"Mar, ni aku datang kali ni ada hajat,"
"Lydia kau ni, formal tiber jer, apadia?"
"anak aku berkenan kat anak kau, 3 minggu lagi dia nak hantar rombongan, kahwin terus,"
"eh kau ni biar betul, takkan. lepas jumpa nak kahwin terus? pasal anak aku tu.... dia ada-"
"shh, takpelah jangan buka aib dia, kalau benda buruk tu kita jangan ungkit. let bygone be bygone, tak gituh?"
"alhamdulillah syukur aku dapat besan macam kau. tapi betul ke taknak tunang dulu,"
"bahagian tunang tu si Khalish tu cakap dia nak settle sendiri lepas balik outstation, aku pun tak tahulah"
___________________________________
"Anna, will you marry me?" Emir hulur sejambang bunga rose merah dengan kotak cincin yang terbuka ditengah.
'dekat tempat public macam ni, kau gila emir, nak gurau pun agak-agakla'
Anna baru balik dari cafe dan ke kaunter depan untuk dapatnya information tentang penjaga patient. Baru saja dia nak balik ke biliknya, si Emir melutut gaya romeo kepada juliet ke arahnya.
"eh doktor, takkan nak biar dia tunggu lama tu, terima la,"
"accept him girl!"
"terima! terima! terima!"
Suasana di lobi hospital itu menjadi riuh dengan sorakan. Anna mula rasa terbeban. sempat dia mengelamun sebelum menjawab.
'haduihh, dia ni, hmm lagipun si kembar perlukan ayah, terima jelah, bukannya teruk pun, kalau si emir ni kenakan aku, memang siap la dia nanti,'
"yes... I do," Anna sambut jambangan bunga tu.
Sekali lagi lobi hospital itu bergema dengan suara, kali ini dengan tepukan. Selepas itu, Emir pergi dengan senyuman. sempat dia kenyitkan mata. dia gerakkan bibir tapi tak berbunyi. Anna faham.
'jumpa lagi awak'
________________________________
"ha! aunty Lydia cakap apa?!,"
"iye, takkan umi nak tipu pulak, 3 minggu lagi ready la, nanti kalau umi call angkat, nak prepare semua,"
"patutla anak dia datang propose tadi, nampak macam baru balik oversea pulak tu,"
"khalish?la..macam tu rupanya, tiga hari lepas Aunty Lydia ada cakap yang Khalish nak settle sendiri pasal tunang tu, kamu terima la?"
"iya la, malu umi, dia propose depan ramai orang, malu gilaa,"
"baguslah tu, nanti majlis tunang dan kahwin kita buat serentak, mesti ramai dah tahu,"
"ikut umi la, Anna kena pergi dulu ni. apa-apa call okey, assalamualaikum,"
"waalaikumussalam,"
'emir, emir,... kau terima lagi ke aku lepas dapat tahu pasal kembar tu,hmm... apapun aku kena bagitahu jugak,'
__________________________
'syahananisa ariff dan Tg. Syahananisa Tg. Ariff,..... maknanya dia orang yang sama...pftt... bodohnya aku tak perasan.... tapi kenapa dia tak cari aku kalau dia tahu dia mengandung? hmm, yang penting I caught you, sweetheart💕,'
"woi! kau mengelamun ape ni? baru balik US takkan dah sangkut pulak, playboy betul," kata syah menyakat
"😒, kau jaga mulut tu, nanti aku deduct salary kan,"
"macam-macam la, okeylah, ni information pasal colaboration dengan........"
THANKS FOR READING.✨
Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕
YOU ARE READING
Awak?!
Romance"kak, budak perempuan yang tadi selalu ke datang sini ?" "iye dik, kak ingat dia sebab dia selalu pakai pakaian yang ada warna skyblue. kak dan pekerja lain pun dah kenal dia," siapakah gerangan yang bertanya itu "heishh... mane pulak pergi Syu ni...