ch 41:Anniversary Party

69 3 0
                                    

"alamak alamak alamakkk, aku dah lewat, ni semua kes baju yang designer tu hantar, ada ke patut bagi baju macam tu, huhu nasib baik boleh adjust," bebel Anna sambil menaiki Audi putihnya.

Tengku Ariff dan yang lain sudah ke sana sejak jam 8 malam. Hanya tinggal Anna di rumah. Walaupun tema sudah ditetapkan, Baju Anna sudah ditempah mengikut saiznya. Cuma tak sempat di check dan di make over.

"majlis tu habis pukul 12 malam, sempat lagi ni," Anna mengerling jam yang menunjukkan pukul 9.30 malam.

Kereta Audinya diparkir di tempat awam. Baru saja enjin dimatikan, Ada kereta lain masuk disebelahnya. Mereka berdua keluar dan saling berpandangan.

"eh awak?" serentak berbunyi. Anna memerhati pakaian emir.

'royal blue? dia penganjur jugak ke? tapi mesti dia kenal aku?'

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

'royal blue? dia penganjur jugak ke? tapi mesti dia kenal aku?'

"jom masuk dalam, majlis dah lama start," Emir memecahkan kesunyian antara mereka. sambil berjalan mereka berbual.

"bukan tema malam ni pastel ke?kenapa awak pakai royal blue?" tanya Anna curiga.

"baru habis kerja, tak sempat nak tukar baju,"

Anna mengangguk perlahan. Emir melihat pakaian pakaian Anna. sempat dia mengomen.

 sempat dia mengomen

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

'cantik. nampak elegant dan sophisticated,'

"nak tegur orang tengok diri dulu, awak pun pakai royal blue, ape kes ni doktor Iman?"

"saya ni antara orang yang dekat dengan family pengasas tu, tu dapat pakai baju macam ni," Anna cipta Alasan.

Emir hanya mencebik. mereka berdua masuk ke dalam dewan itu. Emir ke kawasan business manakala Anna mencari seat yang disediakan untuk ahli penting QE Holdings.

'ha! dah jumpa, nampaknya semua dah pergi bersosial, huhu memang aku yang lambat, takpelah its not like aku nak cari connection pun, makan luhh,'

setelah 30 minit, Anna sudah kenyang. Bukan banyak pun dia makan tapi sejak berada di oversea, portion makanan Anna berkurang. Tak sempat makan + sibuk kerja katanya.

'ugh, kenyang sangat ni. baik aku jalan-jalan. Pergi luar pun cantik juga ni, kat tingkat 44 ni best tengok langit ,'

Anna bangun dan keluar dari kawasan itu. Baru sahaja melalui beberapa orang namanya diseru. Anna mencari suara itu dan matanya tertangkap pada susuk tubuh yang dikenali.

"Anna, come here," Tengku Ariff bersuara.

'alamakk, mati aku! patut ke aku pergi atau pura-pura nak ke tandas? tapi ayahanda dah pandang lama tu, ah! pergi jelah, rip me,'

____________________________

"I want you to meet Mr Khals, dia yang sponsored semua facilities di TS Hospital. Mr Khals, ni Anna, doktor kat hospital tu,"

'so Iman tu bukan nama dia, pandai dia tipu aku eh, '

"Khals, Emir Khalish," Emir memandang Anna. Anna elak pandang mata emir.

"Excuse me Mr Khals, saya ada hal. Anna take over," Tengku Ariff cepat berlalu pergi selepas dibisik oleh Rayyan.

"Thank you Mr Khals for your kindness, kami akan guna sebaiknya dan handle with care semua facilities tu," Anna membalas confident.

"you're welcome and I hope that orang yang akan handle those things seorang yang trustworthy and reliable, kalau boleh, yang ingat nama sendiri,"

'zass! aihh sindir aku nampak, takpe senyum je,'

THANKS FOR READING.✨

Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕

Awak?!Where stories live. Discover now