Epilog

175 4 0
                                    

Selepas tamat honeymoon, Anna dan Emir kembali ke kehidupan masing-masing. Anna berjaya negotiated dengan Tengku Ariff tentang jawatan director.

"okey, kira deal la ni," kata Anna

"deal." jawab Tengku Ariff

"so, let me get this straight. nanti birthday raf yang ke 30, ayahanda dan achik nak raf yang gantikan achik," terang Isyraf pendek

"yup, alah... lagipun kamu pun tak pegang apa-apa jugak," bebel Anna.

"as the hospital director?" tanya Isyraf sebab masih tak percaya

"that right, Tengku Isyraf Tengku Ariff, banyak pulak soalan anak ayahanda sorang ni,"

______________________________

Jawatan shareholder tu masih lagi ada sebab Tengku Ariff nak suruh Anna bantu Rayyan. Tapi Anna lebih banyak berurusan dengan hospital lagi. Tapi kali ni, dia berurusan as a normal surgeon.

Emir beli rumah banglo 3 tingkat kat malaysia. Dua-dua apartment mereka sudah dijual. Anna dapat tahu yang Emir ni banyak mix.

"Exten Inc. tu memang syarikat family abang la?"

"yup. btw, I had a lot of mix. German, Britain, Melayu, Korean-"

"eh betul ke abang ni,"

"betul la. nanti abang bawa awak pergi jumpa grandparents sebelah mama and daddy,"

"kenapa pulak?"

"nenek sebelah daddy orang britain dan datuk pula orang korea. sebelah mama pulak, datuk orang german dan nenek orang-"

"melayu?"

"pandai, information tambahan. hanya mama, daddy dan abang je islam, dua-dua grandparent sebelah mama and daddy bukan Islam, takkan sayang tak perasan mata abang ni,"

"wau, patutla tinggi semacam, rupa macam ada mix. Plus mata tu warna kelabu. bukan melayu tulen rupanya. saya ingat abang pakai lenses selama ni,"

"tu lah tak tanye sangat. takpe, dah dapat isteri melayu tulen pon jadi,"

_________________________________

evan dipaksa untuk stay kat canada untuk kahwin dengan princess Elizabeth De Taylor. Nak kekalkan kedudukannya as crown prince. tambahan lagi, dia bakal jadi king.

"prince Evan, the king summoned you,"

"what if, I don't want to go,"

"guard grab him,"

"noooooo!"
____________________________________

"Mummy! Daddy! jom la pergi fun fair,"

"aisyah nak beli cotton candy yang bentuk macam rabbit, so cute!"

"aisyah nak beli cotton candy yang bentuk macam rabbit, so cute!"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tu menerangkan kenapa mereka berempat sekarang di Disneyland, Hong Kong

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tu menerangkan kenapa mereka berempat sekarang di Disneyland, Hong Kong. Emir putuskan untuk pergi ke sana sebab ada kerja kat cawangan sana. Lepas kerja mereka berempat ke sana untuk have fun.


~TAMAT~

alhamdulillah tamat sudah riwayat cerita mengarut ni. hope you guys enjoy reading. finally boleh fokus study. hohohoho~
nah bonus siket

*kat Disneyland.

"awak..."

Emir yang baru nak pakai blazer terkedu melihat Anna. Anna yang hanya memakai kemeja putih milik Emir. Anna berpaling.

 Anna berpaling

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"ye awak,"

'sexy pulak, wife aku pagi-pagi ni. tak takut ke?'

"kenapa pakai baju tu," emir bersuara.

"awak tak guna kan? maaf la, baju saya kotor and saya tak bawa baju lain. saya pinjam kemeja awak, lepas kering saya bagi balik,"Anna menyidai baju yang di basuhnya.

'hmm.... ni semua sebab si aisy tu yang tumpahkan ais krim kat baju dan seluar aku, hmm. Kemeja putih kosong paras peha ni je ade. takpekan sexy depan husband?'

"sweetheart, awak memang tak nak bagi saya pergi kerja kan," Emir menghampiri Anna

"kenapa pu-" badan Anna dicempung oleh emir ke bilik.

"cause you're seducing me, sweetheart,"


p/s: any questions boleh tanya through commenting section or directly message me...

Awak?!Where stories live. Discover now