ch 12:Peluang

111 6 0
                                    

Anna masuk ke biliknya dan membaringkan badannya sambil tangan yang masih memegang surat-surat tadi.

" It's time to pick the right one," keluh Anna sendirian.

Anna meneliti surat-surat itu dan membuka salah satu surat. Hangkuk University. Anna tersenyum sendiri

' dreams come true huh? '

" Alhamdulillah," ucap Anna sambil mendakap surat itu.

___________

" Kak! Ice americano satu, usual place," kata Anna pada cashier itu.

" Ok dik, cantik baju, tak pernah sama style dia, tapi warna tu mesti ada kan,"

Anna hanya tersenyum dan berlalu ke meja yang berada di hujung cafe itu dan mengeluarkan sketch book nya.

Setelah tamat persekolah kemahiran Anna bertambah, profesional pianist,violinist and other instruments, sketching design baju and tudung and also landscape drawing, tapi satu je kekurangan dia, masak. yup she lack of that skills.

2 tahun dia habiskan masa untuk soft skill dan 1 tahun untuk language lesson. sekarang she can understand and write in 7 language tapi tak berani nak berkomunikasi. why? tak confident katanya takut orang tak faham

" Korea? memang nak pergi tapi mampu ke aku belajar sana, mesti susah," keluh Anna sendiri.

"here you go!"

"eh terkejut ui ui!" kata Anna kepada waiter itu. Waiter itu hanya tergelak kecil.

" Sorry sis, nanti takkan berlaku lagi,"

" hmm...,"

" Nama kak ni, Kak Anna eh?"tanya waiter itu.

' tua sangat ke aku ni, aku rasa sebaya je' ngomel Anna dalam hati.

" Ye, kenapa?"

"Tadi ad someone kirim ni," ujar waiter itu seterusnya menghulurkan sekuntum rose bewarna biru dan sekeping kad kecil.

'Beauty in blue' baca Anna pada kad kecil itu.

" eh jap! sape yg bagi ni?" tanya Anna pada waiter itu.

" entah, la. Tadi ad kat kaunter. Yang boleh tahu ni pun sebab ada card. setahu sy, kak je yg selalu dtg n pakai ad wrna biru,"

"okeyla, nanti kalau jumpa dia cakap terima kasih"

'rose biru...? tak pernah aku nampak, maybe ada meaning kot. balik ni aku search.'

Tanpa Anna sedari, seseorang sedang memerhatinya dari jauh.

*he smirk from afar

THANKS FOR READING.✨

Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕

Awak?!Where stories live. Discover now