ch 45:Blind dates

73 3 0
                                    

"boleh je. apartment tu okay, ayahanda dah check. lagipun lagi dekat dengan TS Hospital,"

"Thank you ayahanda! umi?"

"boleh nak pindah keluar tapi dengan satu syarat,"

"umi ni, ye lah, apa dia,"

"pergi blind date yang umi aturkan, dengan anak aunty Lydia,"

"sejak bila pulak pandai aturkan blind date ni. jap, bukan anak aunty Lydia tu gay? hiii tak nak la," Anna menyilang tangan buat tanda pangkah.

"ish kamu ni, tu gossip je, lagipun kamu tu single lagi, belum cuba belum tahu,"

"ye lah, tapi kira approved la permintaan Anna ni?" Tengku Ariff dan Sharifah Marjan mengangguk.

'pasal si twin settled. now pasal anak aunty Lydia pulak. huhu lagipun aku kena cari ayah untuk si kembar bak kata Na Eun, '

_________________________________

Sudah seminggu sejak pertemuan antara Emir dan Anna. Emir cuba untuk lupakan tapi tak dapat. Tambahan lagi, mimpi tentang kejadian 5 tahun lepas kembali berputar.

'Allah nak suruh aku cari perempuan malam tu kot, sebab tu aku sering dapat mimpi ni,'

"tapi aku tak nampak la muka dia, macam mana nak cari?" Emir baru pulang kerja masuk ke dapur mencari segelas air.

"nak cari siapa pulak tu, khalish," Tengku Lydia muncul tiba-tiba.

"eh mama, terkejut Khalish, kenapa tak tidur lagi?" Emir cuba mengelak soalan tu.

"mengelak. takpelah, ni mama dah aturkan jumpa anak kawan mama, kali ni anak aunty Marjan,"

"mama, kan Khalish dah cakap." Emir meletakkan gelas dan memandang Tengku Lydia

"Khalish please, I promise this would be the last one, boleh la Khalish sayang?"

"hmm...jap, bukan aunty Marjan ada anak lelaki ke? mama I'm not gay,haa.." keluh emir.

"kamu ni,kesitu pulak, bukan dengan anak lelaki dia la. anak perempuan dia study kat oversea, tu yang kamu tak kenal tu, mama pun tak nak la anak mama gay,"

"ye lah,tapi promise this would be the last,"

Tengku Lydia mengangguk. Dia kemudian meninggalkan Emir di dapur. Emir masuk ke biliknya dan mendirikan solat hajat.

"Ya Allah, aku tahu dosa ku ni sangat berat............. Izinkan aku untuk perbetulkan apa yang aku sudah buat. Jika perempuan malam itu jodoh ku maka pertemukanlah kami, sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik perancang....... amin ya rabbal alamin"

selesai solat dia baring atas katil. sempat dia mengelamun.

'anak perempuan aunty Marjan? tak pernah aku tahu pun, well aku kan tak mind business orang lain,huhu'

_________________________________

"anak aunty Marjan tu lawa, mama dah tengok gambar dia, lagipun dia tu doktor, untung kalau kamu dapat dia, tak perlu risau pasal kesihatan,"

"mama, kesihatan dan rezeki semua ni Allah yang bagi bukan manusia,"

"eh kamu ni, macam pak ustaz pulak,"

"yelah dah 30 tahun hidup kena la jadi ustaz kadang-kadang,"

"pandailah. pergi tu jangan tak pergi. nah, ni number fon dia," Tengku Lydia memberikan sekeping kertas.

"kalau kamu tak dapat hadir ke ape, mesej dia, dia pun dah dapat number kamu, ye lah, doktor pun macam businessman jugak, unpredictable,"

THANKS FOR READING.✨

Don't forget to comment and vote.Lots of love. Have a great day. 💕

Awak?!Where stories live. Discover now