ch18 :Maserati Car Key

104 6 0
                                    

"mama, Khalish pergi dinner dengan mama lain kali la, ada hal sikit dengan syah ni,"

"hal apa pula tuh,"

'kunci kereta hilang, kalau la aku boleh cakap macam tuh🍃'

"adelah, mama pergi la dulu, nanti kirim salam dekat Aunty Marjan."

"yelah, jangan balik lambat tau,"

Emir menginggalkan Sharifah Lydia dan mendapatkan syah.

"acamne, kau jumpa tak?"

"tak weh, kau letak mane? takkan tak ingat kot,"

"aku letak dalam poket, tapi poket aku cetek,"

"tu lah kau, lain kali bawak beg eh,"

"eh sedap kau perli aku, nanti aku ada wife, aku letak la dalam beg dia,"

"😒😒 seriously Emir Khalish,"

Kedua-duanya ketawa tanpa disedari seseorang menghampiri mereka.

"eh Khals,Syah, korang buat apa kat sini,"

"Evan! lama tak jumpa, fluent pulak kau cakap melayu,"

"tu lah last time, masa aku dan khals cakap, kau tak faham sikit pon,"

"Yes, and I had and improvement, right?"

Emir dan Syah mengangguk tanda setuju. Mereka teruskan pencarian. Evan hanya menjadi pemerhati, tak faham apa yang berlaku. Akhirnya dia bersuara.

"Well, what are you two playing?"

"Khals lost his car key and he drag me in,"

Emir senyum dan angkat✌. Syah hanya menggeleng kerana dia dan kenal benar dengan sahabatnya sorang tu.

"maaf la, aku tak sengaja. Evan, kau tak jumpa ke kunci kereta aku? jenama maserati,"

"what a coincidence, aku pun guna maserati, yang aku punya adelah,"

Evan masukkan kedua tangannya ke dalam poket seluarnya. but he sense something. dia keluarkan kedua-dua tangannya.

'two car key?'

"khals I found yours,"

"eh, kau jumpa kat mana?"tanya Syah.

"ade dalam poket aku,"

"agak-agak la nak gurau pun, si Khals tu dah macam hilang anak, haha" sindir syah.

"memang aku hilang anak, anak kunci kereta," emir layan saja sindiran syah.

"evan, why mine in your pocket?"

"easy Khals, don't get mad at me, just now, a girl cakap dia terjumpa car key jenama maserati, I thought it was mine, I took it without a glance, besides aku takde pulak nampak kereta jenama sama masa masuk tadi,"

"owh....aku parked kereta aku dekat mama aku punya parking space. Tadi dia datang dengan driver, lagipun space tu agak tertutup,"

"so we're clear?" tanya syah.

evan dan emir mengangguk. Semasa ke luar dari butik itu, mereka bertiga berbual-bual. kebetulan si evan ni kaki gossip

"weh, korang tahu tak, QE Holdings ada anak perempuan?"

"kau ni, cuti-cuti ni nak gossip lagi," perli Emir.

"tulah, aku rasa khabar angin je tuh,"

"betullah, girl yang aku cakap pasal car key tadi. Dia la, nama dia, syahananisa tak silap,"

Emir dan Syah saling berpandangan. Dah lama tak dengar nama itu.

THANKS FOR READING.✨

Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕

Awak?!Where stories live. Discover now