ch 53:Influential people

62 3 0
                                    

Emir tersenyum melihat artikel baru di social media. Bukan nak berbangga tapi ideanya menjadi. Tak sangka confessionnya tempat public jadi trending. At first Emir ragu-ragu. Perbualan atas flight dengan syah terimbaa kembali.

"wehh macam mana kalau dia reject aku,"

"taklah dia takkan reject,"

"kau bukan dia, macam mana kau tahu,"

"alah, kau dah cornered dia, kalau dia reject, bukan saja kau malu, tapi dia pun orang akan kecam,"

"betul jugak tu, hehehhehehe,"

"kejam plus terdesak, tu yang aku nampak,"

___________________________________

"Both of you looked lovely together, great choice madam,"

"well, bukan saya yang pilih, it was my son, kan Anna?"

'pilihan anak dia, ye ke? hmm.... senyum je,'

"Anna, lepas ni kamu kena balik hospital ke?"

"ha'ah, maaf aunty. ada kena siapkan work sikit,"

"eh ape aunty-aunty, panggil mama, kan Khalish," Tengku Lydia kenyit mata.

"okay... mama," balas Anna

selepas 30 minit Emir menghantar Anna balik ke hospital. Otw pergi sana, sempat Anna bertanya.

"awak.."

"yes Anna,"

"ni saya nak tanya, kenapa pilih saya, kita bukan kenal mana pun,"

"senang. sebab awak jodoh saya. takpe kita boleh saling mengenali,"

"macam mana kalau ada rahsia yang akan buatkan awak tak selesa dan tak sukakan saya lagi,"

Emir ketawa. Anna hairan, baru saja Anna nak membebel Emir mencelah.

"Don't worry, saya jenis tak kisah pasal perkara yang dah lepas. let bygone be bygone. Lagipun, people tak tengok kita yang dulu, people akan tengok how we are now, "

"walaupun benda tu menjatuhkan standards,"

"Anna, I already choose you. Jangan fikir banyak. lagipun Allah dah tutupkan aib kita, buat apa kita buka balik, tak gitu? Plus, as you know people changed. for the better,"

Sejuk dengar ayat terakhir Emir. Bunga-bunga cinta mula berputik. Anna memandang lama emir. dalam kepalanya berfikir.

'Emir... aku harap apa yang kau cakap tu betul dan....ikhlas,'

"Dah sampai. jauh menjelajah, dah jatuh hati ker, hmm,"

"kalau jatuh hati pun, kat awak jugak. thanks hantarkan,"

Anna masuk ke hospital. dia menuju ke bilik persalinan. sempat dia terdengar orang sedang mengata pasal dia.

"eh kau perasan tak doktor Anna tu selalu mintak cuti," si A

"alaa, nak pergi lepak dengan sugar daddy dia la tu, mentang-mentang dari Korea, dah nampak keplastikan disitu-"percakapan si B dipotong.

"ish korang ni, tak baik mengata orang,kau mane kenal sangat pon doktor Anna tu, entah-entah dia tu baik je," si C

"Bukan nak buruk sangka ke ape tapi kau tengokla dia dah sangkut dengan siapa. kau kenal Ilyan Syuhada?"si B

"Founder skincare jenama Cherry tu ke? siapa tak kenal, diorang punya losyen tu memang berkesan. jap, kenapa pulak tanya," si C

"Kau tak perasan ke Ilyan Syuhada tu kerap datang jumpa doktor Anna, kau tak pelik ke? macam mana dia boleh kenal dengan influential people macam tu. Ceo Exten Inc, Founder Cherry Beauty dan Ceo QE Holdings," si B

"bila masa pulak dia jumpa Tg. Rayyan?" si A

"adelah, aku nampak diorang naik satu kereta pergi kediaman Tg. Ariff," si B

"eh kau follow diorang ke? macam mana boleh tahu," si C

"hmm.... aku pun tinggal kat perumahan tu so jalan kami sama la," si B

*aku malas nak letak nama so aku guna alphabet je

THANKS FOR READING.

Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕

Awak?!Where stories live. Discover now