"Khalish, daddy tahu yang kamu tak minat dalam syarikat nih, tapi kamu sorang je pewaris daddy,"
"Bukan Khalish tak nak daddy, tapi Khalish belum sedia. Lagipun Khalish masih muda lagi, belum 30 pun daddy besides, khalish nak habiskan study dulu,"
"okey kalau tu alasan Khalish, daddy tak bantah. How about this, learn little by little about the company"
"second choice?" emir memandang Tuan Ar-Razak dengan penuh harapan.
"learn it now."
"okey,okey, khalish faham DADDY"
"macam tu la anak Daddy, kena ugut baru terima gamaknya,"
emir menapak keluar dari ruang tamu ke swimming pool depan rumahnya. Kemudian dia duduk di salah satu kerusi panjang dan mengeluarkan handphonenya.
Keluhan besar lepaskan.'I'm just 21 and I want to enjoy my life!'
______________________________
it's been 3 years already. File2 yang dijanjikan penuh dimeja emir.
'tu lah kau emir, taknak take over awal2, ni kena catch up dengan assignment semua, boleh pecah kepala aku'
pada mulanya dia merungut tapi lama kelamaan dia faham. Kenapa di perlu ambil tahu. syarikat milik Tuan Ar-Raza adalah turun temurun dari keturunan sebelah daddynya
oleh kerana datuk emir hanya mempunyai 2 orang anak lelaki. Tuan Ar-Raza' dan Tuan El-Radzemi diberi tugasan bagi menguruskan 2 cawangan company mereka.
mereka perlu pastikan syarikat mereka berjalan lancar dan memilih pewaris yang berkaliber bagi menggantikan mereka. setelah itu, sesiapa yang berjaya naikkan profit akan ambil jawatan chairman daripada datuk emir.
thus that's why, Emir perlu bersaing dengan sepupunya, Izryn. emir mengomel dalam hatinya.
'penting sangat ke kuasa dan harta. haduihh!'
perlahan dia meneliti satu persatu file company daddynya itu dan pada masa yang sama cuba menyiapkan assignment yang diberikan.
emir bernasib baik boleh skip tahun. which dia attend university tu untuk 7 years sahaja and graduate. Lepas graduate, automatik take over company ayahnya.
tiga tahun di Harvard university menjadikan Emir matang. why United States, tu pilihannya sendiri.
sejak dulu lagi Emir seorang yang tinggi namun sekarang tingginya sama dengan artist kpop, 185cm. potongan badan ala model. Memang nampak penuh karisma sama macam Tuan Ar-Raza' sewaktu muda.
Namun begitu, dia masih lagi seorang yang introvert. pendiam tapi banyak ilmu dan idea.
"Hello syah, kau jadi tak datang rumah aku, ke kau nak aku lepak sana?"
"wait wait Khals, aku ada hal ni, lagi 30 minit aku sampai,"
"ye laa, Melayu kan,"
"kau pun melayu jugak, sedar sikit,"
emir meletakkan phonenya dan berlalu ke dapur untuk menghilangkan haus tekak. Dalam pada itu Tengku Lidya nampak mundar-mandir di bahagian island table. Emir yang baru nak teguk air terhenti.
"Khalish, mama nak mintak tolong boleh? "
"Kalau khalish boleh tolong, khalish tolong, ape mama? "
"hari ni, mama ada buat fashion show kat butik mama, tapi one of my runaway model suddenly tak boleh hadir, takde backup, mama tahu kamu sibuk tapi tolongla mama, ye khalish anak mama sayang💕"
"boleh, Khalish pun tengah stress nih. Btw, bawak syah boleh?"
"Boleh je, mama dah anggap syah tu macam family kita dah. Lagipun kamu berdua dah lama kenal. Kalau macam tu, pukul 8 malam nih, "
"kat butik mama kan?"
"ye khalish,"
THANKS FOR READING.✨
Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕
YOU ARE READING
Awak?!
Romance"kak, budak perempuan yang tadi selalu ke datang sini ?" "iye dik, kak ingat dia sebab dia selalu pakai pakaian yang ada warna skyblue. kak dan pekerja lain pun dah kenal dia," siapakah gerangan yang bertanya itu "heishh... mane pulak pergi Syu ni...