ch4 :Instafamous

149 7 0
                                    

Fariesya Izyan a.k.a. Riesya berada dalam biliknya dan sedang melakukan rutin hariannya iaitu review gift. Instafame la nak buat macam mane, baru ramai support. Mummynya menjemput tetamu ke rumah mereka tapi Riesya masih berada di bilik. Mummy pun menyuruh housemaid memanggil Riesya untuk turun. Malas nak biadap Riesya turun dan menuju ke ruang tamu.

"Riesya come here! Mari mummy nak kenalkan dengan someone,"

" Yes mummy, Riesya busy nih,"

" Kenalkan ni kawan mummy, Madam Anis.. tu anak dia Daniel. He's a year older than you,"

Riesya bersalaman dengan Madam Anis dan senyum sinis pada Daniel. Daniel mendekati Riesya dan menegurnya.

" Please to meet you, I'm Daniel," senyum cuba memikat.

'erhh... gelinya!' monolog Riesya.

" Nice meeting you too, I'm Fariesya. Call me Riesya," katanya sambil meletakkan tangan kanan ke bahu kiri dan tunduk sedikit.

" Daniel dan Riesya bolehla berkenalan. Mane tahu ade rezeki jadi besan," ketawa Madam Anis dan mummy.

"Riesya, show Daniel around. Mummy dan Madam Anis nak berbual," kata Mummy.

Riesya hanya mengangguk dan mengatur langkah. Daniel laju mengejar langkah Riesya sambil memasukkan tangannya ke dalam poket jeansnya.

......................................................................

"You nak pergi mane laju-laju ni. Chill la, letih kaki I nak kejar you,"

" You ni tak reti nak berterima kasih ke. Kalau ikutkan, I nak je suruh housemaid yang bawak you round rumah ni," bentak Riesya.

Daniel memberhentikan langkahnya dan berkata, " I ada dengar you minat dengan sekolah I, Chempaka High School,"

Riesya tidak menghiraukannya tetapi langkahnya semakin perlahan.

" If I'm not mistaken, you sent someone there, to stalk.... hmm... Syahananisa," kaki Riesya bagai terpaku ke tanah mendengar nama itu. Dia berpaling menghadap Daniel yang tersenyum sinis padanya.

" Macam mana I boleh tahu? Tu tak penting. You nak ape dengan dia, she just an innocent girl!"

" You siapa nak back up dia! Entah-entah dia hantar You untuk balas balik," jerkah Riesya.

" Wowowo.. chill okayy. Back up? I don't think so, You jangan buat hal yang bukan-bukan. Setahu I, dia ada connection dengan orang atasan,"

" Orang atasan ke Pewaris syarikat QE Holding,"

" QE Holding? Bukan ke tu syarikat milik Tengku Ariff. Syahananisa yang ada kat sekolah I mana ada Tengku," belum sempat Riesya berkata housemaid datang ke arah mereka dan memberitahu Daniel, Madam Anis memanggilnya untuk pulang ke rumah.

......................................................................

" You jangan sesekali hebohkan pasal I yang hantar stalker tu,"

" Cool down, I tak busybody macam you. Fyi, sekolah I ada event few weeks from now. Feel free to be my partner, tu pun kalau You nak datang,"

Riesya hanya mendiamkan diri sehingga mereka sampai ke ruang tamu. Riesya bersalaman degan Madam Anis dan terus naik ke biliknya.

' Syahananisa, who are you?'

Persoalan yang kini berlegar di fikiran Daniel dan Riesya.

THANKS FOR READING

Don't forget to comment and vote. Lot's of love. Have a great day
💞💞💞

Awak?!Where stories live. Discover now