Sebulan telah berlalu, namun hati Anna masih lagi gelisah akibat kejadian semak itu.
"Anna, next week kan minggu balik. Jom shopping!" kata Syu sambil melipat pakaiannya yang telah kering.
"Boleh gakk, lagipun Gala Night dah nak dekat. Aku nak cari dress dan mask. Nanti shopping tu janganlah boros sangat, tahulah diri tu anak Dato',"
"Elehh.. Kau pun same. Nampak macam ordinary tapi bila shopping.. perghh, 3 dress kat Leeyanarahman Collection tu kau rembat,"
Anna melabuhkan punggungnya di sebelah Syu setelah berjaya mengemaskan lockernya. Al-maklumlah time minggu tak balik baru nak kemas. Eeeiiiiihh, dasar budak pemalas.
"Syu, trust me. I'm just an ordinary person.............like you!hahaha,"
"Pepandai je kau eh, takpe aku tak kisah janji kau tak stab my back or mengata belakang aku. Aku paling anti dengan manusia cengginih," kata Syu sambil melepaskan geram pada towelnya.
"Kau ni, nasib baik towel tu tak boleh cakap, kalau tak mesti dia cakap 'Tuan aku ni garang macam singa',"
Mereka berdua ketawa terbahak-bahak. Seseorang mengetuk pintu dorm mereka dan memaklumkan ingin berjumpa Anna. Sekeping kertas bewarna merah diserahkan kepada Anna oleh dormmatenya.
'I'm watching you, Syahananisa!' baca Anna dalam hatinya.
Dia memandang pintu dorm mereka dan menghampiri untuk mengintai penghantarnya namun tiada. Semasa Anna menghampiri Syu, Syu terlihat kertas merah itu.
"Anna. kertas ape tu wei? From secret admire eh..."
"Takla, lambat lagi aku nak ada tu. Sebenarnya aku nak bagitau kau something, since kau sorang je yang aku boleh trust dan trustkan aku,"
"Ape? Kau dah ada boyfriend?" kata Syu sambil menunjuk-nunjuk pada Anna.
"Ish, kau nih, kesitu pulak dia pergi,"balas Anna sambil mencubit peha kanan Syu.
"Auch! okeyh...okeyh... Ape cerita, cer citer skett,"
Anna menceritakan tentang perkara yang terjadi kepadanya tanpa teragak-agak, dia juga menunjukkan kertas merah yang diperolehnya semenjak beberapa hari lalu. Syu mendengar dengan penuh teliti, dia teringat suatu kejadian.
" Bila kau cakap macam tu. Aku rasa ada betulnya, sebab pernah time aku tertinggal barang kat kelas. Then aku nampak ada sorang laki yang pakai all black tengah selongkar laci kau. Aku malas nak check sebab kau kan tahu aku penakut," terang Syu pada Anna
" Kau ingat tak kejadian semak . Yang aku nampak ada cahaya tu?"
" Yang mane eh? Aku tak ingatla,"
" Ish, kacaulah.....Takpela. Kalau ada lagi kita report warden,"
......................................................................
Kereta Honda Civic masuk ke kediaman yang agak luas dan cantik rekabentuknya. Setelah sampai ke tempat parkir, 'cik muda' sedang menunggu.
" Cik muda, ini maklumat yang dapat saya kumpul," sampul putih diserahnya
" ni je ke yang you dapat kumpulkan! I report papa yang you tak buat kerja,"
" Maafkan saya, saya hampir tertangkap dengan mereka. Tapi saya masih rasa bukan dia yang cik tengok dalam gambar tu. Segala yang dia buat adalah biasa dan tiada barangan expensive pun,"
" Tak, I masih sure yang dia yang ada dalam gambar bersama pewaris QE Holding. I nak tahu ape hubungan diorang. If dia normal girl why pewaris tu ambik gambar dengan dia. dah la caption heart shape." terang 'cik muda'.
THANKS FOR READING✨
Don't forget to comment and vote. Lot's of love. Have a great day.
💞💞💞
YOU ARE READING
Awak?!
Romance"kak, budak perempuan yang tadi selalu ke datang sini ?" "iye dik, kak ingat dia sebab dia selalu pakai pakaian yang ada warna skyblue. kak dan pekerja lain pun dah kenal dia," siapakah gerangan yang bertanya itu "heishh... mane pulak pergi Syu ni...