Tiga minggu sudah berlalu since that night. Emir masih tidak jumpa apa-apa petunjuk. Hairannya, CCTV footage pada malam itu telah dipadam. Begitu juga di laluan yang Emir gunakan.
Emir ingatkan kes itu sudah berlalu begitu sahaja. namun baru berberapa hari lepas, gempar tentang scandal emir pada malam itu. source nya? tiada siapa yang tahu.
yang ada cuma gambar Emir meninggalkan hotel itu. Emir tidak menghiraukannya kerana gambar itu tidak membuktikan apa-apa.
Emir yang sedang menyemak dokumen di biliknya diseru oleh Tuan Ar-Raza ke biliknya.
________________________________
"what happen! harga stock kita dah jatuh,"
"Tuan Raza' I can explain,"
"nak explain apa lagi, dah keluar news !" pap! surat khabar dihempap di bahagian meja hadapan Emir
Emir meneliti isi kandungan itu dan gambar, dia tersenyum.
"it's fake, benda bertulis bukan boleh percaya sangat. Macam ni Tuan Raza', why don't we adakan conference, saya akan explain everything,"
"like they'll believe your words, macam kamu kata pasal benda bertulis. it's also applied atas kata-kata,"
"then give me time, saya akan cari semua bahan bukti dan siapa dalangnya,"
"Two weeks, kita tak boleh tangguh lama-lama, our company stock price is dropping,"
"okay, but one week is enough,"
"are you sure?"
Emir mengangguk, sebenarnya dia sudah ada syakkan seseorang. cuma perlu further investigation. Tuan Ar-Raza nampak tidak percaya, namun dia lebih suka mecabar anaknya.
"fine then, kalau kamu nak minta lebih masa nanti tak akan dilayan. after all we're businessman and-"Belum sempat ayat itu dihabiskan, Emir memotong.
"Our time is limited. I get it Tuan Raza'"
Ayat itu sering kali Emir dengar setiap kali bersama Tuan Ar-Raza'. Sehingga kini, ayat itu pula yang selalu digunakan oleh Emir.
Emir menapak ke office room dia. sesampainya di bilik, dia mencari nombor syah dah memesejnya.
_______________________________
"so, kau nak cakap yang Izryn tu framed kau? Biar betul khals, ni bukan drama korea la," Syah yang sedang duduk atas sofa dalam bilik Emir pandang emir.
"the more aku fikir, dia je yang berkemungkinan framed aku,"
"what makes you think so? kau tak boleh main hentam je, ni libatkan reputasi dan banyak benda,"
"okay-okay. First clue, Jason cakap kat aku yang Izryn sendiri tawarkan diri nak pujuk aku. Second, Izryn suruh aku bagitau dia jadi ke tak, tapi dia tak carpool dengan aku. Third, aku yang suruh dia ambil bilik untuk aku,"
"wow! kau kata kau tak ingat, ni ape?"
"tahla, memori lain aku ingat tapi memori lepas aku passed out tu memang kosong. eh kau ni, letih aku bahas kau tak layan pun!"
Emir yang sedang berbolak-balik depan syah gaya detektif berhenti dan menyilang tanganya memandang syah.
"khals tenang la, kau ada seminggu kot, dahla habis kerja awal, cis. lagipun takkan la kau nak rosakkan hubungan korang, bukan aku nak menyemak tapi kau tengokla daddy kau dan uncle Radzemi tu,"
"hmm.... memang aku tak nafikan yang setiap kali bertembung ada je yang nak sakat... tapi firasat aku rasakan dia,"
"okay-okay khals, kita cari bukti dulu baru kita jumped to conclusions,"
"thanks bro,"
THANKS FOR READING.✨
Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕
YOU ARE READING
Awak?!
Romance"kak, budak perempuan yang tadi selalu ke datang sini ?" "iye dik, kak ingat dia sebab dia selalu pakai pakaian yang ada warna skyblue. kak dan pekerja lain pun dah kenal dia," siapakah gerangan yang bertanya itu "heishh... mane pulak pergi Syu ni...