"mummy-mummy are we staying here?" si kembar bertanya.
"yup this is rumah baru kita, or should I said, apartment,"
"mummy, kita akan pindah lagi ke lepas ni?" kali ni, hanya aisy yang bertanya.
"hmm... depend, actually mummy pun tak tahu lagi,"
soalan kedua itu memang susah untuk dijawab. Anna akui yang memang mereka kerap berpindah. Dari Netherlands to korea. dan dari Korea to Malaysia. dah 3 negara. Nasib baik si kembar tak banyak bertanya.
Kali ini, Anna decided to hantar Si kembar to private kindergarten. Dia masih tak jumpa pengasuh mereka berdua. walaupun baru 5 tahun, si kembar sudah pandai berdikari.
'haduihh lupa la pulak nak beli groceries, aku pergi beli la kejap, lagipun dekat je, si kembar pun dah pandai jaga diri, '
"Aisy dan Aisyah masuk dulu, mummy nak pergi beli groceries, jangan buka pintu untuk sembarangan orang okey, and if anything happen call me," Anna sempat berpesan.
"okay mummy!," balas si kembar
_______________________________Anna menuju ke lift dan menunggu lift tiba. yelah apartment 20 tingkat bukannya rendah. lagipun, Anna duduk di tingkat 13. ting! pintu lift terbuka dan Anna tertangkap susuk tubuh yang dikenali.
"awak?!" serentak bersuara dan saling point to each other.
'alamak, jangan cakap dia tinggal sini, bocor rahsia aku,'
Sempat mengelamun, Anna pun masuk ke dalam lift itu. Di dalam Lift itu hanya ada mereka berdua. disebabkan taknak awkward, Anna mula bicara.
"awak buat apa kat sini, jumpa kawan?"
"taklah, I lived here,"
"owh tinggal sini...."
Dan keadaan menjadi tegang sekali lagi. Yelah dari tingkat 13 to b1 bukan sebentar. kali ni Emir pula bersuara.
"awak nak pergi mana ni?"
"nak pergi supermarket, beli groceries,"
"that means awak tinggal sini jugak la, nampaknya kita akan selalu bertembung, why don't we pergi sekali, saya pun nak beli barang juga,"
"eh takpe takpe, saya pergi sendiri, susahkan awak je,"
"awak ni, baik awak susahkan saya daripada awak cemarkan Alam sekitar dengan......."
'haduihh, dia ni patut jadi pensyarah, banyak pulak falsafah dia, cakap bukan main lancar,'
"yelah yelah,"
_______________________________
Anna dan Emir ke supermarket yang sama. Entah kenapa, Mereka selalu terserempak di lorong yang berlainan. Akhirnya mereka menghala ke tempat yang sama sempat emir menegur sambil memilih barang.
"ni dah lebih 3 kali terjumpa, awak jodoh saya eh?"
"cehh, habis tu orang yang awak jumpa kat company awak hari-hari tu bukan ke,"
"diorang tu lain, think about it, blind date saya tak contact saya sampai sekarang and just now kita jumpa kat dalam lift tadi, coincidence?"
"itu masalah awak, jangan libatkan saya. although macam sama tapi tak semestinya orang sama,"
"jap,maknanya awak pun ada blind date la?"
"what answer do you expect? yes or no, ala lagipun bukan awak pun lelaki tu, kalau nak saya kenalkan pun boleh,"
"kenapa pulak nak kenalkan, dia tu kan lelaki,"
"hmm... mana tahu kut kut awak pun gay, yelah orang handsome biasanya gay,"
"first terima kasih puji handsome, second mana awak tahu dia tu gay, tak baik tau awak tuduh bagai, and third I'm not gay,"
"okay okay, awak ni banyak cakap la,"
"memang saya banyak cakap tapi saya tak cakap dengan perempuan sembarangan,"kata emir sebelum ke bahagian lain meninggalkan Anna
Anna terkedu disitu. Anna tolak trolinya, hairannya tidak bergerak, dia pun memandang depan. Dia kaku.
"Anna, we need to talk,"
THANKS FOR READING.✨
Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕
YOU ARE READING
Awak?!
Romance"kak, budak perempuan yang tadi selalu ke datang sini ?" "iye dik, kak ingat dia sebab dia selalu pakai pakaian yang ada warna skyblue. kak dan pekerja lain pun dah kenal dia," siapakah gerangan yang bertanya itu "heishh... mane pulak pergi Syu ni...