ch 46:reject

72 4 1
                                    

Anna tak dapat hadirkan diri untuk temu janji yang Sharifah Marjan aturkan. nasib baik dia sudah dapat nombor lelaki itu. sempat dia inform lelaki itu.

Sebenarnya dia ke shanghai kerana ibubapa Er Xi mempelawanya selepas dapat tahu yang Anna yang bantu Er Xi. Bukan Er Xi yang beritahu tapi Ibubapanya yang dapat tahu.

Anna sudah settlekan semua dan dia mintak 2 days cuti. pendeknya? taklah bagi Anna tu pun dah cukup.

'lagipun bukan nak pergi melancong pun. boleh aku tanya pasal herba medicine yang aku study tu.'

"Nǐ hǎo, wǒ jiào hā nà," hanya senyum memperkenalkan dirinya.

Ibu bapa Er Xi nampak terkejut. Mereka tak sangka perempuan bertudung gunakan mandarin untuk bercakap. kemudian mereka terus berbual-bual.

________________________________

"eh awal masuk office, kata pukul 12, ni baru pukul 9, ape cer ngan blind date kau?"

"dia reject aku,"

"seriusla, kenapa pulak?"

"sebab dia cakap aku gay, dan partner aku secretary sendiri,"

"aku rasa dah cukuplah semua ni khals, kalau tak. sampai tua kau tak kahwin. aku nak resign,"

"whoa, whoa, whoooa. chill la, aku gurau je. dia cakap kat aku dia tak dapat datang, kena outstation,"

"hmph.. dah la, cepat sign ni, aku nak hantar kat HR department pulak,"

"yelah, yelah,"

_________________________________

"so that's it? thats all the recipe,"

"correct, but don't put too much or else it'll be poison, and bring harm to the drinker,"

"wow, I thought only overdose drugs can be harm. anyway, thank you madam lu. I'll try to make it,"

"you are welcome. if you have other question, feel free to ask,"

"hana, how long you're planning to stay? you can stay at our house, we have many available room."

"it's okay mr lu, but I could use your help. after all, I need to rest. my flight is tonight,"

"sure, sure, Er Xi show her the room,"

"okey papa,"

*conversation dalam bahasa mandarin. aku malas nak tulis nampak semak.

____________________________________

selepas makan malam, Er Xi menghantar Anna ke shanghai Hongqiao international airport. Anna sedang menunggu di kerusi di kawasan itu. tiba-tiba ada yang menegurnya.

'Hmm.... masih ada 5 minit sebelum flight depart.'

"Anna?" Anna menjenguk kepala ke arah suara itu. immediately, her face turn pale.

"sorry but, you got the wrong person"

"Anna, I know its you. look, saya minta maaf pasal malam tu, Izryn-"

"apa awak cakap ni, I don't understand, sorry but I gotta go,"

'Evan! kenapa kau muncul lagi depan aku. after all that you've done to me, tak cukup lagi ke? maaf tapi kali ni memang aku takkan terpedaya lagi, balasan tu biar Allah yang tentukan. yang penting, aku takkan percaya kau,'

THANKS FOR READING.✨

Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕

Awak?!Where stories live. Discover now