Setelah seminggu emir ke US. Anna bercadang untuk melawat her in-laws atas tujuan si twin. Alhamdulillah, Tengku Lydia dan Tuan Ariff tidak marah mahupun kecewa. Mereka memang sudah tahu yang itu adalah cucu mereka.
Namun mereka buat-buat tidak tahu. Anna memperkenalkan si kembar dengan gelaran anaknya.
"mama, ni Anna nak kenalkan anak Anna, aisyah dan aisy mari sini. Kenalkan diri,"
"Hyep! I'm Aisy, as Aisy Al-khayr, I'm the first son,"
"saya Aisyah Al-Khayr, the second daughter,"
"and we're twins!"
"patutla sama sangat, aunty ni mama daddy kamu, panggi nekma, tu tokdi,"
"Mama, sebenarnya 5 tahun lepas Anna dah-"
"shh! Khalish dah bagitau semua, kamu jangan risau. kami dah terima kamu,"
"lagipun,budak-budak tu biologically anak Khalish, so daddy tak kisah,"
'eh, Emir dah tahu? bila dia tahu? siap mengaku memang anak dia pulak tu,'
"tapi daddy, twins tu bukan anak Emir. Anna tak jumpa Emir kat Hotel tu 5 tahun lepas,"
"hmm.... nampaknya si Khalish tak bagitau lagi ni, takpelah. nanti kamu settle sendiri dengan dia,"
"Aisy, Aisyah meh sini, nekma nak jumpa,"
Si kembar berjalan ke arah Tengku Lydia dan Tuan Ariff. Anna ke bilik Emir untuk berehat. Otw ke bilik, sempat dia melihat gambar-gambar keluarga emir yang tergantung di dinding. Matanya tertumpu pada satu keping gambar.
'eh, kenapa budak ni nampak macam si kembar tu? ni emir ke?'
sempat mengelamun, Tengku Lydia datang menyapa.
"tu gambar Khalish masa dia umur lima tahun. comel kan? macam budak-budak tu,"
"ni emir? masa kecik comel je, dah besar kacak pulak. untung mama,"
"Anna, ni mama nak pesan. Kalau rasa tak senang hati atau marah dengan Emir. Jangan pendam atau cepat terjah je, berbincang baik-baik dengan dia,"
"jangan risau mama, Anna ni tak marah orang tanpa siasatan atau penjelasan dulu. Emm... mana bilik Emir?"
"meh ikut mama,"
Rumah Emir nampak lebih mewah berbanding rumah Anna. mungkin sebab family dia uruskan Exten Inc.? Tapi Anna tetap bersyukur. Bilik emir terletak di tingkat 3. rumahnya ada 5 tingkat.
Lift berhenti di tingkat 3. Tengku Lydia membawa Anna ke bilik Emir. sesampainya di bilik Emir. Anna kagum. interior design bilik itu memang nampak cantik.
'wah,memang nampak modern dan maskulin. Sesuai dengan dia,'
"bilik ni, Khalish design sendiri,"
"patutlah nampak macam style dia,"
"Anna,mama nak berterima kasih."
"hmm?"
"terima kasih sebab terima Emir, anak mama sorang tu, mama harap kamu berdua akan kekal. Kamu berehat la, apa-apa panggil nad, dia head maid kat sini,"
"okay mama. btw, kalau si kembar tu buat hal. marah je,"
Tengku Lydia senyum sebelum meninggalkan bilik Emir. Pintu bilik ditutup. Anna menanggalkan shawlnya dan menukar pakaiannya. Rumah keluarga emir dan apartment Anna memang jauh.
'mungkin sebab tu kot dia stay kat apartment?'
Selesai solat asar, Anna terlihat gambar di meja study emir.
"ni.. gambar aku?"
THANKS FOR READING.✨
Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕
YOU ARE READING
Awak?!
Romance"kak, budak perempuan yang tadi selalu ke datang sini ?" "iye dik, kak ingat dia sebab dia selalu pakai pakaian yang ada warna skyblue. kak dan pekerja lain pun dah kenal dia," siapakah gerangan yang bertanya itu "heishh... mane pulak pergi Syu ni...