ch14 :Kawan Lama

105 5 0
                                    

Sejak mula menuntut di Harvard university, ramai yang meminta Emir utk jadi model mereka. Untuk isi masa lapang, emir relakan diri.

Tapi sejak Tuan Ar-Raza' memberi amanat, Emir terpaksa berhenti jadi model. Mana tak stressnya, company + assignment + modeling.

"tapi syah, kau tahu kan apa nak buat kalau ada company yang nak aku jadi under mereka?"

"aku faham, aku pun tak nak kau tertekan, best of luck Khals"

Masih emir teringat perbualan antara dia dengan Naim Syahzran aka Syah, kawan baik sejak sekolah rendah. Biasa-biasa je, tapi ikhlas kawan dengan emir.
_________________________________

"Anna, teman ummi jumpa kawan lama, dia ada buat Fashion Show malam ni,"

"Anna sibuk la ummi, ajak abang atau adik la, banyak lagi barang yang nak prepared sebelum masuk university ni,"

"sampai hati Anna kan, ummi nak bawak anak ummi je,"

Anna memandang uminya. Dia mencebik. Ummi nya mula buat-buat mengesat air mata.

'dah mula la drama ummi aku nih'

"okeyla, tapi Anna nak balik awal. Lepas habis show Anna balik,"

"lepas jumpa kawan ummi la, Anna tak sayang ummi kan?"

"yelah, yelah. btw, nati Anna belikan ummi fake tears ye, barulah nampak real," sindir Anna.

"boleh jugak, ayahanda kamu dan Ian tu macam dah tak berkesan cara ummi ni,"
balas ummi seloroh.

'ummi ni, orang gurau jela, btw. Dah lama diorang tahu, adik berdua tu je yang tak tahu.ummi... ummi....,'

"ape pun, nanti ummi tolong ingatkan kan. Anna ada dalam bilik nak kemas semua dokumen nih"

Syarifah Marjan hanya mengiakan. Dia pandang Anna yang tergesa-gesa ke bilik bersama dokumen2 di tangan. Dia kenal benar anak sulung perempuannya . Kalut.

________________________________

"Khalish, siap cepat. Lupa pulak nak cakap, mama kena pergi awal"

"takpelah ma, Khalish drive la pergi sana,"

"okey,tapi jangan lambat tau pukul 8.30 dah start tu,"

belum sempat Emir membalas, Tengku Lidya sudah keluar rumah. Tergesa-gesa.

Emir melihat jam di tangannya, pukul 6 petang, awal lagi ni. nasib baik dia memang bercadang untuk drive sendiri. awal-awal lagi dia dah dm syah.

 awal-awal lagi dia dah dm syah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

THANKS FOR READING

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

THANKS FOR READING.✨

Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕

Awak?!Where stories live. Discover now