ch34 : Time lapses 2

73 3 0
                                    

"mummy! mummy! I want this one!" aisy memunjuk kek di dalam cermin kaca itu.

"nak jugak! nak jugak!" aisyah memegang kaki Anna.

selepas Anna dapat tahu yang dirinya mengandung, dia asingkan diri dari familynya dan sambung study di Netherlands. kat Netherlands, coincidentally dia bertemu syu.

Syu mempelawa dia tinggal bersama memandangkan syu sudah beli sebuah rumah di kawasan itu. there, she gave birth to a pair of cute twins. Aisy Al-Khayr dan Aisyah Al-Khayr.

" satu-satu sayang. mummy akan belikan,"

Mereka bertiga pun ke meja, sambil menunggu kek yang dipesan sempat mereka berbual.

"mummy, kenapa kita cakap bahasa lain? aisy tak faham la apa diorang cakap,"

"ha'ah mummy, pastu kenapa aisyah nampak mummy je pakai tudung, orang lain tak pun?"

selepas 4 tahun, Anna decided untuk pindah ke korea. Netherlands dan Malaysia terlalu jauh. lagipun Anna perlu uruskan projek baru QE Holdings as a director di Malaysia.

Anna bernasib baik kerana rakannya, Na Eun belum bekerja,dia meminta tolong Na Eun jadi babysitter bergaji sepanjang Anna pulang ke Malaysia.

"Sekarang kita kat negara orang lain, sebab tu aisy tak faham. Second, tutup aurat tu wajib aisyah, nanti tak special la mummy kalau semua duk tengok,"

si kembar mengangguk tanda faham. walaupun baru berusia 5 tahun. si kembar sudah fasih berbahasa inggeris. mana taknya, sekolah yang mereka hadir hanya guna bahasa inggeris.

subjek bahasa melayu tidak diajar di sekolah namun Anna ambil inisiatif untuk ambil private tutor untuk mereka berdua. so they learn malay at home.

__________________________________

"eh kau datang sini nak jumpa client ke nak melencong?"

"elehh, kalau melencong pun kau pun dah tag along, so bukan salah aku sorang,"

"eh takde takde, ni kita dah sampai cafe tu, jom,"

Emir melihat jam di tanganya, masih ada 15 minit sebelum clientnya sampai. mereka mengambil tempat dimana mereka boleh nampak orang di luar.

"aku pergi order dulu, any preference?" tanya syah.

"something not too sweet, and hot espresso, thanks"

Syah berlalu pergi meninggalkan emir di meja itu. Disebabkan cafe itu terletak sedikit tinggi daripada tanah, Emir dapat melihat suasana penduduk korea.

lama melilau, kini matanya tertumpu pada seorang perempuan bertudung yang memimpin tangan sepasang kembar.

'is that her?!'

anak matanya masih melekat pada 3 orang tadi. Baru saja nak meneliti lagi, client Emir sudah sampai.

_______________________________

"mummy, do you have to go?" si kecil merengek sambil makan kek.

"sorry sayang,mummy kena kerja kalau tak macam mana nak beli kek ni semua,kan?"

"okay, tapi mummy jangan lupa kami kat sini,"

"mummy tak lupa la, kan aunty Na eun ada. flight mummy petang ni, sempat lagi kalau kita pergi shopping kejap,"

"yeay! I want toys"

"me too mummy! me too,"

"cepat habiskan, kita pergi mall,"

_________________________________

"so we've reached our agreement? please take care of us in future," mereka berjabat tangan.

Client Emir sudah keluar dari cafe itu. Emir melihat sekeliling.

"kau cari siapa? first love? haha,"syah cuba melawak

"ha'ah, tadi aku nampak dia,"

syah macam tak percaya apa yang Emir katakan. sudah lama emir tak bercakap tentang first love dia. kali terakhir pun sebelum dia take over jawatan CEO dari ayahnya.

THANKS FOR READING.✨

Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕

Awak?!Where stories live. Discover now