
HumorSerinin ilk kitabıdır. 16.08.2018 - Mizah'ta 1. - Kitap düzenleniyor. Defne, hayatının yeni yılda da aynı mükemmel sıkıcılıkla ilerleyeceğini düşünüyordu. Ama bilebilir miydi bir gizli numara tarafından aranacağını? Kim olduğunu bilmiyordu, ama b...