ch 63:truth

96 3 0
                                    

*spa time

"Awak..."

"yes sweetheart,"

"kenapa awak ada gambar saya dalam bilik awak kat rumah mama?"

"gambar? ha! okey, awak ingat tak masa tu awak umur berapa?"

"17 tahun, form 5,"

"okey, tu second time saya jumpa awak. kat party kat sekolah awak, then saya curi gambar awak,"

"berapa keping?"

"secret💕"

"eihh stalker,"

"taklah, at first saya nampak awak cantik sangat. so I think that'll be my momento kat sekolah tu. awak ingat tak first encounter kita?"

"kat mall kan? time tu saya terlanggar awak, then awak tolong kutip barang saya,"

"correct! you know what, you're the first person yang langgar saya dan tinggalkan saya. kalau orang lain, memang siap minta nombor phone,"

"takkan sebab tu dah fall in love?"

"tu baru berapa percent. Lepas awak pergi, awak tinggalkan satu beg kecil. yang ada mask awak, saya pun ikut la dari belakang,"

"bila pulak, saya tak perasan pun,"

"macam mana nak perasan, awak tengah berborak dengan si Ilyan syuhada tu. saya malas nak kacau so saya cuba cari masa yang sesuai,"

"but you ended up being a stalker,"

"particular yes. tapi time tu juga saya fallen kat awk, saya nampak awak bagi makan kucing jalanan kat tepi vending machine. that time I thought, this girl is sweet and thoughtfull. Yelah, orang lain tak pandang pun kucing tu sebab kurap, but you're different. awak bagi kucing tu makan then ambik dia, saya tak tahu awak bawa ke mana tapi yah.. you did it,"

"animal shelter,"

"hmm?"

"saya bawa kucing tu pergi animal shelter,"

"see, I saw what happened. tapi belum sempat saya panggil awak, driver awak datang. saya fikir, kalau jumpa lagi saya bagi beg tu. Lepas awak naik kereta ada something jatuh, cuba teka,"

"my library card,"

"yup, I picked it up and gave it back dengan kotak mask tu,"

________________________________

*candle light dinner

"this piece... macam pernah dengar,"

"have a seat," emir menarik kerusi untuk Anna.

"thank.. you,"

"this piece was from masa kita duet atas stage,"

"you know what, masa kita duet tu, I respected you soo much,"

"why?"

"awak pakai gloves, even tangan kita bersentuhan still lagi berlapik,"

"yelah, you're a muslim and me too. lagipun, Saya memang tak pernah sentuh perempuan selain mama saya,"

"rea..lly?"

"yes sweetheart, and you're the first woman yang saya rasa nak pegang. not in a dirty way, things like what couple could do. Dah la, jom makan,"

__________________________________

selepas makan, Emir suruh Anna balik ke bilik dulu sebab kena deal dengan schedule untuk esok hari. Otw berjalan ke bilik, dia di sakat oleh Evan yang muncul entah dari mana.

"Anna, be mine," evan pinned Anna ke dinding.

"awak gila ke, I'm a married woman, evan,"

"saya boleh buat dia lepaskan awak, you're beautiful Anna, now I get it kenapa awak tak nak buka scarf yang balut kepala ni,"

"how dare you! get lost sebelum saya panggil guard,"

"not so fast, tak ingat ke, I'll get you no matter what. tengok tepi,"evan rapatkan muka nampak macam nak kiss Anna. Anna pandang tepi dan dia nampak.

!!!

'emir!'

"guard take this guy away!" arah emir.

THANKS FOR READING.

Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕

Awak?!Where stories live. Discover now