ch25 : time lapse 1

84 5 0
                                    

"so, how's korea? dapat tak jumpa kpop group yang kamu minat tu?"

"ala ayahanda ni. orang pegi sana nak study la bukan nak hanyut tah kemana,"

"ye lah tuh, habistu poster gambar plus album plus light stick bagai tu ape?" perli Ian.

Anna memang stan BTS sejak sekolah menengah lagi, lepas pergi korea baru dapat beli semua. kata Anna, order online tak syok kena pilih sendiri baru ada gempak plus dengan kualiti.

tapi sejak mula study medic, minat tu semakin pudar dan dia lebih tumpukan kepada bidang itu lagi.

"tu, ape orang kata. impian yang terbengkalai😂,"

"umi cakap awal-awal, umi tak nak menantu yang reti menari dan menyanyi je,"

"ish, kesitu pulak umi ni. cakap kat Ian la, umur Ian dah lebih 30 tapi umi tak terima lagi menantu,"

'eh eh budak. baru lebih setahun, rasakan!'

Rayyan menjeling tajam Anna yang sedang makan di sebelahnya. Kaki dia dia bawah meja sengaja memijak kaki Anna. Anna tersentak lalu dia pijak balik. Tiba-tiba Sharifah Marjan menyampuk.

"Kalau rasa nak kena kemas taman umi teruskanlah pijak memijak tu,"

Anna dan Rayyan pun berhenti. Mereka buat-buat tak tahu. Tengku Ariff bersuara.

"betul juga tu, ayahanda dah tak sabar nak timang cucu, kan sayang?" Tengku Ariff senyum sambil memandang Sharifah Marjan.

"umi pun nak jugalah merasa jadi nenek tu tapi nak buat macam mana, jodoh tak sampai lagi,"

"Hmm, mesti flight dia delay kan sebab tu tak sampai lagi, banyakkanlah bersabar wahai abangku," Anna tepuk perlahan bahu Rayyan.

"ye lah, kita kan kena banyak bersabar," Rayyan senyum kepada Anna lalu memijak kuat kaki Anna.

Anna tersentak sehingga kepala lututnya terhantuk pada meja makan menyebabkan Sharifah Marjan bersuara.

"Okay then, for 3 days, Anna dan Ian kena jaga taman umi, tak boleh guna pekebun,"

"maaf umi, Ian busy lagi ni dengan projek baru, kan ayahanda. suruh je Anna tu, dia kan tengah cuti sem ni,"
Rayyan memberi isyarat kepada Tengku Ariff.

"banyak alasan kamu, sengaja nak mengelak kan,"

"sayang, Ian kena bantu saya siapkan projek baru tu, kesian kat dia,"

"okelah, so Anna 3 days,"

"wait what? Iaannn!"

"tadi kan siapa jugak yang cakap kita kena banyak bersabar, betul tak ayahanda?"

Tengku Ariff senyum melihat telatah mereka berdua. Mereka sekeluarga teruskan makan malam. Si kembar, Insyirah dan Isyraf tiada di situ kerana bukan minggu pelajar pulang. mereka sekarang sudah 17 tahun.

_______________________________

Walaupun sudah lama di korea, Anna tidak pernah tinggalkan joggingnya. Tambahan lagi, selain taekwondo, dia kini sudah mahir dalam judo dan hapkido.

'lepas jogging ni aku nak kemas taman tu, haduihh, dah la besar tak boleh guna pekerja pulak tu,' bebel Anna dalam hatinya sambil mengikat sport shoesnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

'lepas jogging ni aku nak kemas taman tu, haduihh, dah la besar tak boleh guna pekerja pulak tu,' bebel Anna dalam hatinya sambil mengikat sport shoesnya.

*maaf, aku memang suka letak gambar😂. btw, baju Anna tu tak ketat pun, sebab dia suka pakai oversize.

THANKS FOR READING.✨

Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕

Awak?!Where stories live. Discover now