Disebabkan flight emir pukul 8 malam. dia decide untuk jumpa si kembar di kindergarten. Macam mana dia tahu? From the investigation last time.
Kali ini Anna tak dapat ambil si kembar sebab ada meeting, dia suruh syu. Kenapa tak suruh Emir? Anna belum bersedia untuk beritahu perkara itu.
"Em, cik Ilyan, can I met my kids,"
Syu nampak terkejut dengan kehadiran Emir. Yelah, memang Anna tak cakap pun Emir nak datang. Syu mengangguk perlahan.
"Aisy, Aisyah, go and meet your father,"
"eh daddy?"
"bukan daddy on business trip ke?"
"Dia dah balik, pergilah,"
"oke aunty Syu,"
Si kembar berjalan berpegangan tangan ke arah Emir. Emir tersenyum kecil. comel.
"we've met again little boy,"
"eh, kau kenal ke uncle ni?"
"ha'ah laa, ni uncle kat cafe hari tu. So you're our daddy?"
"Yup maaf kan daddy sebab lama tak balik,"
"takpe, mummy selalu bagi surat yang daddy hantar plus present dari daddy, thanks💕,"
'mesti Anna yang buat tu, tak nak bagitau pasal ayah dia. the present plus surat tu..hmm, I'm sorry kiddos for being a bad daddy,'
"you're forgiven. Tapi kali ni, daddy kena balik selalu,"
"boleh my little pumpkin, kali ni daddy kena pergi US, 2 minggu, nanti daddy belikan present okey?"
"okey lah, tapi promise tu, "
"hmm?"
"promise that you'll be back in 2 weeks,"
"yeah, exactly 2 weeks,"
"hahahaha, okey my cuties. But you have to promise me too. Jangan bagitau anyone pasal kita jumpa ni, okay?"
"yosh!" si kembar membuat zip di mulut mereka.
'comel betul. dah la dua-dua pandai speaking. si aisy ni memang nampak macam aku masa kecil. Kalau aisyah ni tak pakai tudung memang aku pun tak dapat cam,'
"if so, tak nak bagi daddy kiss ke sebelum daddy pergi?"
Disebabkan Emir tinggi, dia rendahkan badan untuk membolehkan si kembar mencium pipinya. Muah! Muah! Sebelum pergi dia sempat berpesan pada syu.
"bye daddy!" si kembar melambai dari jauh.
_______________________________
Tepat jam 7.30 pm. Emir berada di hadapan main building TS Hospital. Dia called Anna suruh jumpa dia.
"awak kena outstation? how long?"
"US,2 weeks, tapi kalau siap awal saya balik la, tolong hantarkan boleh tak?"
"boleh, lagipun dah habis shift saya ni,"
Emir memandu maserati birunya ke KLIA 2. Anna di tepi hanya memerhati. sambil itu dia memikirkan sesuatu.
'bila aku nak bagitau emir ni tentang twin tu, hmm.... nanti dia balik US la, tapi macam mana! aduihhh, dah la tu bukan anak dia, kalau dia suruh aku tinggalkan diorang camne? tak tak, Emir ni baik,dia takkan suruh aku buat macam tu............. '
Lama Anna berfikir sampai dia tak perasan yang dah sampai kat KLIA 2. Emir mencubit pipi Anna. Anna startled. Tapi Emir tak lepas lagi.
"saya baru habis operation tadi, tak takut kuman ke?" Anna pandang Emir.
"tak~. Kuat awak mengelamun, takut saya bawa balik awek US ke?" emir melepaskan perlahan
"eh eh, gatal! Baru kahwin dah nak curang," Anna mencubit lengan Emir
"auch, garang nyerrr. Don't worry, saya ni setia la. Plus, I choose you remember. And I already accept all your flaws," Emir menggosok lengan yang dicubit tadi.
"hmm.... nanti balik nanti call saya. Kereta ni nak letak mana?"
" kalau nak letak kat basement apartment pun boleh, tapi saya ada tempat parking special. and awak tak tahu kat mana. so, tinggal je kat rumah mama,"
"okay. stay safe awak," Anna salam tangan Emir.
"awak pun," Emir cium dahi Anna sebelum keluar dari Maserati biru itu.
THANKS FOR READING.✨
Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕
YOU ARE READING
Awak?!
Romance"kak, budak perempuan yang tadi selalu ke datang sini ?" "iye dik, kak ingat dia sebab dia selalu pakai pakaian yang ada warna skyblue. kak dan pekerja lain pun dah kenal dia," siapakah gerangan yang bertanya itu "heishh... mane pulak pergi Syu ni...