"miss, this is your seat, if you want something just press this and someone will show up,"
"thank you,"
Anna melabuhkan punggungnya di seat yang ditunjukkan. Nasib baik Rayyan sudah menempah tiket first class flight untuknya. Biasanya Anna sendiri yang menempahnya tetapi kali ini dia lupa.
thanks to rayyan, ada juga seat, yang bezanya rayyan hanya menempah satu seat. Anna tidak suka duduk sebelah stranger kerana selalu diusya mereka.
'what to do, just cooperate with it,'
Anna mengambil majalah yang ada di situ dan membacanya. Beberapa minit kemudian, ada orang duduk di sebelah. Anna tidak menghiraukan dan teruskan pembacaan.
__________________________________
'its her, jap tapi betul ke dia, kut kut pelanduk dua serupa. takpelah duduk dulu,'
Emir duduk di seat itu, 15 minit kemudian flight itu berlepas. sekali sekala dia mencuri pandang wanita di sebelahnya. wajahnya mirip first love emir tapi emir masih ragu-ragu.
'6 hours 30 min was a long way. maybe I'll read some magazine,'
Emir mencapai magazine yang ada di situ dan mulakan pembacaan. Tiba-tiba ada sesuatu jatuh di kakinya. Emir tak hiraukan dan teruskan pembacaan.
"excuse me, can you take my pen over there?" Anna meminta tolong Emir.
Emir tidak membalas lalu mengambil pen itu. dia menyerahkan kepada Anna.
"nah pen awak,"
Anna terkejut. Emir nampak reaksi mukanya. dia senyum dan berkata.
"kenapa? tak sangka saya cakap melayu?"
"hmm.... saya ingatkan awak ni foreigners," Anna mengambil pen itu dan meneruskan pembacaannya.
"heard that a lot. what are you reading? nampak serius,"
"well, kerja mana ada senang,"
Emir mencuri baca file yang Anna pegang tanpa pengetahuan Anna. walaupun bekerja di company, Emir tahu serba sedikit tentang penyakit.
"Coronary angioplasty and stents, malaysia people need to take care of themselves. kesian kat orang macam awak kena work overtime, you're a doctor? betul tak,"
"yes I am. first thanks sebab concern. second, tak semua salah mereka, some of them takde choice, so they had to live that way, awak patut ubah cara awak fikir, jangan selalu salahkan orang lain,"
"maybe you're right, kan perempuan selalu betul,no?"
Mereka. berdua ketawa. sejak berlepas ini kali pertama mereka bercakap. emir memulakan bicara.
"I'm Emir. Emir Khalish. And you are..." emir tidak meneruskan kerana mengharap yang Anna menyambung.
'here it goes again. atas flight pun nak ngorat ke?hmm' omel Anna sendiri.
"Iman, Iman Alisya. btw, saya nak minta maaf sebab langgar awak tadi, tak perasan dan tak sengaja,"
'Bukan dia, tu bukan nama dia. maybe aku silap,' fikir Emir.
"la, awak ke yang langgar saya. saya tak nampak jelas tadi. takpe saya tak marah pun,"
Anna tak memberitahu nama sebenarnya. lagipun memang nama tu yang selalu digunakan jika orang lain bertanya tentang nama.
'Handsome jugak dia ni, alang-alang dah start, layan je lah. lagipun bosan jugak duk baca procedure treatment ni,'
"well baru balik melancong ke?" File dan pen tadi diletak ditepi, kali ini Anna memandang Emir.
"takdelah, ada kerja sikit kat korea, awak pulak?"
"well, I'm on my break, takkan selalu nak hadap patient. tangan ni dah penat asyik masuk OR je, "
THANKS FOR READING.✨
Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕
YOU ARE READING
Awak?!
Romance"kak, budak perempuan yang tadi selalu ke datang sini ?" "iye dik, kak ingat dia sebab dia selalu pakai pakaian yang ada warna skyblue. kak dan pekerja lain pun dah kenal dia," siapakah gerangan yang bertanya itu "heishh... mane pulak pergi Syu ni...