Seperti yang dijanjikan dengan Syu, Anna pergi shopping. Nasib baik jalan tak jammed, kalau tak diorang shopping pukul 12. Tapi Anna sampai dulu. Syu terkedek-kedek berjalan sebab akward sorang je jalan.
' aku perati je kau Syu....'
Apabila nampak Anna, uishhh! Model catwalk pun kalah. Biaselah pabila dengan best friend, kau akan jadi extra.
" Aku ingatkan model mane terlepas pergi shopping complex,"sindir Anna.
"Elehh.. menganjing je kerja kau eh. Aku tak confident sangat tapi lepas nampak kau, memang 180° bertukar." mereka berdua ketawa sambil berjalan untuk masuk ke MC Vogue.
......................................................................
Pada hari, masa dan lokasi yang sama, Riesya ke mall juga. Wow! cara dia dress up tak ubah macam artist, show off sangat. Member sebelah ape kurangnya. Instafemes la katakan.
" Riesya baju kat kedai tu cantiklah, jom masuk," tunjuk Aysar ke arah sebuah kedai yang mana telah dimasuki Anna dan Syu. Mereka pun memasuki kedai itu dan mula memilih baju.
"Aysar, semua baju ni I dah ada kat rumah. Plus, semua baju ni tak menarik hati I,"
" Alahhh, you ni, kalau you tak nak beli tolong pilihkan untuk I. Jap, bukan you ada event ke beberapa hari lagi?"
" Baju I yang berlambak dalam wardrobe pun tak terguna. Takpela, I beli ape yang cantik tu pun kalu ada la..,"
Riesya menoleh ke belakang 'aik dah hilang? Weird'
"Riesya! you rasa baju ni cantik tak dengan I?" sergah Aysar.
" Ish, you ni buat I terkejut je tau. Bolehla tapi kalau I pakai lagi cantik,"ketawa seorang diri.
Aysar tidak mempedulikannya dan pergi ke bahagian lain untuk pilih trousers
......................................................................
15 minit memilih, Syu mula bosan,
" Anna, jom la pergi tempat lain, Aku bosan, baju kat sini pun 'agak-la-mahal',"" Mahal? bukan kau ke yang selalu beli pakaian kat sini? Pehal tetibe 'agak-la-mahal' tu," sindir Anna.
" Aku nak try kedai lain pulak, Choice ke, Uniqlo ke, Fabindia ke, ni asyik MC Vogue je,"
"Ok la jap, bagi aku 10 minit nak cari dress. Kau tengok-tengok la dulu,aku nak pergi belakang,"Anna berjalan ke bahagian dress kat belakang.
"Wehh kalau lebih 10 minit,aku bla and klau nak cari aku, aku ada kat kedai floor ni je,"
Biasalah kalau perempuan pilih baju 30 minit berlalu pun tak perasan. Syu pun keluar drpd kedai itu dan meninggalkan Anna sendirian.
' Hmm.. Semua plain je. Ke aku nak suruh umi tempah dress untuk aku? eh tak boleh! aku dah janji dengan Syu nak beli dress kat mall ni' monolog Anna sendirian.
'cantiknya dress ni!!' serentak dress itu ditarik.
" Excuse me, boleh tak lepaskan dress I?"
" Dress kau? Aku dulu yang datang. Kau la yang lepas,"
" Eh perempuan! I cakap dress I, dress I la! You ape hal! BTW, I rasa you tak mampu nak afford pun. So you better leave this place,"
' sedap pulak dia kutuk aku, setakat dress rm700 ni lekat celah gigi la!!' bisik hati Anna dgn mmbaranya.
"ok fine, kita bid harga paling tinggi win.. Let's start with rm800,"
"rm800? please la, rm1000!'
"ok then, rm1500,"
"rm1800!"
"rm2000,"
"Save your money cause this is my last bet rm2500," kata Riesya dengan angkuhnya.
" awh.. how considerate of you but I'll buy it with rm3000,"
sebaik saja mendengar rm3000,Riesya terkejut tapi dia try to cover it.
" Ambik la you nak ambik dress buruk ni. So low class, huh!"ejek Riesya pada Anna
Anna tidak menghiraukannya dan terus ke kaunter untuk membayar dress itu, tak tenang jiwa berada di kawasan itu.
THANKS FOR READING✨
Don't forget to comment and vote
Lots of love. Have a great day💕
YOU ARE READING
Awak?!
Romance"kak, budak perempuan yang tadi selalu ke datang sini ?" "iye dik, kak ingat dia sebab dia selalu pakai pakaian yang ada warna skyblue. kak dan pekerja lain pun dah kenal dia," siapakah gerangan yang bertanya itu "heishh... mane pulak pergi Syu ni...