Anna dan Syu memulakan hari persekolahan mereka seperti biasa. Dalam perjalanan dari hostel ke kelas perasaan Anna macam last time 'Kenapa aku rase macam ade orang ikut ' monolog Anna. Mereka mepercepatkan langkah sehingga tiba di kelas. As usual, mereka antara orang terawal. Anna dan Syu mengambil tempat masing-masing.
"Nisa, kau dah jawab soalan dalam handout minggu lepas?"
"dah kenape?"
"Ajar aku, hehe. Aku tak faham soalan ni," seorang classmate mereka datang dengan handout Mat.
"oh, boleh je. Yang ni kau buat macam ni then ni letak sini.........." ajar Anna.
*bapak susah soalan, aku pun tak faham, untung la dia pandai
Sementara menunggu Madam Xandra datang Syu melayari internet secara senyap-senyap. Dia terjumpa satu article 'THE TOP 5 RICHEST FAMILY IN THE WORLD'
"Syu.... Madam Xandra otw. Better kau off phone kau," bisik Anna.
Tepat pada masanya Madam Xandra melangkah dengan gahnya. Dia memberikan jelingan tajam pada Syu seolah-olah Syu telah membuat kesalahan yang berat. uishhhh... meremang bulu roma aku!'monolog Syu dalam hatinya
"Stand up, Good morning Madam Xandra," ucap class representative seterusnya diikuti dengan pelajar yang lain.
"Okay class, let's begin our lesson today. Take out the homework given last week,"arah Madam Xandra.
......................................................................
Mereka meneruskan sesi pembelajaran sehingga recess time. Anna dan Syu duduk di tempat biasa bagi mereka untuk lepak time rehat.
"Weh, kau tahukan lebih kurang 2 bulan lagi ada event kat sekolah kita? Aku tak sabarlah nak tengok sape yang hadir!"
"event....?event...?event.....!!!! ha'ah laa, aduii aku takde lagi dress warna rosegold dan mask,"keluh Anna sambil membuka sebotol air mineral.
Tanpa mereka sedari, ada mata yang memerhati. Klik! Tiba-tiba ada cahaya seakan-akan ada orang yang menangkap gambar disebalik semak.
"Syu.... kau nampak tak cahaya tadi?"
"cahaya? Takdela mata kau je kot,"
"takla aku rasa ada something atau orang kat belakang semak tu,"
Anna memegang tangan Syu lalu cuba menghampiri belakang semak, Anna terkedu.... Tiada, tidak ada apa-apa kat situ.'Maybe it just my instinct,' fikir Anna. Memandangkan waktu rehat telah tamat. Mereka mengatur langkah ke kelas dan meneruskan pembelajaran seperti biasa.
Selepas sesi pembelajaran tamat, Anna mengemaskan buku-buku di bawah mejanya. Sebaik sahaja dia mengambil buku terakhir, sekeping kertas merah yang bertulis, 'reveal yourself Syahananisa.' eh kertas ape ni? Reveal yourself? Patutla aku rasa macam tak sedap hati je akhir-akhir ni'
"Anna aku nak study kat dorm ni, kau nak join?"pelawa Syu.
"Kau balik dulu laa, aku nak kemas sikit lagi ni," balas Anna sambil senyum macam tak nak senyum.
Tanpa Anna sedari, KLIK! seorang lelaki berpakaian serba hitam sedang memerhati dari jauh telah menangkap gambarnya
THANKS FOR READING✨
Don't forget to comment and vote. Lot's of love. Have a great day.
💞💞💞
YOU ARE READING
Awak?!
Romance"kak, budak perempuan yang tadi selalu ke datang sini ?" "iye dik, kak ingat dia sebab dia selalu pakai pakaian yang ada warna skyblue. kak dan pekerja lain pun dah kenal dia," siapakah gerangan yang bertanya itu "heishh... mane pulak pergi Syu ni...