ch24 :throwback 2

75 5 0
                                    

"kak, budak perempuan yang tadi, selalu ke datang sini ?"

"iye dik, kak ingat dia sebab dia selalu pakai pakaian yang ada warna skyblue. kak dan pekerja lain pun dah kenal dia,"

"isn't she pretty?"

"Young people nowadays, nah Irish Latte Coffee kamu."

"thanks,"

walaupun tak sama macam Irish coffee, dia sudah biasakan diri.

walaupun tak sama macam Irish coffee, dia sudah biasakan diri

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

*lain tau Irish Coffee dan Irish Latte Coffee

____________________________

The next meeting, rose biru diberi tapi tak sempat menyapa si dia, telefon berbunyi.

"Come back here this instance!" suara garau dibalik iphonenya.

"alright, alright. I get it,"

Irish Latte Coffee tadi dihabiskan dengan laju. Setelah keluar dari cafe itu, dia terus ke airport.

_____________________________

"I thought abandoning you there will help you. but you cause me another trouble,"

"Father, I did reflect on myself. I admit my flaws,"

"I don't think hanging out with those girls called 'reflecting self', you're my only son. what can I do to make you obey me?"

"pftt! now you want me to obey you? fine then, but in one conditions, you don't have right to interfere my relationship,"

Evan melangkah laju keluar dari rumah agam itu yang sama saiznya dengan whitehouse. As the crown prince, evan masih tak sedar akan tanggungjawab yang bakal dipikulnya. baginya, YOLO sebab tu kena enjoy. and YOLO stand for.

'You Only Live Once'

'two years! dia tinggalkan aku kat malaysia, dah la panas, semua tak boleh'

kalau kat canada, evan selalu minum wine yang mahal dan pergi clubbing. tapi Kat malaysia memang tiada wine atau arak malah, zouk club tu pun dia dilarang masuk.

Nasib Izryn drinking bros dia tinggal di malaysia. sempat juga dia merasa Carlsberg. tu pun hanya di rumah Izryn sahaja. Kalau di rumah evan, bodyguard atau butler yang ada akan report segala tindak tanduk evan kepada ayahnya.

_______________________________

"nampaknya tak jadi jugak scandal yang you sebar tu,"

"scandal tak scandal I tak kisah, sekarang ni kenapa I tak boleh buka ig I!"

"as the saying, what goes around comes around,haha😏,"

"you ni tak membantu la Daniel! letih tau I kumpul fans tu dahlah nak reach 500k followers dah,"

"ape susah buat la account baru,"

"eh you ni! ada banyak lagi yang I tak review, lagipun I mana ingat semua yang dm I,"

"nak jadi public figure sangat, lain kali, buat 2 account. safe and sound. Dah la, I nak balik, ikan I kat rumah tunggu,"

Setelah itu, Daniel meninggalkan Riesya di cafe itu. Riesya masih lagi terkebil-kebil di situ.

_______________________________

"oh macam tu, nak kena jugak minah tu dengan Anna. Nasib baik Ian dah handle case tu, takdela parah sangat. btw, ape jadi dengan dia?"

"alaa, benda tak rumit pun kan? Ian biarkan dia,"

"what?! nonono cannot do that!"

"habistu ape, Anna nak hack account Ig dia?hahaha😂,"

"boleh jugak tu,"

"wait what? sejak bila jadi hacker ni,"

"ingat Anna stay kat rumah goyang kaki je ke? besides pubg, kena la asah sikit skill komputer tu,"

"okey, sekarang Ian takut dengan Anna, I warned you, jangan hack mana-mana account Ian kalau tak..... kena la nanti!"

"ish Ian ni, Anna tak guna skill ni untuk kenakan orang la, I still respect other's privacy, kalau kes minah ni maaf, I cannot tolerate. Muahhahah!"

'eihh, tak sangka adik aku macam ni, naya aku nanti!'

Rayyan bangun dari sofa jari dan keluar dari arcades room tu, sempat lagi dia berpesan.

"nanti bagi schedule Anna kat Ian petang ni jugak,"

Anna hanya mengangkat👌 kemudian meneruskan misinya.

THANKS FOR READING.✨

Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕

Awak?!Where stories live. Discover now